صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال کشورمان درباره پرچمداری کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو می‌گوید: خوشحالم که مسئولین اعتماد به من داشتند و از بین سایرین برای پرچمداری انتخابم کردند.

سایت شماره یک:

صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال کشورمان برای دومین بار المپیک را تجربه می‌کند. او یک بار به همراه آسمانخراش‌های کشورمان در سال ۲۰۰۸ به المپیک پکن آمد و حالا در توکیو با بازوبند کاپیتانی بسکتبال در حالی که پرچمداری کاروان ورزشی ایران را هم یدک کشیده بود، بازی‌ها را استارت زد.

نیکخواه بهرامی در بازی‌های المپیک توکیو هفت یار دیگر در حمل پرچم داشت. توماس ساتورانسکی از جمهوری چک، روی هاجیمورا از ژاپن، پتی میلز از استرالیا، میراندا جوی آییم از کانادا، سونیا واسیچ صربستان، آگنیس کاوارس لتونی و خولان اونول باتار که توجه ویژه فیبا را هم به همراه داشت.

صمد نیکخواه بهرامی خود بعد از حمل پرچم کشورمان در بازیهای المپیک توکیو احساسش را این طور توصیف می‌کند: «شگفت‌انگیزترین لحظه زندگی حرفه‌ای‌ام بود. لحظه‌ای که برای آن افتخار بزرگی نصیبم شد.عاشق مردم کشورم هستم که در همه سختی‌ها کنارم بودند و هرگز ازم جدا نشدند. همه مردم ایران زمین را دوست دارم و به افتخار آنها بازی می‌کنم.»

پرچمداری کاروان ایران کار سختی بود؟

خیر. بلکه افتخار بزرگی بود که نصیب من شده بود. لحظات جالبی را تجربه کردم. خوشحالم که مسئولین اعتماد به من داشتند و از بین سایرین انتخابم کردند. ما ورزشکاران همانطور که در تلاشیم تا پرچم کشورمان را در میادین مختلف به اهتزار دربیاوریم. پرچم سه رنگ کشورمان مایه غرورمان است پس مطمئناً پرچمدار خود مایه افتخار است. امیدوارم بتوانم در میادین رقابت بسکتبال هم منتخب باشم.ضمن اینکه به آقای جواد فروغی تبریک می‌گویم انشالله سایر نفرات کاروان بتوانند روزهای خوبی را برای شادی مردم رقم بزنند.

در این دوره از بازی‌ها کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم به انتخاب دو پرچمدار (یک زن و یک مرد) گرفت. نظرتان راجع به نگاه برابری جنسیتی این کمیته چیست؟

فکر پسندیده‌ای بود. مخصوصاً بانوان در اجتماع با وضعیت و سختی‌های مختلفی روبه‌رو هستند. آوردن انسان‌ها در یک سطح رقابت‌های سالم بصورت نمادین می‌تواند قدم بزرگی باشد که تمام بانوان مملکت ما بتوانند آزادانه به اهداف خود برسند و دچار تبعیض جنسیتی نشوند. پس چه بهتر نگاه برابری جنسیتی در ورزش به نمایش درآمد که سیاستی در آن درگیر نیست.

کاروان‌های ورزشی کشورهای حاضر در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو هشت پرچمدار بسکتبالیست داشت. علت این انتخاب را در چه می‌دانید؟

علت خود بسکتبال است آن هم برای اتفاقات و جذابیتهایی که در این رشته به وقوع می‌پیوندد و رشدی که به واسطه تصمیم‌گیری فیبا به آن جایگاه ویژه‌ای داده است. بیشتر پرچمدارانی که در این رشته انتخاب شده‌اند رکوردار هستند و به واسطه معرفی آن‌ها به این عنوان جایگاه ویژه‌ای را برای ورزش کشورشان قائل شدند. بسکتبال در المپیک واقعاً با سایر رشته‌ها تفاوت دارد. پس امیدوارم روزهای بهتری برای طرفداران این رشته پیش رو باشد.

در نظر سنجی فیبا آسیا هم به عنوان محبوب‌ترین بازیکن شماره ۱۴ آسیا انتخاب شدید. در این مورد چه نظری دارید؟

به نظر این مسئله و انتخاب‌ها بیشتر بحث فان دارد. اما با این حال خوشحالم که طرفداران بسکتبال ایران به من رای دادند و توانستم این عنوان را داشته باشم. ممنونم از همه مردمم.

شانس قهرمانی را به کدام تیم در این دوره از بازی‌ها می‌دهید؟

تیم‌های اسپانیا،آمریکا، اسلوونی و در واقع تمامی ۱۲ تیم حاضر در المپیک بسیار خوب هستند. تورنمنت سختی است و نمی‌توان گفت فاتح مدال طلا کیست. اما مهم این است هواداران بسکتبال زیبا را می‌بینند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر