دولت قصد دارد تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را اجرایی کند و طبق اعلام رئیس کمیسیون اقتصادی تا شش ماه آینده اجرایی می‌شود.اما چطور و با چه سازوکاری؟

سایت شماره یک:

۱۴ شهریور ماه امسال رئیس کمیسیون اقنصادی مجلس اعلام کرده که رئیس جمهور با اختصاص سهام برای جاماندگان سهام عدالت تا پایان سال و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه موافقت کرده است.

موضوعی که وزیر اقتصاد نیز در دفاع از برنامه‌های خود روی آن تاکید کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت، پیگیر رفع این مشکل و همچنین وضعیت جاماندگان از سهام عدالت خواهیم بود.

آنطور که گفته شد با توجه به بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی برای جاماندگان سهام عدالت، گروهی از جاماندگان احتمالا سهام یک میلیون تومانی می‌گیرند.

همیشه برای کمک‌های حمایتی یکی از گروه‌های هدف افراد تحت پوشش سازمان بهزیسی و کمیته امداد است.

به گفته پورابراهیمی در دی پارسال، ۱٫۲ میلیون نفر از افراد کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۲٫۳ نفر افراد تحت پوشش این سازمان سهام عدالت ندارند. بنابراین ۳٫۵ میلیون تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی محروم از سهام عدالت هستند.

در حال حاضر بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور سهام عدالت دارند که تعدادی از آنها از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، سهام عدالت این افراد یک میلیون تومانی است. بنابراین احتمال این که به این گروه از جاماندگان در دور جدید نیز سهام یک میلیون تومانی پرداخت شود زیاد است.

در واقع در بین جاماندگان سهام عدالت، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سهام عدالت بیشتری می‌گیرند. احتمالا گروه‌های بعدی روستاییان و عشایر باشند.

سهام عدالت

اما قرار است چطور سهام عدالت داده شود؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده داده است که دولت می‌خواهد در یک بستر و فرایند قانونی به جاماندگان سهام عدالت، سهام واگذار شود و با تصمیم دولت و محوریت وزارت اقتصاد تا آخر سال این واگذاری انجام می‌شود.

حجت‌الله عبدالملکی در پاسخ به سوالی درباره تعاونی‌های سهام عدالت و جاماندگان گفت: رویکرد ما تقویت تعاونی‌های سهامی عدالت است و دولت این عزم را دارد که در یک بستر و فرایند قانونی به جاماندگان سهام عدالت هم سهام واگذار شود و با تصمیم دولت و محوریت وزارت اقتصاد تا آخر سال این واگذاری انجام شود. اصل کار مورد تایید دولت قرار گرفته و امیدواریم تعاونی‌های سهام عدالت احیا شوند و ظرفیت آنها مورد استفاده قرار گیرد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر