مورات یاکین، سرمربی تیم ملی سوییس، پس از صعود به جام جهانی 2022 قطر به تمجید از عملکرد بازیکنانش پرداخت.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، ماموریت این سرمربی سوییسی با موفقیت به پایان رسید. او تنها چند ماه قبل سرمربی ناشناسی بود اما حالا مربی است که موفق شده تیم ملی سوییس را بالاتر از ایتالیا، صدرنشین گروه کرده و به جام جهانی 2022 برساند.

تیم او عملکرد قابل تحسینی را در رقابت‌های انتخابی به نمایش گذاشت و پیروزی 0-4 در آخرین دیدار از این مرحله برابر بلغارستان باعث شد که مجوز صعود قطعی به جام جهانی برای آنها صادر شود.

یاکین پس از پایان بازی به خبرنگاران گفت:« این لحظه بسیار مهمی برای من است که در کنار تیم به دستش آوردم. از روز اولی که با این بازیکنان ملاقات کردم متوجه شدم که آنها فوق العاده هستند. از فدراسیون و کمیته اجرایی برای این که به من اجازه دادند این لحظات عالی را تجربه کنم ممنونم. این زیباترین بخش فوتبال است، این که جسارت به خرج دهی و پاداشش را بگیری. هنوز راه زیادی تا جام جهانی در پیش است و ما باید اول از این دستاورد استفاده کنیم.»

 

او درباره بازی برابر بلغارستان اظهار داشت:« بازی امشب عالی بود. البته که بسیار پرتنش بود. من باید آرام شوم و تمرکزم را به دست بیاورم تا بتوانم آن را تحلیل کنم. اما در آخر ما شایسته صعود بودیم، حتی با این که شاید کمی خوش شانسی آوردیم. اما در فوتبال می‌توان چنین لحظه‌های زیبایی را تجربه کرد.»

یاکین درباره احتمال حضورش روی نیمکت تیم ملی سوییس در رقابت‌های جام جهانی نیز گفت:« هنوز زمان زیادی تا جام جهانی باقی مانده است. یک سال فرصت زیادی است و اتفاقات زیادی ممکن است در آن رخ دهد. وقتی به این فکر می‌کنم که یک سال پیش کجا بودم، بیشتر متوجه این موضوع می‌شوم. پانزده سال قبل، مربیگری در یک تیم باشگاهی هم حتی رویای من نبود. اما در فاصله یک سال آینده باید برای حضور در جام جهانی آماده شوم... زمان همه چیز را مشخص می‌کند.»

 

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر