پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید تیم ملی ایران نیاز مند بازی دوستانه با تیم های بزرگ دنیا است.

سایت شماره یک:

محمود فکری در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره برد ایران مقابل سوریه بیان کرد: تبریک و خسته‌ به اعضای تیم ملی می‌گویم. این برد خیلی شیرین بود. فکر می‌کنم از الان باید به فکر حضور در جام جهانی باشیم. صعود ما تقریبا قطعی است و باید از الان برای مسابقات قطر برنامه‌ریزی کنیم. 

او درباره شانس صعود از مرحله گروهی جام جهانی قطر گفت: انتظار ما از تیم ما نباید فراتر از چیزی باشد که وجود دارد تا از همین الان فشار زیادی را به کادرفنی و بازیکنان وارد کنیم. همین که تیم ما در جام جهانی حضور دارد، اتفاق مهمی است. ما تا الان امتیازات خوبی گرفتیم و نشان دادیم از بهترین های آسیا هستیم. باید برنامه ریزی بهتری داشته باشیم. اردو بگذاریم و بازی تدارکاتی برگزار کنیم. یکی از مهم‌ترین مسائل که ضعف داریم، بازی دوستانه با تیم های بزرگ است. خیلی کم چنین بازی هایی برگزار کردیم. اینکه بازیکنان تنه شان به تنه بازیکنان بزرگ بخورد، بسیار اهمیت دارد. 

سرمربی سابق استقلال درباره ضعف کنونی تیم ملی تاکید کرد: البته برخی بازیکنان در تیم باشگاهی شان با تیم های بزرگ روبه رو شدند اما اینکه در قابل تیم ملی ایران با تیم های بزرگ بازی کنیم، مهم است. این بازی ها به ما خودباوری می‌دهد که بتوانیم بازی بهتری انجام بدهیم و خودمان را از پیش بازنده ندانیم. تیم ما شاید اعتماد به نفس بازی با بزرگان را نداشته باشد ولی با انجام بازی تدارکاتی این خودباوری به دست می‌آید. 

فکری همچنین گفت: اینکه فقط بخواهیم با حرف و اینکه بگوییم فلان اردو را برگزار کردیم، کار راجلو ببریم، به درد تیم ملی نمی‌خورد. کمبود تیم ما فقط بازی تدارکاتی با نام های بزرگ دنیا است. اگر این اتفاق بیفتد به ما کمک زیادی خواهد کرد تا امیدوار به صعود از مرحله گروهی جام جهانی باشیم.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره تغییرات ایجاد شده در ترکیب تیم ملی مقابل سوریه خاطرنشان کرد: تیم ملی ایران بازیکنان بسیار خوبی دارد. دست مربیان تیم ملی برای جابه‌جایی باز است. برخی اوقات شاهد بودیم که استراحت دادند. بازی ها فشرده است و این خستگی‌ها تاثیرگذار است. فاصله کم بازی ها شاید باعث شود بازیکن شادابی لازم را نداشته باشد. با توجه به اینکه دست مربیان پر است و می‌توانند جابه جا کنند، این اتفاق خوبی است. بازیکنان دیگر هم انگیزه پیدا می‌کنند تا در ترکیب اصلی قرار بگیرند. از طرفی بازیکنان فیکس هم این تصور که همیشه بازی می‌کنند از بین می‌رود. انشاالله تیمی یکدست داشته باشیم.

وی در پایان افزود: نگرانی ای که من بابت تیم ملی دارم، این است که اتحاد و یکدلی به هر دلیلی از بین برود. این رفاقت باید وجود داشته باشد و چیزی باعث از بین رفتن این همدلی نشود و تمرکز نفرات بهم نخورد. اگر این مساله را حفظ کنیم، می‌توانیم تیم ملی یکدست و خوبی داشته باشیم.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر