آیا تا به حال آرزو کرده اید که حس ششم داشته باشید؟ بعضی ها می گویند دورتر از چشم خود نباشید. اعتقاد بر این است که چاکراها مراکز انرژی مانند چرخ توزیع شده در بدن شما هستند که بر روی سلامتی و ادراک تأثیر می گذارند. چاکرای چشم سوم که به آن اجنا نیز می گویند ششمین چاکرای بدن محسوب می شود.

سایت شماره یک:

گفته می شود این چاکرا در مرکز سر شما ، به موازات وسط ابروهای شما قرار دارد. اعتقاد بر این است که با ادراک ، آگاهی و ارتباطات معنوی مرتبط است. برخی می گویند در صورت باز بودن ، چاکرای چشم سوم می تواند خرد و بصیرت را فراهم کند و همچنین ارتباط معنوی شما را تعمیق بخشد. اگرچه هیچ مدرک علمی برای اثبات این ادعاها وجود ندارد ، اما بسیاری از سنت ها و فرهنگ ها بر اهمیت چاکرای چشم سوم تأکید دارند. بیایید بیشتر بدانیم که چشم سوم چیست ، چه کاری می تواند انجام دهد و چگونه آن را باز کنیم.

چشم سوم

چاکرای چشم سوم چیست؟

اعتقاد بر این است که چاکرای چشم سوم مربوط به موارد زیر است:

  • وضوح
  • تمرکز
  • خیال پردازی
  • بینش
  • ادراک معنوی
  • ارتباط جهانی

طبق گفته Candice Covington ، نویسنده کتاب "روغنهای اساسی در تمرین معنوی: کار با چاکراها ، کهن الگوهای الهی و پنج عنصر بزرگ" ، گفته می شود که این چاکرا به غده صنوبری پیوند دارد .

کاوینگتون می گوید: "غده صنوبری یک غده به اندازه یک نخود است که به شکل مخروط کاج است و در مغز مهره داران نزدیک هیپوتالاموس و غده هیپوفیز قرار دارد." "این یک ابزار مورد احترام بینندگان و عرفا است و به عنوان عضوی از ارتباط عالی جهانی در نظر گرفته می شود."

کاوینگتون خاطرنشان می کند که غده صنوبری در اکثر فرهنگهای جهان نقش بسزایی دارد.

وی می گوید: "به عنوان مثال ، در فلسفه آیورودا ، چشم سوم توسط چاکرای آژنا نشان داده می شود." "در مصر باستان ، نماد چشم هوروس آینه ای از قرارگیری غده صنوبری در نمای سر انسان است."

به گفته کاوینگتون ، غده صنوبری نسبی بیولوژیکی چاکرای پرانرژی چشم سوم است.

این غده کوچک در پایه جمجمه ملاتونین تولید می کند که بر ریتم شبانه روزی و هورمون های تولید مثل تأثیر می گذارد .

مطالعات نشان می دهد که بین غده صنوبری و N ، N-dimethyltriptamine ، همچنین به عنوان DMT شناخته می شود ، با توجه بهبررسی تحقیق 2019منبع مورد اعتماد.

این ماده شیمیایی گاهی اوقات "مولکول روح" یا "جایگاه روح" نامیده می شود به دلیل رابطه فرضی با آگاهی.

هنوز ارتباط بین غده صنوبری و تجربه معنوی از نظر علمی اثبات نشده است.

 

چاکرای چشم سوم چه کاری می تواند انجام دهد؟

گرچه شواهد علمی برای اثبات آن وجود ندارد ، کاوینگتون معتقد است که چشم سوم دریچه ای به دنیای معنوی است. او می گوید: "توسعه چشم سوم دروازه همه امور روحی است." "توهم جدایی بین خود و روح وقتی که اتصال سوم چشم ایجاد می شود ، از بین می رود." علاوه بر این ، کاوینگتون می گوید اگر چاکرای چشم سوم شما مسدود شود ، می توانید با مشکل روبرو شوید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

گیجی

عدم قطعیت

بدبینی

بی هدف بودن

بدبینی

کاوینگتون می گوید: "در حالی که چشم های جسمی جهان جسمی را درک می کنند ، چشم سوم جهان واقعی را می بیند - یک کل یکپارچه با ارتباطی تسلط ناپذیر با روح."

او می گوید از مزایای باز کردن چشم سوم شما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وضوح ذهنی

غلظت بهبود یافته

بیان خود واضح

شهود تقویت شده

حس سعادت

قاطعیت

بینش، بصیرت، درون بینی

تبلیغات

بیمه درمانی ، تصور مجدد

ما مأموریت داریم بیمه درمانی را همانطور که باید باشد بسازیم: شخصی ، مقرون به صرفه ، شفاف ، ساده. امروز نقل قول بدون هیچ تعهدی را مشاهده کنید.

چشم سوم و سلامت روان

در حالی که تحقیقات بیشتری در مورد چگونگی تأثیر چشم سوم می تواند از نظر روحی و عاطفی بر ما لازم باشد ، یک مطالعه در سال 2016 نشان می دهد که ممکن است حجم کمتری از غده صنوبری با اختلالات خلقی مانند اسکیزوفرنی مرتبط باشد.

برخی از افراد فرضیه ای رابط a بین چاکراها و سلامت روان هستند ، اما این مورد را علوم رایج نمی پذیرند.

نقش چشم سوم نیز در فراروانشناسی ، یا مطالعه پدیده های ذهنی غیرقابل توضیح مورد بحث قرار گرفته است. برخی معتقدند که ، هنگام باز بودن ، چشم سوم به عنوان دریچه ای برای برقراری ارتباط معنوی عمل می کند.

گفته می شود این شامل موارد زیر است:

تله پاتی

بصیرت

خواب دیدن شفاف

برون فکنی اختری

ادراک هاله

چگونه چشم سوم خود را باز کنیم

برخی از سنت ها بر لزوم باز کردن و هماهنگی سایر چاکراهای شما قبل از باز کردن چشم سوم تأکید دارند.

گفته می شود این برای ایجاد زمین و ظرفیت لازم برای مدیریت بینش آگاهی بالاتر است. در غیر این صورت ، برخی معتقدند باز شدن چشم سوم می تواند بی ثبات کننده باشد.

اگر احساس می کنید چاکرای چشم سوم خود را باز می کنید ، کاوینگتون روش های زیر را پیشنهاد می کند: چشم سوم خود را فعال کنید. رژیم خود را تکمیل کنید. روغنهای اساسی بمالید. خیره شدن به خورشید را امتحان کنید. مدیتیشن و شعار دادن را تمرین کنید. از کریستال ها استفاده کنید. چاکرای چشم سوم خود را فعال کنید به گفته کاوینگتون ، هنگامی که چشم سوم خود را باز می کنید ، بهتر است با یک تمرین فعال سازی شروع کنید.

او می گوید: "با ارسال تشکر از چشم سوم برای توانایی های بصری ذاتی و ارتباط با طبیعت از طریق ریتم های شبانه روزی که غده صنوبری اداره می کند ، شروع کنید."

کاوینگتون ادعا می کند: "اینها همه موادی هستند که به تصفیه غده صنوبری کمک می کنند." توجه به این نکته مهم است که هیچ مدرک علمی برای تایید این موضوع وجود ندارد.

روغنهای اساسی بمالید

کاوینگتون می گوید: "روغنهای اساسی ابزاری پویا برای ترمیم و باز کردن غده صنوبری هستند و باعث افزایش آگاهی معنوی می شوند.

برای ایجاد ترکیبی از روغن ضروری برای چاکرای چشم سوم این مراحل را دنبال کنید:

یک یا چند روغن از بالا و همچنین روغن حامل مورد نظر خود را جمع کنید. از آنجا که روغنهای اساسی برای استفاده در رایحه درمانی غلظتهای بسیار قوی دارند ، همیشه آنها را به جای استفاده مستقیم روی پوست با روغن حامل ترکیب کنید. (و هرگز روغنهای اساسی را مصرف نکنید!)

روغنهای اساسی را با روغن حامل مخلوط کنید. به ازای هر 6 قطره روغن اساسی ، از 1 قاشق چای خوری روغن حامل استفاده کنید.

مخلوط را مستقیماً روی چاکرای چشم سوم خود بمالید.

کاوینگتون می گوید: شعار دادن "ام" هنگام استفاده از روغن می تواند اثر را افزایش دهد.

برخی از روغنهای اساسی ، به ویژه روغن مرکبات مانند لیمو ، می توانند باعث حساسیت به نور شوند . پس از استفاده از روغنهای ضروری مرکبات بر روی پوست از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.

خیره شدن به خورشید را امتحان کنید

خیره شدن به خورشید نوعی مراقبه است که شامل خیره شدن به خورشید است ، به طور معمول در طلوع و غروب خورشید. گفته می شود برای بهبود ارتباط معنوی ، افزایش وضوح و افزایش انرژی است.

کاوینگتون معتقد است که می تواند به باز شدن چشم سوم نیز کمک کند.

او می گوید: "خورشید منبع بزرگی از قدرت است." "در چند دقیقه اول طلوع آفتاب و چند دقیقه آخر غروب آفتاب را به آرامی نگاه کنید تا غده صنوبری شما تقویت شود." اگر نگاه به آفتاب را انتخاب کردید ، حتما نکات ایمنی مناسب را دنبال کنید . در غیر این صورت ممکن است به چشمان خود آسیب برسانید.

مدیتیشن کنید و شعار دهید

کاوینگتون می گوید: " مدیتیشن غده صنوبری را از طریق لرزش و قصد فعال می کند." "تجسم زدایی غده پینه آل را در نظر بگیرید ، زیرا ماهیت مقدس آن روشن شده و مستقیماً به منبع متصل است." کاوینگتون با عنوان "منبع" به یک قدرت بالاتر یا ماهیت اساسی همه چیز اشاره دارد. همچنین ممکن است دوست داشته باشید شعار دادن را به مدیتیشن خود اضافه کنید.

کاوینگتون ادعا می کند: "شعار دادن باعث می شود استخوان چهار ضلعی در بینی طنین انداز شود ، که باعث تحریک غده صنوبری می شود". وی می گوید: خواندن مانترا می تواند به پرورش احساس قدردانی و تشکر کمک کند.

از کریستال ها استفاده کنید

به اعتقاد برخی کریستال ها دارای انرژی درمانی هستند. کووینگتون معتقد است که آنها می توانند در هنگام باز کردن چشم سوم شما نیز مفید باشند. او می گوید: "بلورها متحدان تأثیرگذاری در تلاش برای بیدار کردن چشم سوم هستند." ”از کریستال ها و سنگ های قیمتی در پالت رنگ بنفش ، نیلی و بنفش استفاده کنید. این پالت رنگ در خدمت بیدار کردن ، تعادل ، همسویی و پرورش چشم سوم است. "

شما می توانید بلور یا سنگ قیمتی را در حین مراقبه بین و کمی بالاتر از ابرو خود قرار دهید ، یا از یک شبکه کریستال استفاده کنید .

چقدر طول می کشد تا چشم سوم شما باز شود؟

در مورد اینکه چقدر طول می کشد تا چشم سوم شما باز شود ، قانون خاصی وجود ندارد. برخی معتقدند که ممکن است چند روز ، یک هفته ، یک ماه یا خیلی بیشتر طول بکشد. برخی دیگر می گویند این ممکن است سالها یا حتی یک عمر تمرین طول بکشد. از نظر کاوینگتون ، باز کردن چشم سوم عملی است که باید روزانه به آن اختصاص دهید.

او می گوید: "سعی کنید هر روز 10 دقیقه وقت خود را با استفاده از مدیتیشن ، شعار دادن ، دعا ، رقص ، یوگا ، اسانس و اسانس گل ، آگاهانه فعال کنید. با این حال مهم است که عجله نکنید و سعی نکنید چیزی را مجبور کنید. تمرکز خود را بر لذت بردن از تمرین و انجام آنچه برای شما مناسب است ، به جای تلاش برای رعایت هر نوع خط زمانی متمرکز کنید.

چگونه تشخیص دهیم چاکرای چشم سوم شما باز است یا خیر

کاوینگتون می گوید پاسخ ساده است. او می گوید: "هنگامی که کار با چشم سوم خود را شروع می کنید ، پیام های راهنمایی و چشم اندازهایی را دریافت خواهید کرد." "تلاش کنید تا شهامت داشته باشید و آنچه را که شهود شما ارائه می دهد دنبال کنید و قدرت چشم سوم شما فقط رشد می کند." از چاکرای چشم سوم گاهی اوقات به عنوان حس ششم ما یاد می شود و برخی معتقدند که با غده صنوبری مرتبط است. با این حال ، هیچ مدرک علمی که وجود چشم سوم را ثابت کند وجود ندارد.

تصور می شود که یک چشم سوم باز می تواند منجر به افزایش توانایی های ادراکی ، شهودی و معنوی شود. برخی معتقدند شیوه هایی مانند مراقبه ، خیره شدن به آفتاب و بهبود کریستال به رفع انسداد چشم سوم کمک می کنند ، اما تحقیقاتی برای تأیید این ادعاها وجود ندارد.

منبع: سایت فعال سازی چشم سوم

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر