بخشهای از یکی از آخرین مصاحبه های ارشا اقدسی : مردن خیلی لذت بخشه ...

سایت شماره یک:

آخرین مصاحبه ی ارشا اقدسی را در ادامه ببینید. ارشا اقدسی (۱۴ اردیبهشت ۱۳۶۱ – ۱۳ مرداد ۱۴۰۰) بدل‌کار ایرانی بود. ارشا اقدسی در تهران به دنیا آمد. ارشا اقدسی در طول حرفهٔ خود در فیلم‌های گوناگونی نظیر اسکای‌فال (۲۰۱۲)، مرگ روشنایی (۲۰۱۴) و کونگ فو یوگا (۲۰۱۷) ایفای نقش کرده‌است. ارشا اقدسی بنیان‌گذار بدلکاران ۱۳ بود.

ارشا اقدسی

زندگی‌نامه ارشا اقدسی

ارشا اقدسی ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در تهران به دنیا آمد. اقدسی از کودکی ورزش را دنبال می‌کرد و به دنبال فعالیت‌های ورزشی اش، آی کیدو را فرا گرفت و مربی آن شد. در سال ۸۴ به دنبال موفقیتش در کسب بورسیهٔ تحصیلی در رشتهٔ تربیت بدنی، عازم ایتالیا بود که از طریق یک آگهی برای دوره‌های بدلکاری با پیمان ابدی آشنا و در ایران ماندگار شد و بدلکاری را ادامه داد، تا جایی که توانست سرمربی کلاس‌های بدلکاری پیمان ابدی و اولین مربی بانجی جامپینگ ایران و نیز اولین مربی تونل باد صبا در ایران شود. سپس اقدسی در ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ گروه بدلکاران ۱۳ را تأسیس کرد و فعالیت‌های خود را با گروهش در ایران و عرصهٔ بین‌الملل ادامه داد. او سپس برای برگزاری مسابقه آب و آتش، مجری شبکه نسیم شد.

اولین تجربهٔ فیلم‌سازی اقدسی، فیلم کوتاهی بود با عنوان جمشید آریا که برای تجلیل بازیگر اکشن ایرانی جمشید هاشم پور با حضور قهرمانانی همچون یوسف کرمی، احسان روزبهانی و حامد پورطالب در یک روز ساخته شده و در جشن حافظ به نمایش درآمد. همچنین فیلم او در جشنواره بین‌المللی فیلم جیپور دیپلم افتخار گرفت. اقدسی روز چهارشنبه ششم مرداد ماه ۱۴۰۰ در جریان همکاری با یک پروژه سینمایی در بیروت و به هنگام ضبط صحنه‌ای مربوط به چپ کردن ماشین، دچار حادثه‌ای سنگین شد که به دنبال آن، او را به بیمارستانی در بیروت منتقل کردند.

درگذشت

اقدسی در ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ بر اثر جراحات وارده ناشی از حادثه چپ کردن ماشین در بیروت، لبنان درگذشت.

ارشا اقدسی

ورزش‌های کار کرده

او در ورزش‌های همچون کاراته، سابقهٔ مربی گری در رشتهٔ رزمی آی کیدو، و نیز اسب سواری، کمانگیری روی اسب، چتربازی، سقوط آزاد، بیس جامپینگ، کار با طناب، پارکور و ورزشهای رزمی سینمایی فعالیت داشت.

تگ های مرتبط

ارسال نظر