هرمان گرلند، مربی باسابقه فوتبال آلمان نسبت به وضعیت پروش استعداد در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، تغییرات در سیستم پروش بازیگن در ابتدای هزاره جدید باعث شد فوتبال آلمان برای سال های متوالی ستاره های بزرگی را در اختیار داشته باشد. هرمان گرلند که برای سه دهه در تیم های بزرگ و کوچک آلمان از جمله بایرن مونیخ به عنوان دستیار فعالیت کرده، مدعی شد سیستم فعلی پروش بازیکنان نوجوان در این کشور مناسب نیست و باید با توجه به گروه سنی بازیکنان، تمرینات متفاوتی برای آنها طراحی شود.

هرمان گرلند با انتقاد از وضعیت پرورش گروه سنی جوانان در تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ گفت: "من فکر می کنم باید تغییراتی ایجاد کرده و روی نبردهای تن به تن و تکل زدن خیلی زود کار کنیم. باید تمریناتی را طراحی کنیم که بچه ها از آن لذت ببرند و مشتاقانه در انتظار شروع تمرین آن باشند. این وظیفه ما نسبت به افراد نسل بعدی است.

اگر می خواهم به بازیکنان جوان کمک کنم، باید به آنها بگویم که فقط دریبل، دریبل، دریبل، و اگر توپ را از دست دادی دوباره این کار را انجام بده. با طی این مسیر آنها در 19 سالگی می توانند بازیکن مقابل را دریبل بزنند. اگر تا سن 17 سالگی فقط به دنبال آموزش ارسال پاس به بازیکنان جوان باشد، آنها نمی توانند در سن 19 سالگی بازیکن حریف را از پیش رو بردارند.

ما در گذشته تمرینات را یازده در برابر یازده طراحی می کردیم، اما امروز 3-4-3، 2-4-4، 1-4-1-4، 1-4-5 و دو یا سه سیستم دیگر استفاده می شود. اما ما در سطح جوانان باید محتوای تمرینات را متفاوت طراحی کنیم."

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر