بعد از قرارداد پر سر و صدای فدراسیون فوتبال ایالات متحده امریکا با شرکت نایکی برای تامین البسه، با نگاهی به اسکواد تیم فوتبال امریکا مشخص می شود آن ها نسبت به سالیان قبل توجه بیشتری به فوتبال دارند.

سایت شماره یک:

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتبال امریکا هم اکنون با 14 امتیاز از 7 مسابقه ، در کنار مکزیک، صدرنشین جدول رده بندی تیم های حاضر در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در منطقه کونکاکاف می باشد. انها که بعد از هفت دوره حضور مداوم در جام جهانی روسیه غایب بودند، انگیزه های فراوانی برای حضور در قطر دارند. هرچند در ایالات متحده، فوتبال درجه اهمیت کمتری نسبت به راگبی و بسکتبال دارد، اما این دلیل نمی شود که مردم این کشور از فوتبال انتظار نداشته باشند، مخصوصا که بعد از پیروزی برابر مکزیک حالا به خودباوری بیشتری برای صعود به جام جهانی رسیده اند. شاید در سال های اخیر حضور ستارگان تیم ملی امریکا در سطح اول فوتبال دنیا محدود به تیم هاوارد و لاندن داناوان بود، اما امروزه بازیکنان لژیونر و تاثیرگذار بسیاری در سطح اول فوتبال اروپا دارند. به همین بهانه نگاهی می اندازیم به بازیکنان شاخص ترکیب تیم ملی امریکا:

دروازه بان:

زک استفان گلر 26 ساله که در منچستر سیتی زیر نظر پپ گواردیولا به ذخیره ای مطمئن برای ادرسون تبدیل شده، وظیفه حراست از دروازه یانکی ها را بر عهده دارد. دروازه بانی که با کلین شیت در بازی برابر مکزیک سهم زیادی در پیروزی تیمش ایفا کرد. گلر سابق دوسلدورف اکنون در حدود 6 میلیون یورو ارزش گذاری شده است.

مدافعین:

امریکایی ها در بخش دفاع اتکا زیادی به انتونی رابینسون و دی اندره یدین دارند. دو پیستون چپ و راست این تیم که به ترتیب در تیم های فولهام و گالاتاسرای مشغول به بازی هستند و ارزش تقریبی آن ها هفت و چهار میلیون یورو می باشد. در بخش مرکزی دفاع اما اغلب نفرات اردوی امریکا را بازیکنان شاغل در ام ال اس تشکیل می دهند که میلز رابینسون و واکر زیمرمان به عنوان مهره های فیکس ، شانس بیشتری برای حضور در ترکیب داشتند. رابینسون پنج و زیمرمان سه و نیم میلیون یورو در سایت ترانسفرمارکت ارزش گذرای شده اند. هرچند کریس ریچارد مدافع بیست و یک ساله هافنهایم هم امید زیادی برای بازی کردن در جام جهانی قطر دارد.

هافبک ها:

نقطه قوت تیم ملی امریکا بدون شک در بخش میانی این تیم است جایی که وستون مک کنی هافبک ثابت یوونتوس برای امریکایی ها یکه تازی می کند و امیدوار است با درخشش در جام جهانی، ارزش 26 میلیون یورویی خودش را ارتقا بدهد. در کنار او تایلر ادامز 22 ساله قرار دارد که در اوج جوانی در ترکیب لایپزیگ هنرنمایی می کند و با این سن کمش کاپیتان تیم ملی امریکا هم هست. ارزش مالی جوان اول امریکایی ها که نبض بازی تیم باشگاهی اش را هم در دست دارد، 20 میلیون یورو تخمین زده شده است. در کنار این دو فوق ستاره، یونس موسی قرار دارد که با عملکرد چشم نوازش در والنسیا، گزینه ثابت گرگ برهالتر در خط میانی امریکا است. این ستاره 18 ساله هم در حدود 15 میلیون یورو برای مشتریانش هزینه در بر دارد.

در کنار این نفرات ، نمی شود به آسانی از اسم بازیکنانی چون برندون ارونسون وینگر تیم ردبول اتریش هم گذشت که در حدود 10 میلیون یورو ارزش دارد.

مهاجمین:

تیموتی وه آ فرزند خلف جرج وه آ به کمک تابعیت امریکایی خود توانسته در نوک پیکان حمله تیم امریکا قرار بگیرد. مهاجم خوش استیل تیم لیل که سابقه قهرمانی در لاشامپیونه را نیز در کارنامه اش دارد، در حدود 12 میلیون یورو ارزش گذاری شده است. ریکاردو پپی جوان هجده ساله تیم اف سی دالاس امریکا، دیگر مهاجم اینده دار امریکا محسوب می شود که با ارزشی معادل هشت میلیون یورو مهره ثابت بخش هجومی تیم امریکا است. اما ارزشمندترین ستاره تیم ملی امریکا، کریستین پولیسیچ، وینگر تیم چلسی است که به نوعی امید اول امریکا در راه صعود به جام جهانی و البته صعود از مرحله گروهی رقابت ها در قطر به شمار می رود. فوق ستاره امریکایی که زیر نظر توخل به بازیکن بهتری هم تبدیل شده، از ارزشی در حدود 50 میلیون یورو برخوردار است که او را در زمره گران ترین مهاجمان دنیا قرار می دهد.

به طور کلی تیم ملی فوتبال امریکا با ارزشی در حدود 214 میلیون یورو، بیست و سومین تیم ملی گران قیمت دنیا به حساب می آید که شاید برخلاف تصور اولیه بسیاری از فوتبال دوستان باشد. همچنین با قرار گرفتن در رتبه سیزدهم اخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فیفا، جایگاه جالبی را از این حیث نیز برای خود تثبیت کرده اند. باید دید ستارگان امریکایی در جام جهانی قطر چه دستاوردی برای خود و کشورشان به ارمغان خواهند اورد.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر