پیروز قربانی دقایقی پس از برد بزرگ در لیگ صحبت‌های تندی را مطرح کرد.

سایت شماره یک:

به گزارش ورزش سه، پیروز قربانی پس از پیروزی رایکا مقابل آرمان گهر اظهار داشت: بچه ها فقط می‌خواستند سه امتیاز را بگیرند. شاید این درست است ولی به هیچ عنوان ایده آل من نیست. من همین جا به کسانی که اطراف تیم هستند و زحمت می‌کشند می‌گویم من مربی نیستم که از هر راهی به نتیجه برسم. 

او افزود: تیم من خوب بازی کند و ببازد راضی ترم تا اینکه تیمم بازی نکند و ببرد. من از بازی تیمم مقابل شهرداری همدان راضی تر از این بازی بودم‌. من چنین مربی نیستم و در طول هفته های گذشته هم گفته‌ام زمان می‌گذارم و تا وقتی که تیمم به شرایط ایده آل برسد زمان می‌برد. کسانی که دوست ندارند تحمل کنند و فقط می‌خواهند با هر کیفیتی برنده شوند من ادم چنین کاری نیستم. من دوست دارم به جایی برسم که تیمم بر اساس چیزی که کار کرده برنده شود نه فوتبال زشتی که در نیمه دوم امروز دیدیم.

قربانی گفت: در فوتبال ایران یک فرهنگی است که همه دنبال نتیجه هستند؛ فوتبال بد و نتیجه گرفتن. من فوتبال زیبا و باختن را ترجیح می‌دهم چون در درازمدت منجر به پیشرفت فوتبال می‌شود و برای آن هم کار می‌کنم حتی اگر منجر به برکناری و رفتن من شود. برای کاری که می‌کنم و چیزی که آموزش دیدم و برای آن زمان می‌گذارم احترام قائلم ولی دوستانی که اطراف تیم هستند باید این احترام را به کاری که من می‌کنم و تیم من داشته باشند. تیم من شاید در طول فصل چند باخت دیگر بیاورد. اینکه هر هفته به تیم من از بیرون استرس وارد شود، تیم من نمی‌تواند کیفیتش را ارائه بدهد. امروز ما شانس آوردیم و خدا به ما لطف کرد. تیم آرمان گهر به هیچ عنوان استحقاق باخت را نداشت و من خودم را گول نمی‌زنم. یک سری اتفاقات باعث شد که بچه ها نتوانند بازی که واقعا برای آن تمرین می‌کنیم را ارائه بدهند.

سرمربی رایکا در خصوص اظهارات قاسم شهبا درباره نامناسب بودن جو ورزشگاه عنوان کرد: ایشان برای من قابل احترام هستند اما من مسئول آرام کردن جو ورزشگاه نیستم و چیزی هم ندیدم. هوادار پرشور تیمش را تشویق می‌کرد و در این تشویق کردن شاید دو اتفاق هم رخ بدهد و این یک کار فرهنگی است و کل ایران شاید با آن مشکل دارند. به نظر من تماشاچی های ما مشکل نداشتند. من برای نظرات آقای شهبا احترام قائلم. 

او در واکنش به صحبت های مربی آرمان گهر درباره اعتراض قربانی به مربی های چاله میدانی افزود: ما نه به نیمکت تیم حریف کاری داشتیم و نه به داور‌. کادر و بازیکنان ما به دلیل اتفاقاتی گه هفته گذشته رخ داد استرس داشتند و شاید باعث شد در بعضی دقایق کنترلی رو رفتارشان نداشته باشند. این هم یک کار فرهنگی است. آدمی مثل من که مثلا سال دوم لیگ یکم این حرف را می‌زنم دوستانی که ۱۵-۱۲ سال است کار می‌کردند چرا جرات چنین حرفی را نداشته‌اند؟ من به چیزهایی که خودتان تابو درست کرده‌اید حمله می‌کنم. یک شبه درست نمی‌شود و همه باید دست به دست هم بدهیم تا درست شود. در فرهنگ غلط فوتبال ایران همه به دنبال نتیجه هستند و نتیجه گرایی کیفیت را فدای خودش می‌کند و این در درازمدت اصلا به نفع فوتبال ایران نیست‌. 

قربانی ادامه داد: من همین الان می‌گویم تیم من نیمه دوم فوتبال زشتی بازی کرد و من اصلا از این سه امتیاز راضی نیستم ولی همه دوست دارند و همه خوشحال هستند که سه امتیاز را گرفتیم ولی به هیچ عنوان باعث خوشحالی من نیست.

مربی رایکا در پاسخ به این سوال که فشاری از سوی مدیران باشگاه برای برد به او وارد می‌شود یا خیر گفت: به هیچ عنوان‌. تیم دو مالک دارد و از روز اول حرفی از این بابت نشده است. کاری که ما می‌کنیم همه دوستان چه من به عنوان کادر فنی و چه دوستان مالک حد و حدود خودمان را می‌دانیم و اصلا یک کلمه به من نگفته‌اند باید ببری. اتفاقاتی افتاد که شاید دوستان با سبک کاری من آشنا نبودند. هفته پیش بعد از باخت فکر می‌کردم من مربی کدام تیمم؟ جدول سال قبل را دیدم که این تیم دوازدهم شده و سیزده باخت آورده، سال قبل تر را دیدم که این تیم سیزدهم شده و سیزده باخت آورده. نباید با یک باخت از بیرون روی تیم من فشار و استرس وارد شود که بتواند این فوتبال را ارائه بدهد و این مساله و مشکل است. سال گذشته تیم هایی بودند که ده باخت آوردند ولی مدعی صعود بودند. من روز اول به دوستان گفتم من در برد به هیچکس احتیاج ندارم و در باخت که به چهار رفیق احتیاج دارم.

قربانی در پایان گفت: من بچه جوادیه تهرانم و آنجا به ما جنگیدن را یاد می‌دهند. از روز اول یاد می‌گیریم اولین اصل جنگیدن این است که از پشتت مطمئن باش‌. در طول هفته گذشته اتفاقاتی افتاد که من از پشتم مطمئن نیستم. در طول هفته آینده یک جلسه با مالکین محترم می‌گذارم که انشاالله این مساله حل شود. کار من مشخص است‌. به شدت به سلامت کاری ام اهمیت می‌دهم و کاری نمی‌کنم که فردا برایم حرف در بیاید‌ و تیمی هم که بسته‌ام مشخص است. آدم بهانه گیری هم نیستم و شاید یک بار برای همیشه این را بگویم که تیم من شاید با یک چهارم بودجه تیم های دیگر بسته شده اما تیم سالم و جوانی است و این این تیم نیاز به زمان دارد تا بتواند فوتبال با کیفیت ارائه بدهد و اگر به آنجا برسد طبیعتا نتیجه هم به دنبال آن بیایند. خواهشا به کاری که من و تیمم می‌کنیم اطمینان کنید و اجازه بدهید این تیم روند طبیعی اش را طی کند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر