تعویض ناصر محمدخانی در دیدار ایران برابر عربستان توسط ناصر ابراهیمی یکی از دردناکترین شکست های تاریخ ایران را رقم زد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، مرحله نیمه نهایی جام ملتهای آسیای سنگاپور ۸۴در سال ۶۳ و در روز ۲۲آذر شاهد یکی از اتفاقات نادر تاریخ فوتبال ایران بود تا در عین ناباوری عربستان به فینال این رقابت‌ها صعود کند.

عربستان در روزی که در برابر ایران حرفی برای گفتن نداشت و تا دقیقه ۸۹با تک گل شاهرخ بیانی از ایران عقب بود ،با گل بخودی برادر شاهرخ ،شاهین بیانی بازی را به تساوی کشاند تا با کنترل آن در وقت های اضافه شانس خود را در ضربات پنالتی امتحان کند و در عین ناباوری در روزی که مستحق برد نبود ،ایران را شکست دهد و برابر چینی در فینال بایستد که در دور گروهی با دو گل از ایران شکست خورده بود.

آن چه آن روزها در محافل ورزشی به آن پرداخته می شد و در هر دو هفته نامه ورزشی آن سالها نیز از ناصر ابراهیمی انتقاد شد،تعویض دقایق پایانی ناصر محمدخانی با رضا احدی بود. محمدخانی که از ناحیه پا مصدوم بود تا دقیقه ۸۴باعث شده بود مدافعان تیم عربستانی برای جلوگیری از ضد حملات ایران و استفاده از سرعت ناصر محمدخانی  و ترس از تکنیکش مراقب او باشند و زهر حملات عربستان و فشار آنها کمتر شود.

اتفاقی که بعد از تعویض محمدخانی و آزاد شدن مدافعان تیم عربستانی باعث شد تا با سانتر صورت گرفته از جناحین و اشتباه شاهین بیانی ایران گل تساوی را دریافت کند و با تعویض بهروز  سلطانی و آوردن حافظ طاحونی قبل از آغاز ضربات پنالتی  به درون دروازه ایران ،عربستان مزه فینال را به جای ایران بچشد و تیم خوب ایران به فینال جام ملتهای آسیا نرسد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر