سرانجام حق رشد علیرضا جهانبخش به حساب فدراسیون فوتبال واریز شد.

سایت شماره یک:

 

حق رشد علیرضا جهانبخش به یورو به حساب فدراسیون فوتبال کشورمان در آلمان واریز شد تا فدراسیون به شکل ریالی در ایران این پول را دریافت کند.

بعد از یک کشمکش طولانی میان فدراسیون فوتبال، دو باشگاه مدعی به نام داماش ایرانیان و داماش پارسه، سرانجام فیفا حق رشد علیرضا جهانبخش را به فدراسیون فوتبال کشورمان اختصاص داد و باشگاه برایتون این پول را به حساب فدراسیون فوتبال واریز کرد.

پرونده حق رشد علیرضا جهانبخش اولین بار زمان ریاست مهدی تاج به جریان افتاد. در دوران دبیرکلی محمدرضا ساکت وقتی برایتون علیرضا جهانبخش را به خدمت گرفت، فدراسیون فوتبال با آگاهی از این موضوع که باشگاه داماش رشت دیگر وجود خارجی ندارد، نامه نگاری با فیفا را آغاز کرد تا حق رشد جهانبخش از انتقال این بازیکن از آلکمار هلند به برایتون انگلیس به فدراسیون فوتبال ایران تعلق بگیرد. بعد از کناره گیری محمدرضا ساکت، این پرونده پیگیری نشد تا این که دو باشگاه داماش پارسه و داماش ایراینان مدعی این حق رشد شدند و بازی را به بیراهه بردند و دوباره فدراسیون فوتبال زمان مهدی تاج مدعی شد هیچ یک از این دو باشگاه که اکنون به نام داماش فعالیت می کنند ربطی به آن داماش که جهانبخش از آن به نایمخن ملحق شد، ندارند و از فیفا خواست حق رشد را به فدراسیون ایران بدهد.

یکی از دو باشگاه مدعی که فدراسیون حاضر به ثبت درخواستش نشده بود، به فیفا شکایت کرد و فدراسیون به پرداخت ده هزار دلار جریمه محکوم شد و این بار فدراسیون در زمان سرپرستی حیدر بهاروند، این باشگاه مدعی را مجبور کرد به فیفا نامه بزند و اعلام کند هیچ ادعایی نسبت به واریز حق رشد به حساب فدراسیون فوتبال ندارد و از این جا به بعد فدراسیون فوتبال به عنوان تنها مدعی دریافت حق رشد منتظر واریز پول ماند و حالا منابع آگاه می گویند این پول سرانجام همین هفته به حساب بانک سامان فدراسیون فوتبال ایران در آلمان واریز شده و حالا قرار است فدراسیون فوتبال ایران مابه ازای ریالی این پول که برابر با ۱۸ میلیارد تومان است را از بانک سامان در ایران بگیرد.

البته فدراسیون فوتبال این پول را فقط باید صرف توسعه فوتبال کند و گزارش آن را به فیفا بدهد. فدراسیون اجازه مصرف این پول در سایر حوزه ها را ندارد و فیفا تنها با این شرط که این مبلغ در زمینه توسعه فوتبال پایه هزینه شود، پذیرفت حالا که باشگاه معرف علیرضا جهانبخش به فوتبال اروپا، وجود خارجی ندارد، باشگاه برایتون این مبلغ را به اسم حق رشد جهانبخش به فدراسیون فوتبال ایران بدهد.

در حالی که منابع آگاه می گویند این پول طی روزهای گذشته به دستور فیفا و از طریق باشگاه برایتون به حساب فدراسیون فوتبال کشورمان در بانک سامان آلمان نشسته، فدراسیون فوتبال هنوز این خبر را به صورت رسمی منتشر نکرده است.

باشگاه برایتون مبلغ موردنظر را به دستور فیفا به حساب فدراسیون فوتبال نزد بانک سامان در آلمان واریز کرده است.

منبع: طرفداری

تگ های مرتبط

ارسال نظر