سایت شماره یک:

شاید شما هم مانند بسیاری از مردم تصور خوبی درمورد اجناس چینی نداشته باشید اما می‌دانستید که بخش عظیمی از بازار گوشی‌های هوشمند در دست شرکت‌های چینی است. و البته در کنار آن کیفیت بسیار بالایی را عرضه می‌کنند. دو شرکت بسیار معروف از این شرکت‌ها شرکت‌های هواوی و شیائومی هستند. شاید کنجکاو شده باشید که کدام یک گوشی‌های بهتری می‌سازد و ارزش خرید کدام یک بهتر است.

من نیز کاملاً کنجکاو بودم که رقابت شیائومی و هواوی چگونه پیش خواهد رفت. بنابراین پس از مقایسه دو شرکت مختلف از زوایای مختلف ، به نتیجه ای جالب رسیدم. اگر کنجکاو هستید که بدانید من در مورد این دو شرکت به چه نتیجه‌ای رسیده‌ام، در ادامه با من همراه باشید.

رقابت در پرچمداران

از نظر من اولین مقایسه‌ای که باید انجام داد. مقایسه رقابت پرچمدارانی است که باعث شدند این دو شرکت به یکباره یک پیشرفت بزرگ را تجربه کنند یعنی Xiaomi’s Mi 9 و Huawei’s P30 Pro. بسیاری از مردم بر این باورند که شیائومی و هواوی گوشی‌هایی می‌سازند که شباهت زیادی به هم دارند اما اعداد و ارقام چیز دیگری را بیان می‌کند.

با P30 Pro ، صفحه نمایش کمی بزرگتر ، فضای ذخیره سازی بیشتر بسته به مدلی که خریداری می کنید ، باتری قوی تر و دوربین جلو قوی تر خواهید داشت. Mi 9 کمی نازک تر است و از شارژ بی سیم سریعتر و دوربینهای عقب قوی تری برخوردار است ، اما این تنها در اعداد و ارقام است و نباید از تجربه خریداران نیز غافل شد.

در حالی که هر دو دستگاه بدون شک شیک هستند و از سخت افزار بسیار به روز و قدرتمند استفاده می کنند ، من باید نتیجه بهتر را به P30 Pro واگذار کنم. این مشخصات برتر و تجربه بهتر مردم را با خود به همراه دارد. می‌توان گفت P30 Pro یک نسخه ارتقا یافته از Mi 9 به نظر می رسد. در حالی که فکر نمی کنم مردم از Mi 9 ناراضی باشند ، P30 Pro  قدرت و راحتی بیشتری را ارائه می دهد.

 

 

رقابت در قیمت‌ها

یکی از بزرگترین تفاوت های بین مدل های مختلف شیائومی و هواوی این است که به نظر می رسد هر دو شرکت در سطوح مختلف قیمت عالی هستند. در حالی که شاید هواوی در پرچمداران موفق‌تر باشد ، وقتی ما به مدل های میان‌رده و پایین‌رده آنها نگاه می کنیم، داستان کمی متفاوت است.

نکته ای که در مورد شیائومی وجود دارد این است که آنها بسیاری از مدل های مقرون به صرفه خود مانند Mi 9T یا Mi Note 10 را به دلیل تبلیغات داخلی که شیائومی در گوشی های خود قرار می دهد، با قیمت پایین تری می فروشند. بنابراین، بیشتر مدل‌های آنها دارای مشخصات و عملکرد بسیار چشمگیری نسبت به قیمت هستند، اما به لطف درآمد تبلیغات، یعنی شما در حال استفاده از اپلیکیشن‌های گوشی خود چون اپلیکیشن موزیک هستید و به یکباره تبلیغات آزار دهنده نمایش داده می‌شود. البته این تبلیغات معمولا قابلیت این را دارند که غیرفعالشان کنید. و آنچنان هم آزار دهنده نیستند.

این یک تاکتیک هوشمندانه است ، اما ممکن است برای برخی از افرادی که واقعاً از تبلیغات متنفر هستند کمی آزاردهنده باشد. از طرف دیگر، گوشی های هواوی تبلیغات داخلی ندارند، اما نقطه مقابل آن این است که تلفن های آنها در کل گران تر می شوند، حتی اگر مشخصات تقریباً یکسان باشد.

 اما مهم‌ترین سوال این است که آیا گوشی‌هایی از شیائومی که دارای تبلیغ هستند ارزش خرید دارند با خیر. پاسخ شخصی من مثبت است زیرا شما می‌توانید این تبلیغات را غیر فعال کنید و آنقدر را هم آزار دهنده نیستند و حتی در بسیاری از مناطق ممکن است این تبلیغات نمایش داده نشوند.

رقابت در نرم‌افزار

در حالی که کل دنیای فناوری تقریباً متفق القول است که شیائومی و هواوی سخت افزار بسیار مشابهی دارند، پبروز نبرد بین شیائومی و هواوی اکنون تنها با استفاده از نرم افزار بهتر تعیین می شود.

 

وقتی نوبت به خود نرم افزار می رسد ، هر دو شیائومی و هواوی از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند. اما تفاوتی وجود دارد. هر شرکت تلفن از رابط کاربری متفاوتی استفاده می کند که در بالای سیستم عامل اصلی Android قرار گرفته است تا بتوانید مسیریابی و استفاده از منو را راحت‌تر کند.

 

اگرچه این روش تا حدودی در تلفن های Android رایج است، اما می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند که مقایسه آن روی کاغذ دشوار است. من شخصاً MIUI گوشی های شیائومی را ترجیح می دهم اما اعتراف می کنم این فقط یک ترجیح شخصی است، زیرا EMUI گوشی های هواوی به همان اندازه زیبا و کارآمد است.

 

با این حال، آنچه واقعاً نرم افزار Xiaomi و Huawei را از هم جدا می کند پشتیبانی Google است. گفته می شود هواوی در حال توسعه سیستم عامل جدید خود است، اما احتمال وجود دارد که پس از آن پشتیبانی کامل گوگل و حجم عظیمی از برنامه های قابل بارگیری آن را نداشته باشد. با این حال، تلفن های شیائومی این مشکل را ندارند و شما می توانید به برنامه های Google به راحتی دسترسی داشته باشید.

 

اما در پایان ، هر دو گوشی Xiaomi و Huawei دارای سخت افزار تقریباً مشابه و رابط کاربری سیستم عامل مشابه هستند، و این پشتیبانی گوگل مزیتی است که شیائومی نسبت به Huawei دارد، در نهایت عامل تعیین کننده‌ی این قسمت نیز تنها پشتیبانی گوگل است.

 

نتیجه

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام شرکت بهتر است در موارد بسیار مشترک همیشه می تواند کمی چالش برانگیز باشد. اما من باید برنده نبرد Xiaomi و Huawei را Xiaomi معرفی کنم. در حالی که من هنوز معتقدم که پرچمدار هواوی P30 Pro گوشی بهتری است. اما در کل شیائومی به دلیل قیمت پایین تر و پشتیبانی چشمگیر برنامه های گوگل از برنده‌ی این رقابت است و برای خرید گزینه بهتری است.

امیدوارم از این مقایسه تلفن‌های شیائومی در برابر هواوی لذت برده باشید و مهمتر از همه، امیدوارم به نکات مفیدی در این مقاله دست یافته باشید. در نهایت این را نیز بدانید که خرید تلفن همراه یک مسئله کاملا سلیقه‌ای است و جدای از قیمت‌ها و تمامی شاخصه‌ها مهم ترین شاخصه سلیقه‌ی شماست.

منابع: اینستاگرام استایل آپ و ویرگول فروشگاه لوازم جانبی استایل آپ

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر