هفته آخر نوامبر برای لیونل مسی یادآور اتفاقی تاریخی در لباس بارسلونا است.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های لالیگا در هفته پایانی ماه نوامبر هیجانی تر از همیشه دنبال می شود و در این بازه زمانی اتفاقات مهمی در لیگ اسپانیا رقم خورده است. از اولین شکست تاریخ رئال مادرید در مقابل ایبار در لالیگا و بازی شماره 700 فوق ستاره سابق بارسلونا، لیونل مسی.

23 نوامبر: خسوس ناواس اولین بازی خود را در لالیگا انجام داد (2003)

در تاریخ 23 نوامبر 2003، معدود طرفدارانی در ورزشگاه مونتجویک اسپانیول حضور داشتند. به ویژه اندک هواداران سویا که سفری طولانی به پایتخت کاتالونیا را طی کرده بودند، توجه شان به یک وینگر جوان لاغر که طی یک تعویض دیرهنگام در میدان حصور یافت، جلب شد. با این حال، اولین بازی خسوس ناواس در لالیگا در آن روز حالا به یک اتفاق تاریخی و برجسته برای هواداران سویا است. 

این اسطوره بومی حالا به عنوان بکی از بازیکنان بزرگ در کل تاریخ 116 ساله باشگاه شناخته می شود که علاوه بر قهرمانی در جام جهانی 2010 و قهرمانی اروپا 2012 با تیم ملی اسپانیا، سه جام یوفا و لیگ اروپا، دو کوپا دل ری، یک سوپر جام اروپا و یک سوپرجام اسپانیا را فتح کرده است.  او بقدری تاریخ باشگاه سویا بازیکنی ارزشمند است که ورزشگاه تمرینی این تیم از سال 2018 به عنوان استادیوم خسوس ناواس نام گذاری شده است. ناواس که این ماه 36 ساله می شود، همچنان با قدرت در ترکیب سویا بازی می کند.

 

23 نوامبر: کارلوس ولا و ثبت پوکر مقابل سلتا (2013)

هواداران رئال سوسیداد در ورزشگاه رئال آرنا و در 23 نوامبر 2013 هنگام به ثمر رساندن گل اول از فاصله ای نزدیک به تشویق قهرمان خود کارلوس ولا پرداختد. اما تیم مهمان شرایط را تغییر داده و در اوایل نیمه دوم  1-3 پیش افتاد.  در ادامه ولا روی ارسال چوری کاسترو با ضربه سر دروازه را باز کرده، خیلی سریع گل تساوی را به ثمر رساند و سپس با خونسردی چهارمین گل خود را روی پاس آنتوان گریزمان وارد دروازه کرد تا بازگشت تیم خود را تکمیل کند.

پوکر این بازیکن 24 ساله جایگاه او را به عنوان یکی از مهم ترین بازیکنان مکزیکی در تاریخ لالیگا تثبیت کرد و حالا او علیرغم انتقال به آرسنال در سال 2011 و رفتن به لس آنجلس گلکسی در زمستان 2018، در 252 بازی در لالیگا در مجموع 69 گل زده و 46 پاس گل نیز ارسال کرده است.

24 نوامبر: ایبار برای اولین بار در تاریخ لالیگا رئال مادرید را شکست داد (2018)

همه حاضران ورزشگاه ایپوروای ایبار در 24 نوامبر 2018 و زمانی که این تیم کوچک باسک اولین پیروزی خود در لالیگا برابر رئال مادرید را ثبت کرد، شاهد اتفاقی تاریخی بودند. پس از اینکه گل تماشایی گرت بیل، فوق ستاره ولزی از فاصله ای قابل توجه به دلیل آفساید مردود اعلام کرد، ایبار در نیمه اول و با شایستگی به گل رسیده و با گل هافبک خود گونزالو اسکالانته روی یک ضد حمله از حریف پیش افتاد. 

در نیمه دوم برتری ایبار دو برابر شد و سرجی انریچ گل دوم را به ثمر رساند و در ادامه کیکه گارسیا از فاصله ای نزدیک موفق به زدن گل سوم هم شد. تیبو کورتوا، دروازه بان رئال مادرید در روزی که این تیم اصلا آماده نبود، قطعا بهترین بازیکن رئال مادرید لقب گرفت. رئال مادرید با سانتی سولاری که چند هفته قبل جانشین خولن لوپتگی روی نیمکت شده بود شرایط خوبی نداشت، اما طرفداران ایبار به این موضوع اهمیت نمی دادند و این اتفاق تاریخی تا همیشه در ذهن آنها خواهد ماند.

27 نوامبر: مسی هفتصدمین بازی خود با لباس بارسلونا را انجام داد (2019)

لیونل مسی بازی شماره 700 خود برای بارسلونا در تمامی رقابت‌ها در شرایطی انجام داد که مطابق معمول روزهای خاص، او موفق به زدن گل برتری باشگاه کاتالانی مقابل دورتموند شده و این تیم حضور خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا 20-2019 را قطعی ساخت. 

لیونل مسی نیز طبق معمول ستاره این بازی بود. او پاس ماهرانه هم تیمی خود لوئیس سوارز را تبدیل به گل اول کرده، خیلی سریع گل دوم خود در این دیدار گل شماره 613 با لباس بارسلونا را به ثمر رسانده و سپس به آنتوان گریزمان کمک کرد تا پیروزی 3-1 بارسا تکمیل شود. یک بازی دیگر و یک نقطه عطف دیگر برای ستاره بزرگ آرژانتینی تمام دوران.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر