یک رسانه عربستانی از تصویب قانون حذف محدودیت ثبت نام بازیکنان خارجی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، از چندی پیش مقامات فدراسیون فوتبال عربستان خبر دادند که به دنبال تصویب طرحی در کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند تا تیم های باشگاهی محدودیتی برای ثبت نام بازیکنان خارجی خود نداشته باشند. در حال حاضر تیم ها تنها قادر به ثبت نام 4 بازیکن خارجی هستند که می بایست حتما یکی از آنها آسیایی باشد.

حالا رسانه عربستانی سعودی 360 در خبری اختصاصی از تصویب این طرح خبر داده است. در این قانون جدید، تیم ها می توانند بسته به قانون لیگ داخلی، تعداد خارجی ها خود را در لیگ قهرمانان آسیا ثبت نام کند. به طور مثال، تیم های عربستانی می توانند 7 بازیکن خارجی را در لیست خود برای حضور در لیگ عربستان ثبت کنند و این تعداد در لیگ های داخلی قطر و ژاپن 6 بازیکن خارجی و در کی لیگ کره جنوبی نیز 5 بازیکن خارجی است.

این قانون در لیگ برتر ایران مانند لیگ قهرمانان آسیا 3 + 1 بازیکن خارجی است. یعنی هر تیم می تواند 4 بازیکن خارجی را جذب کند که می بایست حتما یکی از آنها آسیایی باشد. مشخصا این قانون به سود تیم های عربستانی است که دیگر دغدغه ای بابت حضور تمام بازیکنان خارجی در مسابقات قهرمانی آسیا ندارند.

البته قانون استفاده از 3 + 1 بازیکن در روز بازی همچنان پابرجاست. بدان معنا که تیم ها در روز بازی، تنها 4 بازیکن خارجی را می توانند وارد لیست بازی کرده که باید حداقل یکی از آنها آسیایی باشد. این قانون برای استفاده چرخشی از بازیکنان خارجی تیم ها مفید بوده و در سالهای قبل اگر یک بازیکن خارجی محروم یا مصدوم می شد یا مربی از عملکرد فرد رضایت نداشت، قادر به جایگزینی او با خارجی دیگری که در لیست حضور نداشت، نبود ولی حالا دست مربیان برای استفاده چرخشی از بازیکنان خارجی باز است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر