لیورپول و اینتر تا به حال چهار بار در لیگ قهرمانان بازی کرده اند که سه پیروزی سهم نماینده انگلیس بوده است.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، تکرار قرعه کشی باعث شد در مرحله یک هشتم شاهد تقابل دو تیم پرافتخار فوتبال انگلیس و ایتالیا باشیم. لیورپول و اینتر در طول تاریخ چهار با هم دیدار کرده اند که نتایج متفاوتی در این تقابل ها رقم خورده است.

در فصل 1964-65 اینتر تحت هدایت هلینو هررا در حال سپری کردن یکی از بهترین مقاطع تاریخ خود بوده و در نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا به لیورپول برخورد کرد. اما مرسی سایدی ها در مسابقه رفت با نتیجه 1-3 اینتر را مغلوب کرده و در آستانه رسیدن به فینال قرار گرفتند.

اما در دیدار برگشت نراتزوری با نتیجه درخشان 0-3 و با گل های کورسو، پیرو و جوزپه فاکتی شکست دور رفت را جبران کرده و در یکی از بهترین شب های تاریخ خود ابتدا راهی فینال و در نهایت موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

 

اما در سال 2008 این لیورپول بود که موفق به غلبه بر اینتر و صعود به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان شد. نراتزوری پرستاره آن مقطع تحت هدایت روبرتو مانچینی در دیدار رفت تمایش خوبی در آنفیلد داشت و به نظر می رسید این مسابقه با نتیجه بدون گل رو به پایان است. اما همه چیز در پنج قیقه پایانی تغییر کرد و ابتدا در دقیقه 85 این درک کویت بود که دروازه ژولیو سزار را باز کرد.

شوک به اینتر در دقیقه 90 تکمیل شده و استیون جرارد با یک ضربه تماشایی از راه دور موفق به گلزنی شد تا لیورپول با دو گل اینتر را مغلوب کند. در دیدار برگشت اینتر در روز بد زلاتان فرصت های زیادی را برای گلزنی از دست داد و در نهایت این فرناندو تورس بود که با گلزنی در دقیقه 64، کار اینتر را در سن سیرو تمام کرد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر