در تازه ترین رنکینگ فیفا، تیم ملی کانادا می تواند پس از 25 سال به رتبه چهلم جهان بازگردد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال کانادا موفق شد پس از 21 سال از سد مکزیک عبور کند و این مسئله سبب گردیده تا این تیم در رنکینگ جهانی فیفا که طی روزهای آینده اعلام خواهد شد، به بهترین رتبه تاریخ خود دست یابد.  طبق گزارش football-ranking.com، کانادا قرار است در رنکینگ بعدی هشت پله صعود کند و از جایگاه 48 به رتبه 40 ارتقا یابد. این بالاترین رتبه ای است که کانادا از زمان معرفی رنکینگ جهانی فیفا در سال 1992 تاکنون در فوتبال مردان کسب کرده است.

آخرین باری که کانادا در رتبه 40 جهان قرار گرفت در سال 1996 بود. کانادا سال 2021 را با رتبه 73 جهان آغاز کرد و 4 سال پیش نیز تا رده 120 تنزل پیدا کرده بود. اکنون کانادا با تیمی جوان و با استعداد و در اختیار داشتن ستاره هایی نظیر آلفونسو دیویس و جاناتان دیوید به دنبال اهداف بزرگی است. کانادا در حال حاضر به عنوان تنها تیم شکست ناپذیر کونکاکاف در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی فیفا در جایگاه اول قرار دارد.

از جمله کشورهایی که کانادا در رده بندی جهانی بالاتر از آنها قرار خواهد گرفت، می توان به نروژ، اسلواکی، پاراگوئه، رومانی، مصر، کاستاریکا، قطر و یونان اشاره کرد. در بین کشورهای کونکاکاف نیز، کانادا پس از آمریکا و مکزیک در رتبه سوم قرار خواهد گرفت. ایالات متحده با یک پله صعود به رتبه دوازدهم جهان خواهد رسید، در حالی که مکزیک با پنج پله سقوط در رتبه چهاردهم جای می گیرد.

تیم ملی ایران نیز با توجه به نتایج خوبی که در مرحله مقدماتی جام جهانی کسب کرده، در تازه ترین رتبه بندی تیم های ملی فوتبال، یک رتبه صعود کرده و به جایگاه بیست و یکم دنیا می رسد. شاگردان اسکوچیچ که با کسب نتایج خوب در مرحله قبلی مقدماتی جام جهانی توانستند پس از چند سال جایگاه نخست آسیا را از ژاپن پس بگیرند، در رنکینگ ماه بعد نیز بهترین تیم آسیا خواهند بود.

ایران با ایستادن در رده 21 جهان، بالاتر از تیم های مطرحی نظیر پرو، شیلی، اوکراین، لهستان، مراکش، اتریش، چک، الجزایر، روسیه، ترکیه، اسکاتلند، رومانی، مصر و... قرار خواهد گرفت و شاگردان اسکوچیچ امیدوارند پس از کسب سهمیه حضور در رقابت های جام جهانی، در میان 20 تیم نخست دنیا قرار گیرند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر