ممکن است فوق ستاره های بزرگی از دنیای فوتبال جام جهانی قطر را از تلویزیون تماشا کنند.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، قرار است مرحله پلی آف رقابت ها جام جهانی 2022 با حساسیت بالایی برگزار شود. تا امروز چند تیم بزرگ قادر به کسب جواز صعود مستقیم به جام به جهانی نبوده اند و در اوایل بهار شاهد تقابل این قدرت های بزرگ برای کسب تنها سه سهمه صعود به جام جهانی خواهیم بود. پلی آف این دوره به شکلی متفاوت و در قالب سه گروه چهار تیمی و به صورت حذفی برگزار شده و در نهایت سه تیم موفق به کسب  مجوز صعود می شوند. احتمال غیبت ستاره های بزرگی در جام جهانی وجود دارد که در ادامه نام آنها را مرور خواهیم کرد؛

تیم فرناندو سانتوس در شب پایانی با کسب حتی یک تساوی نیز فرصت صعود مستقیم به جام جهانی را داشت، اما باز شدن دروازه در ثانیه های آخر مقابل صربستان بدین معنا بود که حالا پرتغال شانس های خود برای صعود به جام جهانی را باید در مرحله پلی آف جست و جو کند. نرسیدن این تیم به قطر 2022 یعنی غیبت کریستیانو رونالدو، برونو فرناندس، ژائو فلیکس و ... چند بازیکن نامدار دیگر.

 

غیبت دوباره در جام جهانی برای هواداران فوتبال ایتالیا قابل تحمل نخواهد بود. این تیم بعد از کسب عنوان قهرمانی در یورو 2020، در مرحله مقدماتی بی دقت عمل کرده و در حالیکه گروه دشواری هم نداشت، پشت سر سوئیس دوم شده و به پلی آف رسید. در صورت نرسیدن این تیم به جام جهانی، حسرت پنالتی دقیقه 89 جورجینیو مقابل سوئیس تا ابد در دل هواداران این تیم خواهد ماند.

تیم ملی لهستان از حضور خود در پلی آف و قرار گرفتن در رده دوم بعد از تیم ملی انگلیس اطمینان داشت و حالا تیم پائولو سوزا خود را آماده پلی آف دشوار ماه های پیش رو می کند. رابرت لواندوفسکی در یکی دو سال اخیر در اوج آمادگی قرار داشته و هواداران فوتبال امیدوارند این ستاره گلزن در قطر 2022 حاضر باشد.

تیم ملی سوئد در آخرین دیدار خود مغلوب اسپانیا شده تا حضور در پلی آف نصیب این تیم شود. زلاتان که با حرکتی غیرورزشی و بی مورد در این مسابقه اخطار گرفت، اولین دیدار تیم ملی سوئد در پلی آف را از دست داده و برای حضور در جام جهانی باید در انتظار درخشش همبازیان خود باشد.

حضور تیم ملی ولز نیز در مرحله پلی آف قطعی شده و حالا گرت بیل امیدوار به گذر تیمش از این سد دشوار و تجربه حضور در رقابت های جام جهانی است. گرت بیل در رده ملی همیشه ستاره های متفاوت از عرصه باشگاهی و حضور در جام جهانی می تواند بهترین پایان برای دوران بازی او برای تیم ملی ولز لقب گیرد.

نروژ برای حضور در مرحله پلی آف باید منتظر توقف ترکیه مقابل مونته نگرو و البته نتیجه گیری خودش مقابل هلند صدرنشین باشد. ارلینگ هالند مصدوم قادر به حضور در این مسابقه حساس نیست، اما او امیدوار است دیگر بازیکنان نروژ موفق به کسب سهمیه پلی آف شوند تا این ستاره جوان شانسی برای حضور در اولین جام جهانی زندگی خود در زمستان بعدی داشته باشد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر