با محرومیت جهانبخش از بازی با سوریه، بار دیگر ترکیب ثابت تیم ملی دچار تغییر خواهد شد.

سایت شماره یک:

به گزارش ورزش سه، غیبت مهدی طارمی و محرومیت علیرضا جهانبخش، شاید دراگان اسکوچیچ را مجبور به اعمال بیشترین تغییرات در ترکیب تیمش از زمان به عهده‌گرفتن مسئولیت سرمربیگری تیم ملی کند. مردی که نشان داده اعتقاد شدیدی به ترکیب اولیه‌ای که از همان اولین بازی دوستانه حضورش روی نیمکت انتخاب کرد دارد حالا مجبور است  برای نبود دو بازیکن اصلی خود دست به تغییر در ترکیب مورد علاقه‌اش بزند.

برای بررسی احتمالات باید شانس کریم انصاریفرد و الهیار صیادمنش برای بازی در خط حمله و احتمال بازی میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی در دفاع چپ را با هم مقایسه کرد. به نظر می‌رسد در صورتی که اسکوچیچ بخواهد بین صیادمنش و انصاریفرد یکی را در ترکیب اصلی قرار دهد، به الهیار تکنیکی‌تر که باز‌ی‌اش به طارمی شباهت بیشتری دارد میدان دهد و در دفاع چپ نیز نمی‌توان به حاج‌صفی یا میلاد محمدی شانس بیشتری نسبت به دیگری داد. ضمن اینکه نباید لزوم حضور یک کاپیتان از بین سه کاپیتان اصلی در ترکیب را نادیده گرفت و چه بسا این موضوع شانس حاج‌صفی را به نسبت محمدی افزایش می‌دهد.

حضور سامان قدوس به جای مهدی طارمی در بازی با لبنان چندان جوابگو نبود و این بازیکن هر چند جدال با لبنان را خوب آغاز کرد اما پس از گل لبنان نتوانست آن تاثیرگذاری مورد انتظار را از خود نشان دهد. چه بسا این موضوع باعث شود که اسکوچیچ این بار برای جانشینی طارمی، به یک مهاجم رو آورد و این موضوع شانس حضور کریم انصاریفرد و الهیار صیادمنش را در ترکیب اصلی بالا ببرد. با این حال احتمالاتی که می‌توان برای ترکیب تیم ملی در بازی با سوریه در نظر گرفت را به ترتیب از بیشترین تا کمترین میزان احتمال را می‌توان بررسی کرد:

۱-به احتمال زیاد اسکوچیچ برای جانشینی طارمی این بار به یک مهاجم میدان خواهد داد. در این صورت کریم انصاریفرد که تا کنون نتوانسته در ترکیب اصلی تیم اسکوچیچ به میدان برود، شانس این را دارد که به عنوان کاپیتان بازی با سوریه را از ابتدا آغاز کند. درخشش صیادمنش در بازی با لبنان نیز چه بسا عاملی برای حضور او در ترکیب اصلی باشد. پس در این صورت می‌توان شانس برابری به الهیار و کریم برای حضور در ترکیب اصلی داد. اما آنچه  شانس صیادمنش را بیشتر می‌کند، داد شباهت بیشتر سبک بازی‌اش به طارمی نسبت به انصاریفرد است. هر چند از عامل تجربه انصاریفرد و توانایی او در پرسینگ از جلو هم نباید غافل شد. نکته دیگر جانشینی جهانبخش در ترکیب است. وحید امیری به احتمال زیاد پس از  اینکه بازی با کره‌جنوبی و لبنان را در دفاع چپ آغاز کرده این بار به پست اصلی خود برمی‌گردد. پس می‌توان گفت محتمل‌ترین گزینه اضافه شدن کریم انصاریفرد و میلاد محمدی( یا حاج‌صفی) به ترکیب اصلی نسبت به بازی با لبنان است.

۲- احتمال دوم اعتماد دوباره اسکوچیچ به قدوس در پست بازی با لبنان و حضور امیری در پست جهانبخش و بنابراین اضافه شدن میلاد محمدی و یا احسان حاج‌صفی به خط دفاعی است. در این صورت انصاریفرد و صیادمنش باید روی بازی در نیمه دوم حساب باز کنند.

۳- احتمال ضعیف‌تر اینکه امیری دوباره در دفاع چپ بازی کند و در این صورت قدوس از ابتدا در پست جهانبخش بازی خواهد کرد. این موضوع باعث می‌شود که از بین صیادمنش و کریم انصاریفرد یکی در ترکیب اصلی بازی کند.

با این تفاسیر، احتمال حضور همزمان صیادمنش یا انصاریفرد به همراه قدوس در ترکیب اصلی کمترین، و احتمال حضور صیادمنش یا انصاریفرد و حاج‌صفی بیشترین است. چه بسا از بین انصاریفرد و حاج‌صفی تنها یکی در بازی حاضر باشد تا تعادل بین نیروی باتجربه و جوانی در ترکیب برقرار باشد. بنابراین می‌توان گفت به ترتیب از بیشترین به کمترین احتمال، این دو بازیکن در ترکیب اصلی بازی خواهند کرد:

۱- حاج‌صفی و صیادمنش

۲- محمدی و انصاریفرد

۳- محمدی و صیادمنش

۴- حاج‌صفی و انصاریفرد

۵- قدوس و انصاریفرد

۶- قدوس و صیادمنش

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر