سالها پیش داور ایرانی وقتی در بیمارستان بستری بود، نامه ای را دریافت کرد که امضای باستین شوآین اشتایگر را در پایین خود داشت.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، بابک رفعتی داور ایرانی - آلمانی است که در نخستین سالهای ششمین دهه زندگی، پرده از نامه ای برداشت که پس از خودکشی نافرجام، شوآین اشتایگر ستاره تیم بایرن مونیخ برایش ارسال کرد.

ماجرا از این قرار است که رفعتی پس از فشارهای حاصل از داوری در بوندسلیگا، در سال 1391 دست به خودکشی زد که البته از سوی دستیارانش و تیم پزشکی بیمارستان خنثی شد. او پس گفت که مسئولان فوتبال آلمان نسبت به او بی توجهی کردند و باوجود اطلاع از وضعیتش، اقدامی انجام ندادند.

اما در این بین ستاره خط هافبک تیم ملی آلمان نامه ای دلگرم کننده را برای رفعتی ارسال کرد که از طریق همسرش در بیمارستان برای او خوانده شد.

شوآینی در این نامه نوشته بود: «آقای رفعتی، باید یک بار دیگر بلند شوی و به شکست‌ها توجه نکنی. برایت آرزوی موفقیت دارم.»

جمله کوتاه این بازیکن فوتبال اگرچه شاید برای بسیاری یک مسئله باشد اما آنطور که رفعتی می‌گوید در آن زمان دلگرمی ویژه ای برای او بوده است. رفعتی همچنین در این باره می‌گوید: «    شواین اشتایگر می‌دانست من بار دیگر در آلمان قضاوت خواهم کرد. من این را فراموش نمی‌کنم. رفتار شواین اشتایگر انسانی و خارق‌العاده بود.»

این داور دو ملیتی که سابقه قضاوت بازیهای بایرن مونیخ را هم دارد، به مدت سه سال از 2008 تا 2011 در فهرست فیفا نیز قرار داشت و به مدت حدود یک دهه بیش از 100 بازی در بوندسلیگای یک و دو را سوت زد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر