باشگاه خبرنگاران/ رئیس کل دادگستری استان مرکزی درخصوص ماجرای ضرب‌وشتم رئیس زندان اراک توضیح داد.

سایت شماره یک:

چندی پیش، موذن رئیس زندان مرکزی اراک در حال سرکشی به زندانیان و دیدار چهره به چهره با آنها بود که از سوی یکی از زندانیان شرور مورد حمله و ضرب و جرح شدید قرار گرفت و از ناحیه سر مجروح شد و اکنون در منزل استراحت و دوران درمان را طی می‌کند.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی درخصوص ماجرای ضرب و شتم رئیس زندان اراک گفت: یکی از زندانیان شرور آن مجموعه به رئیس زندان که انسان با اخلاقی است، آسیب زده است.

حجت الاسلام موسوی افزود: در این مورد، زندانبان مورد کینه این فرد واقع شده و صدمه شدیدی به سر او وارد شده است که البته مداوا شده و در حال حاضر شرایط او مطلوب است.

او در خصوص مجازات این زندانی گفت: تنبیه این فرد براساس قانون صورت می‌گیرد و هیچگونه تنبیه مضافی به دلیل حمله او به مامور قانون صورت نخواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: ممکن است این زندانی از برخی تسهیلات نظیر مرخصی محروم شود، چراکه کسی که در زندان به زندانبان رحم نمی‌کند، در خارج از زندان باعث آزار مردم نیز خواهد شد.

او با بیان اینکه زندانبانی بویژه در خصوص نگهداری از افراد شرور در زندان کار بسیار سختی است ادامه داد: به طورکلی می‌توان گفت فضای زندان امن و آرام است و اینگونه شرارت‌ها شاید یک یا دو بار در سال اتفاق بیفتد که این اتفاق اولین مورد در یکسال و نیم گذشته است.

حجت الاسلام موسوی درباره اقدامات پیشگیری کننده از وقوع اینگونه جرایم افزود: فعالیت‌ها و بسته‌های فرهنگی، اخلاقی، مذهبی و آموزشی متعددی برای زندانیان در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه اقداماتی، چون اعطای ملاقات‌ها برای افزایش روحیه زندانیان در حال انجام است که البته برخی از این افراد حتی در زندان هم دست از شرارت برنمی دارند و در برخی موارد این اقدامات هیچ تاثیری بر خوی باطنی اینگونه زندانیان ندارد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر