سایت شماره یک:

زمانی که صاحب فرزند می شوید، اولین سؤالاتی که در ذهنتان پیش می آید احتمالا در مورد شیر خوردن نوزاد است. در این مطلب به برخی از این سؤالات پاسخ خواهیم داد.

برای دریافت انواع محصولات مورد نیاز برای کودکتان به داروخانه اینترنتی مراجعه کنید.

بطری های شیشه ای یا پلاستیکی؟

کودک شما ممکن است سرنخ هایی به شما بدهد که بتوانید بفهمید کدام یک را بیشتر دوست دارد. بطری های پلاستیکی سبک و مقاوم در برابر خرد شدن هستند اما ممکن است به اندازه شیشه دوام نداشته باشند. در گذشته، برخی از والدین شیشه را برای اجتناب از مواد شیمیایی به نام بیسفنول A (BPA)که در برخی از بطری های پلاستیکی استفاده می شد، انتخاب می کردند. در حال حاضر، همه بطری های پلاستیکی فروخته شده در ایالات متحده فاقد BPA هستند. بطری های هیبریدی از بیرون پلاستیکی هستند بنابراین شکسته نمی شوند و بین پلاستیک و محتویات داخل بطری یک لایه شیشه ای قرار دارد.

آنچه باید در مورد سر شیشه شیر بدانید

بیشتر سرشیشه ها از سیلیکون یا لاتکس ساخته شده اند و اشکال مختلفی دارند. آنها گاهی اوقات بر اساس اندازه سوراخ نوک سرشیشه "نرخ جریان" متفاوتی دارند. ممکن است بخواهید انواع مختلفی را امتحان کنید تا ببینید کودک شما از چه چیزی خوشش می آید و می تواند به راحتی از آن نوشیدنی بخورد. سرشیشه ها را به طور مرتب از نظر علائم ساییدگی یا ترک خوردگی بررسی کنید و هر کدام که فرسوده شده یا تغییر رنگ داده است را جایگزین کنید.

بطری ها و سرشیشه ها را بشویید

می توانید آنها را با مواد شوینده و آب داغ، با دست یا در ماشین ظرفشویی بشویید. هر بار که از آنها استفاده می کنید این کار را انجام دهید. ممکن است ترجیح دهید بطری های پلاستیکی را با دست بشویید، زیرا برخی از مطالعات نشان می دهند که مواد شیمیایی پلاستیک در معرض دمای بالا نشت می کنند.

فقط شیر مادر و شیرخشک

به نوزاد فقط شیر مادر یا شیر خشک را در شیشه شیر بدهید، اما آب یا آبمیوه را در بطری نریزید. شیشه شیر را دقیقاً همانطور که روی برچسب نوشته شده مخلوط کنید. افزودن بیش از حد آب باعث رقیق شدن شیر شده و مواد مغذی آن کاهش می دهد. و ممکن است نمک در نوزاد کاهش پیدا کند که می تواند منجر به تشنج شود. آب بسیار کم نیز می تواند برای معده و کلیه های کودک مشکل ایجاد کند.

نحوه انتخاب شیر خشک

اکثر والدین ابتدا با شیری شروع می کنند که از شیر گاو تهیه شده باشد. همچنین می توانید شیرخشک های حاوی سویا و ضد حساسیت خریداری کنید. مطمئن شوید که از محصول غنی شده با آهن استفاده می کنید. شما می توانید شیر خشک را به شکل پودر، غلیظ یا آماده استفاده خریداری کنید. در 6 ماهگی، کودک شما باید بین 170 تا 220 گرم در هر وعده غذایی شیر بنوشد.

گرم یا دمای اتاق؟

بهتر است شیر کودک خنک یا به دمای اتاق باشد. اگر کودک شیر گرم را بیشتر دوست دارد، بطری پر شده را در آب گرم قرار دهید یا آب گرم روی آن بریزید. می توانید از شیشه گرم کن نیز استفاده کنید. از ماکروویو برای گرم کردن شیر استفاده نکنید زیرا می تواند باعث ایجاد نقاط داغ شده و دهان کودک شما را بسوزاند. شیر خشک را تکان دهید و یک قطره روی دست خود بریزید تا دمای آن را آزمایش کنید. دمای شیر را روی مچ خود آزمایش نکنید زیرا حساسیت آن به گرما کمتر است.

 

 

چگونه کودک خود را در آغوش بگیریم

برای کودک پیشبند ببندید و یک پارچه برای تمیز کردن شیر مادر یا شیر خشکی که تف کرده است آماده کنید. حالا آنها را در گهواره ای قرار دهید که سرشان کمی بالاتر از بقیه بدنشان باشد. بطری را نگه دارید و غذا خوردن آنها را تماشا کنید. تماشای نوزاد به شما کمک می کند تا بفهمید که چه زمانی غذا خوردن او به پایان رسیده است. سعی کنید آروغ کودک را بین غذا خوردنش بگیرید تا از تف کردن جلوگیری شود.

نگه داشتن بطری

وقتی خسته هستید، ممکن است بخواهید بطری را روی بالش بگذارید تا کودک خودش غذا بخورد. اما نگه داشتن بطری در حین غذا خوردن نوزاد، مزایای زیادی دارد. کمک می کند کودک به صورت پیوسته شیر را بخورد و ایمن تر است. گذاشتن بطری در کنار نوزاد باعث خفگی و پوسیدگی دندان می شود. همچنین می تواند باعث عفونت گوش شود.

چگونه می فهمید که غذا خوردن نوزاد تمام شده است؟

وقتی کودک تغذیه خود را به پایان رساند، شما را مطلع می کند. ممکن است مکیدن را متوقف کند، از بطری دور شود، یا اگر به اندازه کافی بزرگ شده است، بطری را کنار بگذارد. به کودک فرصتی بدهید تا نظر خود را تغییر دهد، اما او را مجبور نکنید آنچه در بطری است را تمام کند. اگر کودک شما بعد از تغذیه تمایل به تف کردن دارد، ممکن است لازم باشد وعده های غذایی کوچکتر اما مکرر به او بدهید و 20 تا 30 دقیقه بعد از آن او را در حالت عمودی نگه دارید.

چگونه آروغ کودک را بگیریم؟

اگر کودک شما در طول یا بعد از تغذیه به آروغ نیاز دارد، او را روی دامان خود نگه دارید یا روی شانه خود بگذارید و به آرامی پشت او را بمالید. همچنین می توانید او را روی دامان خود قرار دهید و سر او را نگه داشته و به پشتش ضربه بزنید. ممکن است مقداری شیر بریزد، بنابراین پارچه ای در دست داشته باشید. اگر بعد از چند دقیقه آروغ نمی زند اما راضی و خوب به نظر می رسد، نگران نباشید. همه بچه ها بعد از هر بار شیردهی آروغ نمی زند.

کاهش تف کردن

اگر کودک شما زیاد تف می کند، هر چند دقیقه یکبار هنگام شیر دادن آروغش را بگیرید. بعد از غذا خوردن آنها را به حالت دراز کشیده قرار ندهید یا با آنها بازی نکنید. آنها را عمودی نگه دارید یا بعد از غذا در صندلی ماشین قرار دهید. وقتی کودک شروع به نشستن می کند، تف کردن اغلب بهتر می شود. اگر نگران این هستید که چقدر تف می کنند، با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید.

آیا باید شیر خشک را تغییر دهید؟

اگر کودک شما زیاد تف می کند یا سر و صدا دارد، ممکن است به خاطر نوع شیر خشک باشد. گاهی اوقات، نوزادان ممکن است آلرژی داشته باشند که می تواند باعث ایجاد اسهال، استفراغ یا خشکی و قرمز شدن پوست شود. اگر چنین علائمی را مشاهده کردید با پزشک کودک خود صحبت کنید. آنها به شما می گویند که آیا نیاز به تغییر شیرخشک ها دارید، و اگر چنین است، چگونه بهترین کار را انجام دهید. قبل از صحبت با پزشک تغییری ایجاد نکنید.

چه مدت می توانید شیر آماده را نگه دارید؟

شیر خشک را به اندازه نیاز هر وعده تهیه کنید و مقدار باقی مانده در بطری را دور بریزید. اگر از شیر مایع استفاده می کنید،بسته های باز شده فوراً در یخچال قرار دهید و ظرف 48 ساعت از آنها استفاده کنید. اگر پودر شیر خشک را مخلوط کرده اید، می توانید آن را به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کنید. اگر فرمول بیش از 1 ساعت بیرون یخچال ماند، آن را دور بریزید. شیر مادر را برای استفاده در مدت 7 روز در یخچال قرار دهید. یا آن را فریز کنید. شیر مادر می تواند 3 ماه در فریزر معمولی در دمای 0 درجه فارنهایت نگهداری شود.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر