با توجه به هشدار سطح قرمز دریایی و وقوع ‌توفان حاره‌ای در دریای عرب که موجب ناپایداری‌های جوی و دریایی می‌شود، ‌مسئولان سواحل جنوبی ‌ایران در آماده‌باش قرار گرفتند.

سایت شماره یک:

به گزارش انتخاب، به نقل از رسانه‌ها توفان حاره‌ای که از روز جمعه در اقیانوس هند پیش بینی شده است در مسیر ‌سواحل جنوبی ایران در حرکت است هر چند که به گفته رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس، تاثیر توفان حاره‌ای بر سواحل هرمزگان اندک خواهد بود

اما مسئولان مرتبط تاکید دارند که تمهیدهای لازم به خصوص توسط شناورهای سبک بایستی از روز جمعه تا دو‌شنبه هفته آینده باید رعایت شود و قطعا ‌ تاثیرهای این توفان حاره‌ای بر سواحل استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هرمزگان پیش بینی می‌شود و بیشترین تاثیر را برای کشورهای هندوستان و پاکستان خواهد داشت.

براساس پیش‌بینی‌ها، وقوع توفان در سواحل جنوبی کشور قطعی خواهد ‌بود به طوری که ‌توفان سنگینی به وقوع خواهد پیوست که تاکنون سابقه نداشته و تمام سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز را طی 4 روز دربر می‌گیرد.‌

در همین راستا مهرداد حسن زاده ظهر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: بدنبال اعلام اخطاریه‌های متعدد از سوی سازمان هواشناسی کشور و هرمزگان مبنی بر در پیش بودن طوفان و تندباد حاره‌ای در سواحل مکران و دریای عمان، اقدامات لازم به منظور کاهش مخاطرات در جریان است.

وی افزود: آمادگی‌های لازم برای تخلیه اضطراری برخی روستاهای ساحلی به منظور در امان ماندن مردم از طغیان دریا و بالاآمدن سطح دریا بدلیل طوفان در حال انجام است و اطلاع‌رسانی گسترده به مردم از طریق بخشداران و دهیاران شهرستان‌های سیریک و جاسک در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، زمان رسیدن این سامانه به مناطق شرقی هرمزگان را احتمالا از فردا عنوان کرد و گفت: با این حال در حال ایجاد آمادگی‌های کامل هستیم و اخطاریه‌های مکرر به شناورهای صیادی و تجاری نیز داده شده تا به سواحل بازگردند و قایق‌ها و دیگر شناورها نیز نسبت به ایمن‌سازی حضور خود در اسکله‌ها اقدام کنند.

به گزارش انتخاب پیش بینی وقوع تندباد تا سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت و برخاستن امواجی به ارتفاع ۳ تا ۴ متر بدنبال فعالیت این سامانه در مناطق شرقی هرمزگان و سواحل مکران صورت گرفته است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر