سفر به ایرلند شمالی برای تیم ملی ایتالیا باز هم خاطرات تلخی به همراه داشت.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، ایتالیا تا پیش از بازی های دیشب هم امتیاز با سوئیس و با تفاضل بهتر در صدر جدول قرار داشته و حتی برتری در بلفاست برابر ایرلند شمالی هم به منزله صعود قطعی این تیم به جام جهانی نبود. اما 90 دقیقه تلاش شاگردان روبرتو مانچینی نتیجه ای به همراه نداشت و برتری پرگل سوئیس مقابل بلغارستان باعث شد آتزوری راهی دور پیش آف شود. اما جالب اینجاست ایتالیا هرگز در تاریخ خود در خانه ایرلند شمالی پیروز نشده و این روند دیشب نیز تکرار شد. در 11 تقابل، آتزوری هفت بازی پیروز شده که همگی در خانه به دست آمده اند.

تساوی های 2-2 در سال 1957 و البته دو مساوی 0-0 در سال 2010 و 2021 و البته یک باخت 2-1 در سال 1958، سهم تیم ملی ایتالیا از سفر به ایرلند بوده که البته اولین دیدار در تاریخ فوتبال این کشور ماندگار است. در 15 ژانویه 1958، ایتالیا برای راهیابی به جام جهانی سوئد تنها به یک امتیاز نیاز داشت، اما سفر به ایرلند شمالی و بازی در بلفاست مقابل این تیم کابوسی تاریخی را برای آتزوری رقم زد.

با گذشت نیم ساعت از زمان بازی، ایرلند دو بار به گل رسیده و از حریف سرشناس خود پیش افتاد. کاهش فاصله توسط دینو داکاستا در نیمه دوم نیز سرنوشت را تغییر نداد و در نهایت ایتالیا با قبول شکست 1-2، نتوانست به جام جهای 1958 راه پیدا کند.

 

جالب اینجاست ایرلند شمالی تنها پنج سال قبل و در سال 1953 به عضویت فیفا درآمده و در آن مقطع تیم نوپایی محسوب می شد. در واقع آن تیم سال 1958 اولین ایتالیایی بود که نتوانست جواز حضور در جام جهانی را کسب کند. 59 سال بعد و در نوامبر 2017، آتزوری تحت هدایت جامپیرو ونتورا باز هم در رسیدن به جام جهانی ناکام ماند و حالا ممکن است این سرنوشت برای تیم روبرتو مانچینی تکرار شود. صعود تنها سه تیم از 12 تیم و حضور ستاره های بزرگ در مرحله پلی آف، کار آتزوری برای صعود به جام جهانی را دشوار خواهد ساخت.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر