در شرایطی که آمار واکسیناسیون در کشور به نزدیکی ۶۰ میلیون دز رسیده است، صدور مجوز سفرهای بین استانی به عنوان مشوقی برای افراد واکسینه شده پیشنهاد شده و به نظر می‌رسد، طرح کنترل هوشمند کرونا که یکی از بخش‌های آن نیز سفرهای هوشمند است به مرحله اجرایی برسد.

سایت شماره یک:

به گزارش زنهار،  بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۵ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۷۲۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۵ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۲۵۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۰ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۹۸۲ دُز رسید.

همچنین در ۲۴ ساعته روز سوم مهر ماه، یک میلیون و ۱۶۹ هزار و ۴۷۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. در عین حال افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

این روند واکسیناسیون و کاهش آمارهای ابتلاء و فوتی‌های کرونا به گونه‌ای بود که آمار جانباختگان کرونایی از بیش از ۶۰۰ نفر به کمتر از ۳۰۰ نفر در روزهای گذشته رسید و روند ابتلاء نیز به همین نسبت کاهش کرد.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که به زودی مجوز سفرهای داخلی و خارجی و دیگر مشوق‌ها مانند بهره‌مندی از برخی خدمات و استفاده از آن‌ها مانند حضور در پاساژها، استخر، سینما و... برای افرادی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، در نظر گرفته خواهد شد.

انوشیروان محسنی بندپی –استاندار تهران- روز گذشته در این باره اظهار کرد: در بحث واکسیناسیون رابطه معناداری میان کاهش ابتلا، مرگ و میر و کوتاه کردن زمان ابتلا با تزریق واکسن وجود دارد. لذا باید مشوق هایی را برای مردم در جهت تزریق واکسن ایجاد کنیم. در همین راستا به ستاد ملی کرونا پیشنهاد می دهیم که افرادی می توانند به سفر بروند که کارت واکسن دارند. یعنی به جای مجوزهای قبلی که توسط راهور و فرمانداری ها صادر می شد برای ترددهای بین استانی کارت های واکسن رویت شود. همچنین ارائه خدمات در استخرهای روباز، تالارها و حتی ورود به پاساژهای خرید نیز به عنوان طرح تشویقی برای افرادی که  کارت واکسن دارند امکانپذیر باشد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر