سال ها پس از تنها شکست تیم ملی برابر لبنان، سرمربی وقت ایران باز هم برابر این تیم قرار گرفت و برای چهارمین بار متوالی موفق به برتری رسید.

سایت شماره یک:

 به گزارش "ورزش سه"، حدود یک سال و نیم پس از حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران و در روزهایی که او به دنبال این بود تا با تیم جدید خود از پس رقبایی مانند کره جنوبی، ازبکستان، لبنان و قطر بگذرد و به سلامت راهی برزیل شود، یک اتفاق برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران افتاد، اتفاقی که دقیقاً ۳۴۳۲ روز پیش و در ورزشگاه کمیل شمعون شهر بیروت روی داد. 

بیست و یکم شهریور سال ۱۳۹۱ و از دور رفت بازیهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تیم‌های ملی ایران و لبنان در شهر بیروت برابر یکدیگر به میدان رفتند و در عین ناباوری این تیم میزبان بود که توانست با یک گل بازی را به سود خود به پایان برساند. این بازی سومین دیدار تیم ملی در دور دوم مقدماتی جام جهانی بود و شاگردان کی‌روش پس از یک پیروزی برابر ازبکستان و یک تساوی برابر تیم ملی قطر امید زیادی به سه امتیاز دیدار برابر تیم ملی لبنان داشتند تا پیش از رویارویی برابر تیم ملی کره جنوبی، مدعی شماره یک صعود از این گروه به جام جهانی نام بگیرند. 

تیم ملی ایران در آن دیدار با ترکیب سیدمهدی رحمتی، هادی عقیلی، پژمان منتظری، حسین ماهینی، پژمان نوری(۴۶ احسان حاج صفی)، جواد نکونام، علی کریمی، محمد نوری، محمدرضا خلعتبری(۶۸ محمد غلامی)، مسعود شجاعی و کریم انصای فرد( ۴۶ محمد قاضی) به میدان رفت اما گل دقیقه بیست و هشتم رواد انتر همه چیز را خراب کرد. 

پس از اولین گلی که در تاریخ رویارویی دو تیم وارد دروازه ایران شد و در نتیجه تنها پیروزی لبنان برابر تیم ملی را به دنبال داشت، سیل انتقادات به سوی کارلوس کی روش و تیمش جاری شد اما جالب ترین نکته ای که از آن دیدار به ذهن می‌رسد اعتراض‌های پیاپی و شدید کارلوس کی‌روش به تیم داوری و البته بازیکنان تیم ملی لبنان است، او که تا پیش از آن دیدار احتمالا طعم شیوه بازی برخی تیم های عربی را نچشیده بود با مصدومیت های ساختگی بازیکنان لبنانی تا مرز جنون پیش رفت و حتی به خود اجازه داد تا در جریان یکی از همان مصدومیت ها پا به زمین چمن بگذارد و یکی از انبوه مصدومان لبنانی را مخاطب اعتراض شدید کند! 

هر آنچه که بود آن دیدار کذایی با شکست تاریخی ایران برابر لبنان به پایان رسید اما موضوع انتقام مرد پرتغالی از تیم مورد نظر هرگز به پایان نرسید! کی روش و تیمش حدود ۵ ماه بعد از آن دیدار و از بازیهای مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در تهران مقابل لبنان ها قرار گرفتند با شکستی سنگین این تیم را بدرقه کردند، اولین سه گانه برد پرگل ایران برابر لبنان همان دیدار بود و پس از آن نیز تیم ملی و مرد پرتغالی دو بار دیگر با نتایج ۵ بر ۰ و ۴ بر ۰ به پیروزی رسیدند.

حالا پس از حدوداً ۹ سال و دقیقا ۳۴۳۲ روز، یک بار دیگر کارلوس کی روش برابر لبنانی ها ایستاد اما این بار از روی نیمکت تیم ملی مصر و در بازی‌های جام کشورهای عربی، این بازی اولین دیدار مصری ها در مرحله گروهی این رقابت‌ها بود که ساعاتی پیش برگزار شد و در نهایت برد خفیف تیم ملی مصر را با یک گل به همراه داشت. دیداری که در اولین نگاه ما را به یاد همان بازی کذایی می‌اندازد زمانی که کارلوس کی روش هنوز موهای پرپشتی داشت و صورتش اینچنین که حالا می بینیم شکسته نشده بود.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر