سایت شماره یک:

همیشه دغدغه ی کشاورزان و باغداران، خرید نهالی پربار و پرسود بوده است. زیرا کشاورزان سال های سال بدون سودهی، به دنبال پرورش درختان خود می باشند تا درخت به سن بلوغ خود برسد و تازه آغاز به سودهی نماید. از همین جهت خرید نهال گردویی پرسود که اغلب کشاورزان از آن استقبال می نمایند، بیش از پیش مورد اهمیت قرار می گیرد.

ما در این مقاله به معرفی سه رقم از بهترین ارقام نهال گردوی ایران و جهان می پردازیم که هر درخت بالغ آن بیش از 70 کیلو باردهی از خود به نمایش می گذارد. حتما این جمله را از نهالستان آریا نهال شنیده اید که: خرید نهال گردو مثل دلار سود دارد، پس لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را با ارقام پرسود گردو آشنا نماییم.

چند نوع نهال گردو در بازار داریم:

عموما می توان نهال های گردو را در دو نوع:

  • درخت گردو بذری
  • درخت گردو پیوندی

دسته بندی کرد.این ارقام هر کدام ویژگی های مختص خود را دارا می باشند اما به طور کل بهتر است بدانید، نهال های گردو بذری امکان تغییر جنسیت دارند، این همان شایغ ترین دلیل افت باردهی در سال های بعد از احداث باغ گردو می باشد.

 اغلب کشاورزان گلایه دارند که چرا باغ گردوی من در یک سال پربار اما در سال دیگر کم بار می باشد، علت این موضوع بذری بودن نهال های گردو می باشد که این اتفاق را رقم می زند. اما در مقابل نهال گردو پیوندی، تغییر جنسیتی نمی دهد و همیشه باردهی آن در طول سالیان ثابت و مناسب می باشد. نهال گردو، پرورش دلار بر روی شاخه های سبز می باشد پس طبیعی است هر کشاورزی روی باردهی درختان خود حساس باشد.

324

بهترین رقم های نهال گردو پیوندی چه نژاد هایی می باشد:

Walnut seedlings، همان طور که اشاره کردیم، ارقام متفاوتی دارند که یکی از بهترین ارقام می توان به ارقامی مانند:

نهال گردو چندلر یکی از بهترین ارقام مناسب مناطق معتدل:

درخت گردو چندلر یکی از بهترین ارقامی می باشد که در دهه ی گذشته وارد کشور عزیزمان ایران شده است. سالانه کشاورزان بی شماری خواهان احداث باغ گردو با این رقم می باشند. علت استقبال باغدارن از این رقم این می باشد که مانند ارقام قدیمی درختان گردو، ارتفاع زیادی ندارد و نهایت ارتفاع آن به 7 متر می رسد. همچنین باردهی آن پراکنده نیست و بیشتر به صورت پربار در یک خوشه باردهی خود را به نمایش عموم می گذارد.

نهال گردو های چندلر، معمولا به شکلی نسبتا جدی رشد می کند و نیمه قائم می باشد. اگر قصد دارید درخت چندلر را با تراکم نسبتا زیاد کاشت کنید باید آن ها را با فاصله به ترتیب5،5،7 متر کاشت نمایید. ویژگی دیگر درخت را زمان ریزش برگ آن می نامند.

نهال گردو چندلر پیوندی سالانه به ازای هر درخت بالغ، در حدود 300 کیلوگرم گردوی سبز باردهی دارد که می توان گفت در حدود 70 تا 80 کیلو گردوی خشک باردهی خواهد داشت. مقاومت بسیار مناسبی در برابر آفات و بیماری هایی مثل بلایت گردو، شانکر باکتری و.. دارد و قیمت نهال گردو آن هم بسیار نسبت به سودهی آن مناسب می باشد.

دومین نهال پرطرفدار پیوندی، نهال گردو فرنور می باشد:

یکی از ارقام به شدت محبوب در مناطق سردسیر که امید را در دل کشاورزان نگه داشته است، نهال گردوی فرنور پیوندی می باشد. نهال گردو فرنور؛ متعلق به کشور فرانسه است و در برابر سرما مقاومت بالایی دارد. علاوه بر این نهال فرنور پیوندی؛ دیرگل و میوه می دهد. مقاومت مناسب گردوی فرنور در برابر سرما به شما این امکان را می دهد تا آن را در مناطق سردسیر و با آب و هوای سرد بکارید.

نهال گردو فرنور همچنین بسیار دیرگل می باشد که همین امر موجب می گردد در فصل بهار در هنگامی که بسیاری از ارقام زودگل و میان گل، شکوفه دهی کرده اند، نهال گردو فرنور گلدهی خود را دو هفته دیرتر از ارقام دیگر اغاز می نماید که همین امر موجب می گردد حین سرماهای بی هنگام بهاره، گل های آن از بین نرود و باردهی را در تابستان برای شما تضمین نماید.

و در آخر سوپرایزی در بازار نهال های بذری، نهال گردو ژنوتیپ آریا:

نهال گردو ژنوتیپ برتر آریا، یکی از محبوب ترین ارقام نهال در بازار کشور می باشد. این رقم باردهی خود را از سال اول آغاز می کند و مقاومت مناسبی در مناطق نسبتا گرمسیر دارد و تا ارتفاعات 1200 متر هم باردهی بسیار مناسبی از خود به نمایش می گذارد. گردوی ژنوتیپ از ارقام پایه بذری می باشد و در هر درخت بالغ بیش از 320 کیلو و 75 کیلو گردوی خشک باردهی از خود به نمایش می گذارد.

میزان مغز گردو ژنوتیپ نسبت به پوست آن نصف می باشد. شکل ظاهری مغز گردو ژنوتیپ پوستی صاف و حالتی کشیده دارد،مغز این رقم سفید و طعم خوبی دارد.

نهال گردو ژنوتیپ برتر آریا از ارقام محبوب بازار ارقام بذری می باشد و به یک نوع می باشد که برخی از نهالستان ها آن را با نام:

تیپ 7 ، تیپ 8 ، تیپ 2 و ... یاد می کنند که در اصل تمامی ارقام یک نوع می باشند و بیشتر جنبه ی تبلیغاتی دارد. توصیه می کنیم از ارقام اصل ژنوتیپ خریداری نمایید که ارزش اقتصادی بالایی هم دارد. مهم ترین تفاوت این رقم با ارقامی که در پیش تر معرفی کردیم، قیمت آن می باشد که نصف ارقام پیوندی می باشد و بسیار به صرفه می باشد.

جمع بندی نهایی در رابطه با خرید نهال گردو:

بسیاری از نهالستان ها اقدام به فروش نهال گردو می نمایند، اما توصیه می شود از نهالستان های با مجوز رسمی از جهاد کشاورزی خرید نهال خود را صورت دهید. یکی از بهترین نهالستان های فروش نهال های میوه، نهالستان آریا نهال می باشد که توصیه میکنیم اسم برند آریا نهال را در گوگل سرچ کرده و وارد سایت شده و لیست انواع نهال گردو ایرانی و خارجی را مشاهده و جهت تمایل خرید نمایید.

منبع: https://ariyanahal.ir

تگ های مرتبط

ارسال نظر