مهر/ وزیر امور خارجه آمریکا در پی حمله پهپادی بامداد یکشنبه به اقامتگاه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، به صورت تلفنی با وی رایزنی کرد.

سایت شماره یک:

به نقل از پایگاه النشره، در پی سو قصد نافرجام بامداد یکشنبه به «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به صورت تلفنی با وی گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، بلینکن در گفتگوی تلفنی با الکاظمی این اقدام را محکوم و مراتب ناخرسندی خود را نسبت به آن اعلام کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود: هدف قرار دادن الکاظمی تعدی به تمام عراق و حاکمیت آن است.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا هم به حمله پهپادی به منزل «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق واکنش نشان داد.
بر اساس این گزارش، «جو بایدن» در بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرد و افزود: ما با قاطعیت در کنار مردم و دولت عراق برای حمایت از استقلال و حاکمیت آن ایستاده‌ایم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت هدف کسانی که قصد ترور الکاظمی را داشتند نابودی دولت عراق بود و باید مورد مجازات و بازخواست قرار گیرند.

بایدن در عین حال از دستورات لازم به تیم امنیت ملی خود به منظور ارائه هرگونه کمک به نیروهای امنیتی عراق برای تحقیقات درباره این حمله و تعیین عاملان آن خبر داد.

یادآور می‌شود که بامداد امروز یکشنبه خبری مبنی بر حمله پهپادی به منزل «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق منتشر شد. در ابتدا رسانه‌ها از شنیده شدن صدای تیراندازی و انفجار در منطقه سبز عراق خبر دادند. پس از مدتی اعلام شد که صداهای شنیده شده از منطقه سبز با یک حمله پهپادی که منزل الکاظمی را هدف قرار گرفته است، مرتبط است.

پس از این حمله، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق یک فایل ویدئویی از خود منتشر کرد. وی در این فایل ویدئویی اعلام کرد که سالم است و در جریان حمله انجام شده آسیبی ندیده است. الکاظمی همچنین در سخنانی خود را فدایی ملت عراق خواند!

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر