چپ‌پای محبوب تیم ملی مثل همیشه کیفیت بالای خود را در دیدار مقابل لبنان هم به نمایش گذاشت.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، پس از اینکه ملی‌پوشان ایران با باخت یک بر صفر مقابل لبنان به رختکن رفتند، خیلی از کارشناسان و تماشاگران منتظر تعویض‌های هجومی مثل ورود کریم انصاری‌فرد، کاوه رضایی، اللهیار صیادمنش و ... در شروع نیمه دوم بودند تا خط حمله تقویت شود و سردار آزمون در جلوی زمین تنها نباشد، اما پس از برتری تیم ملی مشخص شد نیاز به مهاجم جدید در ترکیب نبود!

دراگان اسکوچیچ بعد از گذشت دو سوم از مسابقه دست به ترکیب تیمش نزد تا نفراتی که داخل زمین هستند، بتوانند سرنوشت بازی را تغییر بدهند ولی در دقیقه ۶۰ تصمیم به بیرون کشیدن سامان قدوس گرفت ولی در تعویضی که کمتر کسی فکرش را می‌کرد، میلاد محمدی که در سمت چپ خط دفاعی به میدان می‌رود را به زمین آورد که همین تغییر اتفاق مثبتی برای ایران رقم زد.

وحید امیری که در نیمه اول دیدار با لبنان و مثل چهار دیدار اخیر مرحله مقدماتی جام جهانی با حضور در پست دفاع چپ بازی را آغاز کرده بود، از دقیقه ۶۰ و پس از ورود میلاد محمدی، یک خط به جلو رفت و وینگر چپ شد که حضورش در این منطقه شکل هجومی ایران را بهتر از قبل کرد.

امیری که در نیمه اول و در حالی که بسیاری از بازیکنان ایران نمایش خوبی نداشتند، بهترین یار تیم ملی بود، پس از بازی در پست وینگر چپ هم پرتلاش و دونده ظاهر شد و در لحظات پایانی تبدیل به سرنوشت‌سازترین بازیکن زمین شد.

چپ‌پای ملی‌پوش پرسپولیس در دقیقه ۱+۹۰ با توپ‌گیری در میانه زمین از بازیکن لبنان یک حمله را تدارک دید که پاس در عمق او و اشتباه مدافع حریف، توپ را به سردار آزمون رساند تا گل اول ایران به ثمر برسد و بازی گره‌خورده مقابل لبنان به تساوی کشیده شود.

امیری که خستگی‌ناپذیری و جنگندگی او در مسابقات باشگاهی و ملی زبانزد همه سرمربیان‌اش بوده، در دقیقه ۵+۹۰ هم با یک استارت سریع از جناح چپ، ارسال کوتاهی به مقابل محوطه ۶ قدم انجام داد تا دوباره سردار آزمون را در موقعیت گلزنی قرار بدهد که این سانتر او به شکل دیگری تبدیل به گل شد.

ارسال امیری از سمت چپ و ضربه دفع شده سردار آزمون قبل از بیرون آمدن از محوطه جریمه روی پای احمد نوراللهی نشست تا این بازیکن با شوت محکم دروازه لبنان را باز کند و گل دوم و پیروزی‌بخش تیم ملی را به ثمر رساند.

وحید امیری بنابر آماری که تمام سایت‌های آنالیز ارائه کردند بهترین بازیکن تیم ملی در دیدار مقابل لبنان بود که علاوه بر ساختن دو گل ارزشمند در راه رسیدن به جام جهانی، با چهار پاس کلیدی، چهار تکل موفق، ۷۲ پاس صحیح و ۱۴ بازپس‌گیری توپ درخشان ظاهر شد و بالاترین نمره را کسب کرد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر