امشب یکی از مهمترین اتفاقات باشگاه بارسلونا طی چند سال اخیر را شاهد بودیم؛ جایی که ژاوی به عنوان سرمربی، کار خود را در نوکمپ به صورت رسمی شروع کرد.

سایت شماره یک:

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که بارسلونا با 16 امتیاز از 11 بازی در رده نهم جدول رده‌بندی لالیگا قرار داشت، مسئولان این باشگاه به ماموریت انتقال ژاوی از قطر به کاتالونیا جامه عمل پوشانده و مغز متفکر تیکی تاکای یک دهه پیش خود را این بار به عنوان سرمربی در اختیار گرفتند. شرایط بارسلونا به اندازه ای به هم ریخته بود که تنها بازگشت فوق ستاره محبوبی چون ژاوی می توانست، فشارها را کاسته و هواداران خشمگین را با مسیر آبی اناری ها همراه کند.

روز پانزدهم آبان ماه، زمان موعود بود؛ جایی که باشگاه بارسلونا رسما از توافق با ژاوی خبر داده و اعلام کرد که با این مربی جوان تا سال 2024 قرارداد بسته است؛ این یک اتفاق شیرین در اوج ناامیدی بود. حضور ستاره سال های نه چندان دور بارسا روی نیمکت تیم به عنوان سرمربی موجی از امیدواری را در نزد هواداران بارسا ایجاد کرد.

 هدایت آبی اناری ها را چهره ای به عهده گرفته بود که در دوران بازی 767 بار پیراهن این تیم را به تن کرده بود؛ او در این بازی ها 85 گل زد و 185 پاس گل داده بود و در طول دوران حضورش در بارسا (17 فصل – از سال 1998 تا سال 2015) 25 جام (8 لالیگا ، 4 لیگ قهرمانان اروپال، 3 کوپا دل ری، 2 جام باشگاه‌های جهان،‌2 سوپرکاپ اروپا و 6 سوپرکاپ اسپانیا) کسب کرده بود؛ جام هایی که درخشان ترین دوران تاریخ را برای کاتالان ها رقم زد و حضور ژاوی نقش مهمی در کسب تک تک آنها داشت.

مراسم معارفه ژاوی و بازگشت او به نوکمپ صحنه های جالبی به همراه داشت اما همه منتظر بودند تا اولین حضور او را روی نیمکت آبی اناری ها ببینند. دیدن ژاوی در نوکمپ اتفاقی بود که چند صد بار آن را دیده بودیم ولی در داخل زمین! این بار قرار بود، مغز متفکر تیکی تاکا را در کنار زمین و با لباس رسمی به عنوان سرمربی ببینیم؛ یک اتفاق هیجان انگیز و جالب که تیفوسی های بارسا برای دیدن آن لحظه شماری می کردند. این اتفاق با توجه به برگزاری بازی های ملی کمی به تعویق افتاد تا این که شب موعود فرا رسید؛ جایی که بارسا با هدایت سرمربی جدیدش باید دربی کاتالونیا را برگزار می کرد.

مهمترین نکته این بود که بارسا میزبان اسپانیول بود و به این ترتیب استقبالی چند ده هزار نفری انتظار اسطوره را می کشید؛ در شرایطی که طی هفته های اخیر بلیط بازی های بارسا هیچ خریداری نداشت، هواداران این تیم برای خرید بلیط بازی امشب تیم شان مقابل اسپانیول شوق غیرقابل وصفی داشتند چون قرار بود نوکمپ را مثل دوران اوج تیکی تاکا، به جهنم تبدیل کنند؛ جهنمی که ژاویِ محبوب به کمک آن اولین برد خود را در اولین تجربه سرمربیگری بارسا کسب کند.

دقایقی پیش از شروع بازی بارسلونا و اسپانیول، ژاوی با تیپ اسپورت و نه با کت و شلوار در حالی که ماسک به صورت داشت، راهروهای نوکمپ را طی کرده و خود را به زمین چمن رساند؛ جایی که با جادوی تکنیک و هوش خود، خالق صحنه هایی ماندگار در تاریخ تیم محبوبش بود. او در میان تشویق بی امان هواداران بارسلونا پای به زمین گذاشته و راهی نیمکت شد جایی که خیلی با آن آشنا نبود ولی این بار قضیه فرق داشت و این جا به نوعی محل کار جدیدش در ورزشگاه پرخاطره بود. ژاوی کنار زمین ایستاد و سوت شروع زده شد؛ این همان شروعی بود که همه منتظر آن بودند؛ شروع رسمی کار ژاوی در بارسلونا به عنوان سرمربی و شروع چالش بزرگی که موفقیت در آن، علامت سوال بزرگی است که به سرانجام رساندنش می تواند، معرف یک سرمربی بزرگ و آینده دار به فوتبال دنیا باشد.

ژاوی از لحظه به صدا در آمدن سوت شروع بازی، با جنب و جوشی قابل توجه از کنار زمین، هدایت شاگردانش را شروع کرد و بیشترین تاکید او بر تمرکز و دقت شاگردانش بود.

اولین حضور ژاوی روی نیمکت بارسلونا به حدی هیجان انگیز و ویژه بود که حتی کارلو آنجلوتی، سرمربی تیم رئال مادرید را هم به دیدن بازی امشب ترغیب کرده بود. او در نشست خبری پیش از بازی گرانادا در این خصوص اظهار داشت: " من این مسابقه را خواهم دید زیرا بازی جالبی خواهد شد. ژاوی چیزهای زیادی را برای بارسا به ارمغان خواهد آورد. من دوست دارم هر چه سریع‌تر آنها را کشف کنم زیرا بارسا یک حریف مستقیم ما محسوب می‌شود." البته کارلتو قطعا تنها چهره شناخته شده ای نیست که چشم به دربی کاتالونیا دوخته بلکه چشم تک تک اهالی فوتبال در این لحظه به سمت ورزشگاه نوکمپ دوخته شده و قطعا اولین کار کارمندانی که مجبور به زود خوابیدن هستند در شروع روز کاری شان، چک کردن نتیجه بازی بارسا – اسپانیول و تصاویر اولین حضور ژاوی به عنوان سرمربی در نوکمپ خواهد بود!

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر