دربی دو غول فوتبال ترکیه در میان بهت هواداران گالا با پیروزی دو بر یک فنرباغچه به پایان رسید.

سایت شماره یک:

به گزارش ورزش سه، ورزشگاه اولکر استانبول امشب میزبان سیصد و نود و چهارمین دربی بزرگ پایتخت فوتبال ترکیه بود؛ جایی که گالاتاسارای با هدایت فاتح تریم کهنه کار میزبان فنرباغچه بود. عملکرد پرنوسان دو تیم در این فصل هم باعث نشده بود اندکی از حساسیت دربی بزرگ استانبول کمی شود و گالا با حمایت تیفوسی های خود یک جهنم تمام عیار برای حریف دیرینه خود به وجود آورده بود.

دو غول فوتبال ترکیه در حالی پای به دربی گذاشتند که گالاتاسارای با 21 امتیاز از 12 بازی در مکان هفتم جدول حضور داشت و فنرباغچه با یک امتیاز کمتر، نهم بود. فاصله امتیازی نزدیک دو تیم به حساسیت کار افزوده بود و تیم پیروز می توانست خود را به جمع بالانشینان نزدیک کند.

در میان تشویق کر کننده هواداران گالاتاسارای که از دقیقه یک تا پایان کار به حالت ایستاده تیم شان را حمایت کردند، مسابقه دو تیم شروع شد؛ مسابقه ای که بوی خون می داد! جنجال در بالاترین حدممکن قرار داشت و با هر حرکتی در داخل زمین، شاهد ملتهب شدن سکوها بودیم. این موضوع روی کیفیت فنی بازی هم تاثیر گذاشته بود و دو تیم برای وفق پیدا کردن با جو سنگین مسابقه به زمان نیاز داشتند؛ گالا به عنوان میزبان رفته رفته بر بازی سوار شد و توانست گل اول را وارد دروازه حریف کند.

 

کرم آکتورک اوغلو روی یک ضد حمله سریع که خود در متن آن قرار داشت، در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار گرفت و با یک بغل پای دقیق قفل دروازه اوزر را در دقیقه 16 شکست. فنرباغچه که در بازی های قبلی اش هیچ گاه پس از عقب افتادن از حریف موفق به کسب برد نشده و 5 بازی را باخته و در یک بازی مساوی کرده بود، در همان نیمه اول گل خورده را جبران کرد؛ این گل را مسوت اوزیل، ستاره قناری ها به ثمر رساند؛ او با یک فرار عالی در موقعیت تک به تک با موسلرا قرار گرفت و توانست به راحتی دروازه او را باز کند.

نیمه اول بازی دو تیم در حالی با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید که داور بارها به خاطر درگیری بازیکنان و خطاهای شدید مجبور به متوقف کردن کار شد و 6 بار هم از کارت زرد استفاده کرد؛ سهم هر کدام از دو تیم 3 کارت زرد در این نیمه بود و فاتح تریم، سرمربی گالا نیز به دلیل اعتراض شدید به داور، پیش از به صدا در آمدن سوت پایان 45 دقیقه اول، از داور کارت زرد گرفت.

نیمه دوم با برتری جیمبوم شروع شد و این تیم می توانست خیلی زود به گل برسد اما مقاومت فنر قابل توجه بود. کیم مین جائه در دهمین دقیقه از نیمه دوم با یک حرکت عالی ناجی دروازه تیمش شد تا کار همچنان با نتیجه مساوی دنبال شود؛ 45 دقیقه دوم که نسبت به نیمه اول با تنش کمتری شروع شده بود از میانه های کار بازهم فیزیکی و پربرخورد دنبال شد و داور همچنان برای آرام کردن جو مجبور به استفاده از کارت های خود بود. حملات گالا با تغییرات تریم ادامه داشت و در دقیقه 70 اگر سیو دیدنی گلر فنر نبود، دروازه این تیم روی شوت دیدنی سیکالدائو باز می شد.

ویتور پریرا برای خارج کردن تیمش از فشار، دو تعویض انجام داد و با این تغییرات در ترکیب فنرباغچه، اندکی از حملات گالا که هوادارانش با تشویق های بی امان خود به سمت پیروزی هلش می دادند، کاسته شد. ستاره کره ای خط دفاعی فنر در 15 دقیقه پایانی بازی یک بار دیگر به کمک تیمش آمد و در دهانه دروازه ضربه بازیکن حریف را دور کرد؛ تلاش گالا همچنان ادامه داشت و شاگردان تریم به هر نحوی که بود به دنبال کسب برد بودند اما مقاومت حریف تمام نشدنی بود. در دقیقه 80 بازی دروازه بان فنر روی یک موقعیت تک به تک، بار دیگر دروازه تیمش را نجات داد.

به دقایق پایانی نزدیک می شدیم که اتفاقی مورد انتظار رخ داد؛ در چنین بازی پر تنش و جنجالی که داور بارها از کارت زرد خود استفاده کرده بود، هر آن انتظار اخراج یک نفر می رفت که قرعه به نام بازیکن فنرباغچه افتاد و مارسل تیسراند در دقیقه 83 از زمین بازی اخراج شد؛ روی ضربه ایستگاهی که از خطای منجر به اخراج تیسراند به دست آمده بود، گالا بالاخره به خواسته خود رسید و به گل دوم دست یافت؛ داور بازی اما پس از بازبینی صحنه در VAR خطای امبایه پیش از زدن ضربه سر را تشخیص داد تا جشن از اردوی گالا به اردوی فنرباغچه منتقل شده و بازی همچنان مساوی بماند. شاگردان تریم تا لحظه آخر به برتری خود ادامه دادند و حریف را کاملا در مشت خود داشتند ولی در عین ناباوری در پنجمین دقیقه از وقت های اضافه این فنر بود که به گل رسید!

میگل کرسپو، یار تعویضی فنرباغچه با یک ضربه غیرقابل مهار از سمت راست محوطه جریمه توپ را دور از دستان موسلرا و در میان بهت هزاران هوادار گالا به تور دروازه چسباند تا شاگردان پریرا در عین ناباوری به گل برتری دست یابند. بعد از این گل فرصت چندانی برای جبران وجود نداشت و در همین فرصت کوتاه و در حالی که انواع میوه ها و آشامیدنی ها در حال پرتاب شدن به داخل زمین بودند، تریم با کارت زرد دوم از کنار زمین اخراج شد تا فضای بازی در آخرین لحظات هم ملتهب دنبال شود. وقوع یک صحنه مشکوک در داخل محوطه جریمه فنر در صدمین دقیقه از بازی آخرین تنش اتفاق مهم این دیدار بود که البته داور در این صحنه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت تا به این ترتیب فنرباغچه در شبی که گالا تیم برتر میدان بود، به یک برد بزرگ دست پیدا کند؛ بردی که اولین سه امتیاز پریرا در تاریخ تقابل هایش با گالا بود.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر