رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان وزارت بهداشت، با بیان اینکه فهرست بیماران خاص و مبتلا به سرطان از سوی مراکز درمانی به معاونت درمان دانشگاه‌ها ارسال می‌شود؛ گفت: پس از اتمام واکسیناسیون سالمندان، تزریق واکسن کرونا به بیماران خاص آغاز می‌شود.

سایت شماره یک:

 

دکتر مهدی شادنوش درباره نحوه واکسیناسیون بیماران خاص و مبتلا به سرطان اظهار داشت: هر مرکز خصوصی یا دولتی که بیماران مبتلا به سرطان یا بیماران خاص در آن تحت درمان هستند؛ لیست بیماران را به معاونت درمان دانشگاه مربوطه ارائه می‌کنند و دانشگاه علوم پزشکی بر اساس این اطلاعات، برنامه‌ریزی واکسیناسیون کرونا را انجام می‌دهد.

وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی یا مراکز مشخصی را برای مراجعه بیماران خاص و مبتلا به سرطان اعلام خواهند کرد و یا در مراکز درمانی خودشان، این واکسن کرونا را به بیماران تزریق می‌کنند.

شادنوش ادامه داد: برای واکسیناسیون کرونای بیماران خاص و مبتلا به سرطان ضوابطی تعیین شده است، مثلاً افرادی که از شیمی‌درمانی‌شان بیش از 6 ماه نگذشته باشد یا در حین رادیوتراپی باشند، واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد که همه این ضوابط و شرایط پیش از آغاز واکسیناسیون این گروه، اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان وزارت بهداشت بیان کرد: بر اساس سند ملی واکسیناسیون، تزریق واکسن کرونا به بیماران خاص و صعب‌العلاج در فاز 2-2 یعنی پس از اتمام واکسیناسیون سالمندان صورت خواهد گرفت و در حال حاضر در فاز 1-2 که واکسیناسیون سالمندان بالای 60 سال است قرار داریم و پس از اتمام واکسیناسیون سالمندان، تزریق واکسن کرونا به بیماران خاص و صعب‌العلاج آغاز خواهد شد؛ البته با حمایت‌های مسئولین وزارت بهداشت، واکسیناسیون بخشی از بیماران خاص و صعب‌العلاج، زودتر از آن‌چه که باید، انجام شد.

وی یادآور شد: از نوروز سال جاری واکسیناسیون کرونا برای گروه‌های مختلفی از بیماران خاص آغاز شد و در هر مرحله، تعدادی از این بیماران واکسینه شده‌اند و به بیش از 150 هزار نفر از این بیماران واکسن کرونا تزریق شده است. رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد که به مرور با تأمین واکسن کافی، سرعت واکسیناسیون کرونا در کشور افزایش یابد.

منبع:تسنیم

تگ های مرتبط

ارسال نظر