رئال مادرید امشب با پیروزی 2-0 بر اتلتیکو جایگاهش در صدر را مستحکم تر کرد و گامی دیگر به سمت قهرمانی لالیگا برداشت.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید و اتلتیکو در شرایطی امروز برابر هم قرار گرفتند که در بهترین فرم خود قرار داشتند.

رئال پس از 9 برد متوالی به این بازی رسیده بود و اتلتیکو هم پس از پیروزی در زمین پورتو و صعود به دور بعد لیگ قهرمانان، روحیه ای مضاعف داشت. با پیروزی شب گذشته سویا، رئال می دانست که برای حفظ فاصله هشت امتیازی در صدر، باید اتلتیکو را شکست دهد. اتلتیکو نیز که در رده چهارم قرار داشت، در صورت پیروزی می توانست فاصله با رئال را به 7 امتیاز کاهش دهد. اتلتیکو یک بازی عقب افتاده نیز دارد.

اتلتیکو بازی را بهتر شروع کرد و پس از حملاتی نصفه و نیمه و یکی دو شوت از کونیا، رئال توانست ورق را برگرداند. دقیقه 16 بازی کهکشانی ها به گل رسیدند.

 

16 دقیقه از دربی مادرید گذشته بود که رئال به گل رسید. روی یک توپ‌گیری و ضد حمله سریع، کهکشانی ها توسط کریم بنزما به گل برتری رسیدند.

پاس آسنسیو در راست به وینیسیوس رسید. ارسال دقیق او روی خط محوطه جریمه به کریم بنزما رسید و ضربه والی زیبای او دور از دستان یان اوبلاک گلر سرشناس اتلتیکو به تور دروازه نشست. این گل شماره 13 بنزما در لالیگا بود.

پس از این گل، اتلتیکو فشار بیشتری به رئال وارد کرد ولی قادر به خلق موقعیت مسلم گلزنی نبود. دقیقه 35 بازی اتلتیکو پشت هجده قدم صاحب ضربه کاشته شد. گریزمان پشت توپ قرار گرفت و ضربه تماشایی او را تیبو کورتوا با واکنشی عالی دفع کرد.

سه دقیقه بعد وینیسیوس روی پاس کاسیمیرو  با اوبلاک تک به تک شد ولی ضربه فنی ستاره برزیلی را گلر اسلونیایی راهی کرنر کرد.

در نهایت نیمه اول با برتری 1-0 رئال به اتمام رسید.

نیمه دوم با تغییراتی برای هر دو تیم همراه بود. کریم بنزما جای خود را به لوکا یوویچ داد و گریزمان هم از ترکیب اتلتیکو خارج شد و به جای او ژائو فلیکس به میدان آمد./

اتلتیکو که نیمه دوم را بهتر شروع کرده بود، دقایق 50 و 51 تا آستانه زدن گل تساوی هم پیش رفت. ابتدا شوت ژائو را کورتوا برگشت داد و سپس ضربه کونیا با واکنش عالی گلر بلژیکی راهی به دروازه پیدا نکرد.

رئال پس از فروکش کردن فشار اتلتیکو، دقیقه 57 به گل دوم رسید.

یوویچ توپ را در سمت چپ به وینسیوس رساند و پاس عرضی او در بیرون محوطه جریمه به آسنسیو رسید تا شوت زمینی با پای چپ ستاره اهل مایورکا به تور دروازه اتلتیکو بنشیند. این پنجمین گل فصل آسنسیو بود. وینیسیوس هم دومین پاس گلش در این بازی و هفتمین پاس گل فصل خود را داد.

سیمئونه بلافاصله دو بازیکن را به زمین فرستاد. کوریا و کونیا بیرون آمدند و سوارز و لودی وارد زمین شدند.

دقیقه 76 تیبو کورتوا ضربه ایستگاهی خطرناک توماس لمار را درازکش برگشت داد تا خطر بزرگی از بیخ گوش رئال عبور کند. یک دقیقه بعد پاس ارسالی فرلاند مندی از چپ می رفت با پای وینیسیوس به گل تبدیل شود ولی ستاره برزیلی یک گام کم آورد و توپ به آرامی راهی بیرون شد.

دقیقه 80 بازهم کورتوا بود که توانست با واکنشی عالی کاشته لمار را راهی کرنر کند.

کورتوا دقیقه 92 با واکنش خوب دیگری از خود اجازه نداد شوت محکم ژوائو به گل تبدیل شود. ضربه از درون شش قدم زده شده بود!

در نهایت رئال این بازی را 2-0 برد و فاصله با سویای رده دومی را به هشت امتیاز افزایش داد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر