در صورتی که ایران، کره جنوبی، استرالیا و عربستان در بازیهای خود به پیروزی برسند، دو تیم عملا شانس صعود مستقیم به جام جهانی را از دست خواهند داد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در حالی پیگیری می‌شود که کم کم چهره تیمهای مدعی برای صعود به جام جهانی شناخته می‌شود. ایران و کره جنوبی مدعیان اصلی صعود مستقیم در گروه A به شمار می‌روند و در گروه B عربستان، استرالیا جایگاه اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند.

این در حالی است که البته رقابت تیمهای دیگر برای یک سهمیه پلی آف تا روز پایانی ادامه خواهد داشت اما در این بین دو تیم در آغاز دور برگشت در آستانه از دست دادن شانس صعود مستقیم قرار دارند. ویتنام که تاکنون امتیازی نگرفته میزبان عربستان صدرنشین خواهد بود و همزمان، استرالیا در مقابل چین بازی خواهد کرد.

در صورتی که عربستان و استرالیا این دو بازی خارج از خانه را با پیروزی پشت سر بگذارند، اختلاف ویتنام با کانگوروها به 13 امتیاز خواهد رسید که قابل جبران نخواهد بود و به این ترتیب تیم سرخپوش جنوب شرق آسیا به اولین تیمی تبدیل می‌شود که شانس صعود مستقیم به جام جهانی را از قاره آسیا از دست می‌دهد. نکته جالب اینکه اگر ویتنام بازی بعدی را به استرالیا واگذار کند، شانس پلی آف را هم نخواهد داشت.

در گروه A سوریه تیم قعرنشین در چنین موقعیتی قرار دارد. در دو بازی همزمان ایران به مصاف سوریه خواهد رفت و کره جنوبی میهمان عراق خواهد بود. در این مسابقات اگر کره جنوبی و ایران به پیروزی برسند، فاصله سوریه با تیم دوم به 12 امتیاز افزایش پیدا می‌کند و این تیم نیز عملا فرصت صعود مستقیم به جام جهانی را نخواهد داشت.

این در حالی است که ایران و کره جنوبی با کسب سه پیروزی متوالی راهی جام جهانی خواهند شد اما در گروه B بعید است که تا هفته‌های پایانی تکلیف صعود مشخص شود.

 


 

تگ های مرتبط

ارسال نظر