سرمربی آلومینیوم از کمیته انضباطی و داوران خواست تا مربیانی که در مورد داوری صحبت می کنند را جریمه کند.

سایت شماره یک:

به گزارش ورزش سه، تیم آلومینیوم اراک در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران مقابل ذوب آهن به نتیجه مساوی بدون گل رسید. رسول خطیبی، سرمربی اراکی ها در نشست خبری پس از این بازی حضور یافته و بخش قابل توجهی از صحبت های خود را به انتقاد از فشار بی حد و اندازه مربیان روی داوران لیگ برتر اختصاص داد. صحبت های او را در ادامه می خوانید:

نیمه دوم، یکی از بهترین بازی های آلومینیوم بود

من دیروز هم گفتم که ذوب آهن با سیستمی خاص بازی می کند. این تیم در همه بازی های قبل خوب بازی کرده بود و نفرات خوبی برای سبک خود دارد. آنها در دفاع 8 نفره بودند و به دنبال بازی مستقیم در ضدحمله بودند. ما همه این ها را می دانستیم و موقعیتی هم به این تیم ندادیم. نیمه دوم یکی از بهترین بازی های آلومینیوم بود. چون حریف فشرده بازی می کرد، سعی کردیم از کناره ها هم کار کنیم. از کیفیت بازی به خصوص در نیمه دوم خیلی راضی هستم. بعضی مواقع توپ ها به گل نمی رود.همین که تیمم فوتبال و بازی زیبایی انجام داد، رضایت‌بخش بود.

به بچه ها گفتم در مورد داوری صحبت نکنید

ما در بازی های قبلی از داوری ضربه خوردیم ولی به هیچ عنوان صحبتی انجام ندادیم. قصد هم نداریم که صحبت کنیم. از کمیته انضباطی، کمیته داوران و فدراسیون فوتبال می خواهم با مربیانی که قبل و بعد از بازی در مورد داوری صحبت می کنند برخورد کند. این جوی که برای داوران درست می کنند، استرس زا است و فکر می کنم کار درستی نباشد. الان ما فیلم را نگاه کردیم، دوستان داور کارشناسی کردند و مشخص شد که توپ به دست بازیکن حریف خورد و یک پنالتی برای ما نگرفتند. با این وجود به بچه ها هم گفتم که هیچکس در مورد داوری صحبت نکند. اینکه بیاییم اینجا داد و بیداد و جنجال کنیم که داور دو امتیاز از ما گرفت جو فوتبال و داوری را خراب می کند. اگر فکرمان در مسائل فنی باشد خیلی کیفیت فوتبال ایران بالا می رود. با اینکه اعتقاد داریم دو تا از بازیکنان آنها باید کارت می گرفت و یکی اخراج می شد و پنالتی مان گرفته نشد ولی می گوییم که آقای مهدوی و کمک هایش بهترین قضاوت را کردند و به آنها خسته نباشید می گوییم.

همه در مورد داوری صحبت می کنند 

 

الان هم می گویم که ایشان بهترین داوری را انجام داد و انتقاد هم نمی کنیم. دستشان درد نکند ولی در این مورد از کمیته انضباطی و کمیته داوران درخواست رسیدگی دارم. تنها تیمی که در مورد داوری صحبت نکرده ما و سپاهان هستیم. احساس می کنم که دوستان در مسائل فنی موفق نیستند و می خواهند با تنش و انتقاد از داوری خودشان را توجیه کنند. خواهش من این است هر کسی که در مورد داوری صحبت کرد جریمه و محرومیت سنگین برایش در نظر بگیرند. اگر صد میلیون جریمه کنند هیچ کس دیگر صحبت نمی کند. نمی دانم چه اتفاقی در فوتبال ما رخ داده که همه در مورد داوری صحبت می کنند. بگذارید داوران، کار خودشان را بکنند. روی نیمکت به داور فشار می آورند، در مصاحبه‌هایشان در سایت‌‌ها و تلویزیون به داوری فشار می آورند، واقعا این کارها زشت است. ما از اول کار صحبتی نکردیم ولی اگر کاری نمی کنند بگویند ما هم شروع کنیم.

از این کارها دیگر بدم می آید

الان که VAR نیست باید مربیان مصاحبه کنند؟ من فکر می کنم VAR هم اگر بیاید با این همه جنجال که در فوتبال ایران است هر دقیقه داور باید بگوید صبر کنید بروم ببینم و بازی دیگر تعطیل می شود. الان که نیست بگذارید، داوران کار خودشان را بکنند. از این کارها دیگر بدم می آید. بروید کار خودتان را بکنید. اصلا فکر کنید داور هم با تیم حریف است. پنالتی ما را نگرفت و رفت. من هم تعویض اشتباه کردم و داور هم آدم است و اشتباه می کند. خود من یا کادر فنی ام اگر در مورد داوری صحبت کرد، صد میلیون ، دویست میلیون جریمه اش کنند.   

اگر تیمم بد بازی کند جرات دارم و می گویم

من فوتبال بازی کردم و می فهمم؛ اگر تیمم بد بازی کند جرات دارم و می گویم. همه فوتبال ایران باید آلومینیوم احترام بگذارند. چون هم فوتبال زیبایی بازی می کند و فکر و ذکرمان در مسائل فنی است. بازیکنان هم مسائل فنی را مو به مو اجرا می کنند و واقعا کیف می کنم که این تیم و بازیکنان را دارم. حق مان برد بود و اگر توپ هایمان گل می شد می توانستیم با اختلاف دو سه گل برنده شویم. 

رویارویی با تراکتور در تبریز

همه تیم ها برای ما قابل احترام هستند. مطمئن باشید که در هر بازی یک تاکتیک خاص داریم و تیم حریف را آنالیز می کنیم. دوست دارم که تیمم اول فوتبال زیبایی بازی کنند و مردم اراک از تیم شان در لیگ برتر لذت ببرند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر