فدراسیون فوتبال دانمارک به شرایط وخیم کارگران در قطر اعتراض کرده است.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، در ماه های اخیر برخی تیم های بزرگ دنیای فوتبال از جمله آلمان، هلند و نروژ به شرایط وخیم کارگران مهاجر در قطر اعتراض کرده و شرایط ساخت و ساز استادیوم های جام جهانی در این کشور را ناعادلانه توصیف کرده اند. به نظر می رسد با نزدیک شدن به زمان شروع تورنمنت، اعتراض دیگر کشورها نیز به این روند افزایش خواهد یافت. حالا فدراسیون فوتبال دانمارک با انتشار بیانیه ای اعلام کرد قوانین سفت و سختی برای حمایت از حقوق کارگران در قطر وضع کرده است.

این بیانیه شامل موارد زیر است؛

-شرکای تجاری تیم ملی مردان قادر به انجام فعالیت اقتصادی خاصی نخواهد بود، مگر اینکه فعالیت آنها در راستای ابتکار فعالانه و در واقع بخشی از پیام های انتقادی تیم ملی دانمارک باشد.

-به جای درج تبلیغات تجاری روی لباس تمرینی تیم ملی، پیام های حمایت از مسائل حقوق بشری نوشته خواهد شد.

-فدراسیون فوتبال دانمارک سفرهای خود به قطر را به حداقل رسانده و فقط در فعالیت هایی در این کشور شرکت می کند که مربوط به ورزش بوده یا از نظر سیاسی به بهبود شرایط کارگران مهاجر کمک کند.

-فدراسیون فوتبال دانمارک در حال مذاکره با هواداران و سازمان مربوطه  در مورد سفر هواداران دانمارکی به قطر است و در این رابطه اطلاع رسانی خواهد شد.

-فدراسیون فوتبال دانمارک به صحبت های خود با رویکردی انتقادی با فیفا و برگزارکنندگان جام جهانی در قطر ادامه خواهد داد و در همه زمینه ها برای تکریم و افزایش حقوق کارگران مهاجر تلاش می کند.

-فدراسیون فوتبال دانمارک برای اطمینان از انتخاب هتل و سایر خدمات برای تیم ملی دانمارک در قطر در راستای رعایت حقوق کار، به طور مداوم بررسی های لازم را انجام می دهد. 

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر