پیگیری‌های گسترده پلیسی، منجر به شناسایی و دستگیری اعضای یک باند و کشف ۸۰فقره سرقت دیگر شد و نشان داد که سرقت موتورسیکلت در واقع آخرین قطعه از پازل هزارتکه یک باند شرارت در مشهد بوده است. پرونده‌ای که اعتیاد نقش اصلی و محرک تمام جرم‌های رخ داده در آن بود.

سایت شماره یک:

سرقت موتور سیکلت از پارکینگ یک منزل مسکونی در بولوار ابوطالب مشهد، آغازگر سلسله عملیاتی از سوی کلانتری شفای مشهد شد.

پیگیری‌های گسترده پلیسی، منجر به شناسایی و دستگیری اعضای یک باند و کشف ۸۰فقره سرقت دیگر شد و نشان داد که سرقت موتورسیکلت در واقع آخرین قطعه از پازل هزارتکه یک باند شرارت در مشهد بوده است. پرونده‌ای که اعتیاد نقش اصلی و محرک تمام جرم‌های رخ داده در آن بود.

با گزارش سرقت موتورسیکلت در بولوار ابوطالب، افسران تجسس کلانتری شفا راهی محل شدند. برررسی‌ها نشان داد که سارقان با سوءاستفاده از غفلت صاحبان یک ساختمان مسکونی، این موتورسیکلت را ربوده‌اند. پیگیری‌های پلیسی آغاز شد و هم زمان سه فقره سرقت مشابه دیگر نیز به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شده و در تمامی این موارد ردپای دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت و راننده یک خودرو پراید نمایان شد.

مأموران با دستیابی به اطلاعاتی از مالک خودرو پراید که نقش فعالی در این سرقت‌ها داشت، از این فرد برای پاره‌ای توضیحات دعوت کردند. با حضور مالک خودرو این فرد اعلام کرد که به تازگی خودرو پراید را از یک زن در یکی از شهرستان‌های استان خریداری کرده است و آن را به نیت کمک به معاش برادرش در اختیار او قرار داده تا با آن مسافرکشی کند.

ماجرا از ۷سال قبل شروع شد

با اطلاعات به‌دست آمده مأموران هویت متهم را شناسایی کردند و این فرد تحت تعقیب قرار گرفت. با دستگیری متهم که جوانی ۳۴ساله بود، مشخص شد که او اعتیاد به موادمخدر دارد. این فرد در بازجویی‌ها اعتراف کرد که این سرقت‌ها را با یکی از دوستانش انجام می‌داده است. بنا بر اعترافات متهم مشخص شد که از هفت سال قبل برای استعمال مواد مخدر به خانه دوستش رفت و آمد داشته و یک شب در خانه او بوده که دو نفر از دوستان قدیمی دیگرش نیز به آنجا آمده‌اند.

آن‌ها خیلی زود با یکدیگر رفیق می‌شوند و کم کم صحبتشان گل می‌اندازد و مشکلات مالی متهم به میان کشیده می‌شود. دوستان جدیدش به او پیشنهاد سرقت‌ها را می‌دهند و چهارنفری نقشه سرقت‌ها را طراحی می‌کنند.

ردپای مادر و پسر در پرونده خلاف

با روشن شدن این سرنخ‌ها تیم تجسس کلانتری شفا تحقیقات برای شناسایی دیگر متهم این پرونده را آغاز کردند. با اطلاعاتی که متهم ۳۴ساله در اختیار پلیس گذاشت، متهمی ۲۶ساله که به تازگی از زندان آزاد شده بود نیز دستگیر شد.

این متهم اعتراف کرد که او و مادرش هر دو به مواد مخدر اعتیاد دارند و تاکنون حدود ۷۰ تا ۸۰ فقره سرقت که چهار مورد آن سرقت موتورسیکلت بوده را در محدوده خیابان‌های ابوطالب، عبدالمطلب، شفا، ایثارگران، مطهری، پیروزی و خاقانی مشهد مرتکب شده‌اند.

شناسایی متهم در زندان

ناپدید شدن یکی از متهمان که هویتش با توجه به اعترافات دو متهم دستگیر شده برای تیم تجسس کلانتری شفا مشخص شده بود، در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. مأموران برای یافتن آخرین قطعه از این پازل شرارت پس از تحقیقات گسترده متوجه شدند که فرد مورد نظر در زندان است.

مأموران با هماهنگی مقام قضایی و به منظور شناسایی دیگر سرقت‌های صورت گرفته، متهم را از زندان تحویل گرفتند و بازجویی‌های تخصصی از این فرد آغاز شده است.

شناسایی ۱۱شاکی در این پرونده

به گفته فرمانده انتظامی مشهد، افسران کلانتری شفا با دستگیری چند متهم در این پرونده، در واقع پرونده‌های سرقت زیادی را شناسایی کردند که تحقیقات به منظور شناسایی مال باختگان نیز آغاز شده است.

سرهنگ حسین دهقان پور ادامه داد: مأموران در پیگیری‌های تخصصی تاکنون موفق به شناسایی ۱۱شاکی شده‌اند که تحقیقات دراین باره با دستور مقام قضایی ادامه دارد.

این مسئول انتظامی بار دیگر بر خودمراقبتی تأکید کرد و گفت: پلیس همواره خادم و در کنار مردم است، اما اگر افراد به توصیه‌های امنیتی توجه کنند مطمئنا با مشکلاتی همچون سرقت و دیگر جرائم روبه رو نخواهند شد.


 

تگ های مرتبط

ارسال نظر