پاداش‌های پرداخت نشده فدراسیون فوتبال به بازیکنان تیم ملی به حدود 600 هزار دلار رسیده است.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، چهار پیروزی و یک تساوی، تیم ملی ایران را بالاتر از کره جنوبی در صدر جدول گروه B قرار داده اما با این حال تنش و حواشی اطراف تیم ایران به بیشترین میزان خود رسیده است. دقایقی پس از برد شیرین برابر لبنان بود که بازیکنان با انتشار پستی تند علیه فدراسیون فوتبال موضع گیری کردند و با طرح چند انتقاد مسئولان فدراسیون را خطاب قرار دادند.

یکی از نکات مورد توجه بازیکنان مسئله «پاداش» بود؛ آنها نوشتند که از زمان پایان مرحله پیش مقدماتی، فدراسیون اقدامی در این باره انجام نداده تا مشخص شود پاداش معوقه آنها به سه فیفادی اخیر مربوط است؛ جایی که با برد برابر سوریه، عراق، امارات و لبنان و البته یک تساوی ارزشمند مقابل کره جنوبی همراه بود.

مسئولان فدراسیون تاکنون واکنشی به این گلایه بازیکنان نشان نداده‌اند اما به نظر می‌رسد ماجرای اختلاف بر سر پاداش، امکانات و... به قدری شدید شده که اکثر ملی پوشان به این شکل واکنش نشان دهند.

 

شنیده‌های خبرنگار ما حاکی از آن است که فدراسیون فوتبال در مصوبه خود اعلام کرده که برای هر پیروزی خارج از خانه 5500 دلار و هر برد خانگی 3500 دلار به بازیکنان اختصاص پیدا می‌کند. این در حالی است که مشخص نیست تساوی برابر کره جنوبی جایزه‌ای را در بر داشته یا خیر.

در مرحله مقدماتی جام جهانی تیم ملی از 32 بازیکن دعوت کرده که از بین آنها 22 نفر در هر سه اردو ثابت بوده‌اند و 10 نفر دیگر به صورت متغیر در برخی اردوها حضور داشته‌اند. مهدی طارمی، کاوه رضایی، مجید حسینی، احسان حاج صفی، جعفر سلمانی، عارف آقاسی، محمد کریمی، زبیرنیک نفس، سروش رفیعی و اللهیار صیادمنش این فهرست ده نفره را تشکیل می‌دهند.

بر این اساس 22 ملی پوش ثابت تیم ملی برای چهار پیروزی 20 هزار دلار را از فدراسیون فوتبال طلبکار هستند و در واقع 440 هزار دلار به این بازیکنان باید پرداخت شود.

بیشترین میزان پاداش به بازی برابر لبنان مربوط است که تعداد بیشتری از ملی پوشان به اردو دعوت شدند و فدراسیون فوتبال باید رقم 148500 را فقط برای این بازی پرداخت کند.

مجموع پاداشی که برای پیروزی در 4 بازی باید به ملی پوشان پرداخت شود، رقم 534 هزار و 500 دلار است. این در حالی است که برخی شنیده‌ها مبنی بر جایزه 2500 دلاری برای هر تساوی خبر می‌دهند که در این صورت رقم کل پاداش به حدود 600 هزار دلار خواهد رسید که البته پاداش مساوی از سوی مسئولان فدراسیون و تیم ملی تائید نشده است.

با این حال اعضای کادرفنی تیم ملی نیز پاداشی مشابه را از فدراسیون فوتبال طلبکار هستند و اعضای کادر (پزشک، ماساژور، تدارکات و...) نیز رقمی کمتر را دریافت خواهند کرد.

در صورتی که تیم ملی ایران بتواند سوریه را هم شکست دهد، پاداش بازیکنان به 700 هزار دلار خواهد رسید و با مجموع رقم پاداش اعضای کادر، احتمالا به حدود یک میلیون دلار خواهد رسید که طلب سنگینی برای فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال بدهی‌های دیگری هم دارد و باید دید این موضوع را به چه شکلی حل می‌کند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر