مجید صدری پس از حضور در تجمع مخالفین خود، آنها را به نشستی یک ساعته دعوت کرد تا مشکلات خود را با سرپرست مدیرعاملی باشگاه در میان بگذارند.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، گروهی از طرفداران پرسپولیس پس از فراخوان‌های متعدد در ماه‌های اخیر، سرانجام توانستند تجمعی را در مقابل در وزارت ورزش برگزار کنند و با حضور 300 نفری، اعتراض خود را به صورت خیابانی نشان بدهند. آنها در شعارهای خود علیه حمیدرضا سجادی و مجید صدری موضع‌گیری کردند اما لحظاتی بعد با اتفاقی دور از انتظار و شگفت‌انگیز مواجه شدند: حضور سرپرست مدیرعاملی باشگاه در میان تجمع کنندگان.

البته برگزارکنندگان تجمع ترجیح دادند که با شعار علیه صدری، اجازه سخنرانی و صحبت را به او ندهند اما دقایقی بعد برخی از حاضران در تجمع به دعوت مجید صدری، به داخل وزارت ورزش رفتند تا مشکلات خود و دلایل برای این گردهمایی را با او در میان بگذارند.

این نشست یک ساعته در حالی برگزار شد که چند نفر از هواداران داخل اتاق با صدای بلند خواسته‌های خود را مطرح می‌کردند و تلاش داشتند تا حرکت را به صورت شعاری تغییر دهند اما در نهایت اکثریت حاضران تصمیم گرفتند که به شکلی مدنی خواسته‌های خود را با صدری در میان بگذارند تا پاسخش را از وی بگیرند.

البته باتوجه به شکل اعتراضی تجمع، این نشست نیز حال و هوای خاص خود را داشت و در بسیاری از دقایق به یک بحث شدید دو طرفه شباهت داشت. باتوجه به اینکه در فضای مجازی و بین برگزارکنندگان تجمع نوعی از خشم شدید، رادیکالیسم و تلاش برای جلوگیری از گفتگو تبلیغ می‌شد اما در نهایت طرفین موفق شدند به دیالوگی برسند که حدود یک ساعت هم ادامه داشت و تقریبا تمام مشکلاتی که مدنظر تجمع کنندگان بود، در این جلسه طرح شد.

 

صدری در پاسخ به هواداری که می‌گوید چرا پول را با چمدان منتقل نکردید؟ «شما ۳ هزار دلار نقد به سوییس ببرید به جرم پولشویی دستگیر می‌شوید.»

* از کالدرون تا بودیمیر؛ دستگیری به جرم پولشویی!

ده ماه است است برای شما تلاش کردیم. وقتی من وارد باشگاه شدم بودیمیر پنجره را بسته بود و ما ۵۰۷ هزار یورو به او پرداخت کردیم. الان بودیمیر ماهی ۴۰۰۰ دلار هزینه دارد و با او اینجا ماهانه ۵۰۰۰۰ دلار قرارداد بسته‌اند. من تا رسیدم ۵۰۷ هزار یورو به ایشان پرداخت کردم. سه میلیون و چهارصد هزار دلار پول از AFC طلب داریم و هیچکس این پول را نمی‌دهد. هر راهی را رفته‌ایم که این پول را بیاوریم اما نشده است.

برای تیم قرض کرده‌ام، یک ریال بهره بانکی ندادم؛ هوادارانی مثل شما بودند. ۵۰ میلیارد پول گرفتیم و خرج تیم کردیم. سال گذشته همین موقع که آقای سمیعی آمد سی درصد از طلب سال قبل بازیکنان باقی مانده بود و امروز که ما اینجا هستیم ۲۰ درصد و کل بدهی سال گذشته را داده‌ایم. من نمی‌خواهم کارگزاری که مثل آتیه پرداز باشد بگیرم. کارگزار گرفتیم اما در این مدتی که کارگزار نبوده ۴۰ میلیارد پول به باشگاه آمد و همه آن را هم درآمدزایی کردیم. آقایان می‌گویند شما قرض کرده‌اید، قرضی کرده‌ایم که پولش را داشتیم و بار روی باشگاه نگذاشتیم. تنها موردی که ما تا الان مشکل پیدا کردیم پول آقای کالدرون بوده است.

ار اجرایی در این کشور راحت نیست. آقای کالدرون کسی بوده که کارش با ۱۰۰ هزار دلار جمع می‌شده و هواداران به جای اینکه از من یا آقای سجادی مطالبه کنید، نباید سوال کنید که چرا این اتفاق افتاده است؟ من که زمان آقای سجادی منصوب نشده‌ام که می‌گویند دست نشانده هستند. من زمان آقای سلطانی فر آمده‌ام. در همین باشگاه ما زمان هایی را داشتیم که باشگاه دو سال و نیم سرپرست داشته. چطور آن زمان صدای کسی درنیامد؟  از زمان جعفر سمیعی دنبال پول کالدرون هستیم. من دو بار با آقای کالدرون صحبت کردم. یکبار گفتم که به ترکیه بیا که صحبت کنیم و قبول نکرد. به او گفتیم اگر ممکن است یک حساب در امارات یا ترکیه یا قطر به نا معرفی کنید که گفت ندارم.

حسابی که ایشان به ما اعلام کرده در کشور سوییس است‌. در کشور سوییس شما سه هزار دلار نقد هم همراهت باشد به جرم پولشویی دستگیر می‌شوی.  کالدرون گفت با من بد برخورد کرده‌اند و من کوتاه نمی‌آیم. گفتیم شما به ما کمک کن. وکیل او مقداری منطقی تر است. من حداقل حداقل کاری که توانستم بکنم این بود که تمام راه های قانونی را رفتم که این پول به این آقا برسد. آقای هنردوست مدیر کل تشریفات وزارت خارجه هم در زمینه ها به ما کمک می‌کند. گفتیم با کاردار سوییس یا هر کشور دیگری ایشان چمدانی پول را ببرد.

* چرا پول استراماچونی پرداخت شد، کالدرون نه؟

آقای استراماچونی قبول کرد اما آقای کالدرون ما را در منگنه گذاشت که فقط باید به حساب وکیل بریزید. به هر کسی که با ایشان ارتباطی داشته مثل پسر و وکیل و مترجمش زنگ زدیم گفتیم این پول را ببرید اما ایشان نه پول نقد قبول کردند نه در کشور ثالت قبول کردند و فقط و فقط می‌گوید حساب خانم وکیل در سوییس. خانم وکیل تا مدتها جواب را نمی‌داد.

از زمانی که بنده و آقای سمیعی به باشگاه آمدیم ایشان گفتند یک ریال تخفیف نمی‌دهم. وقتی که باید کار ایشان را انجام می‌دادند ندادند. ما زمانی که هنوز رای صادر نشده بود، چهل نامه به فیفا و ای اف سی دادیم که از پول ما به آقای کالدرون و آقای بودیمیر بدهند و در پاسخ همه گفتند ما در مسائل داخلی شما ورود نمی‌کنیم.

ما ۷۴۰ هزار دلار از طریق صرافی به حساب اعلام شده از طرف کالدرون زدیم که در سه بخش بود و دو بخش آن به حساب نشست و یک بخش ماند. با ما تماس گرفتند و گفتند بانک اجازه نمی‌دهد پول را برداریم و برای دو بخش به ما تاییدیه داد و گفت یک بخش ننشسته و بانک باید به من اجازه بدهد که این پول را بردارم. او گفت بانک می‌گوید شرکتی که شما پول را با آن زدید چه ارتباطی به این خانم دارد؟ با هماهنگی ها جواب سوال بانک را دادیم و بانک اعلام کرد که این مبلغ را برمی‌گردانم و پول برگشت.

​​​​​​​صدری در دفاع از کارنامه خود به کارگزار ۳۳۰ میلیاردی، پرداخت ۵۰۰ هزار یورو به بودیمیر و ۷۴۰ هزار دلار به کالدرون اشاره می‌کند.

اولین دغدغه ای که داشتیم این بود که طوری عمل کنیم که پول بلاک نشود. هفته قبل کل پول به حساب برگشت. ما یک راهی پیدا کردیم و به صورت تستی کار یک عددی را انجام دادیم و این راه صد در صد انجام شد. اگر این پول ننشست شما گردن من را بزنید. پول الان رفته و نشسته و خانم وکیل باید به ما تاییدیه بدهد و تاییدیه ایشان تا پنجشنبه طول می‌کشد. تا پنجشنبه تاییدیه وکیل را می‌گیریم و جمعه ظرف چند ساعت پنجره را باز می‌کنیم. هیات مدیره باشگاه های رقیب چه کاری انجام می‌دهند؟ شما بعنوان هوادار آرامش تیم و قهرمانی است. ما با این کارها قهرمان نخواهیم شد. ما فردا بازی داریم. ما تمام تلاشمان را در تیم کردیم.

* مجوز‌حرفه‌ای؛ مطمئن باشید حذف نمی‌شویم

پریروز به ما نامه زدند که ایرادات شما (در مجوز حرفه‌ای) این موارد است. هواداران نگران مجوز حرفه ای نباشند. ما موارد را دیروز گرفتیم و دسته بندی کردیم و ظرف یک هفته جواب می‌دهیم. دو یا سه مشکل عمده داشتند که حل خواهد شد و مطمئن باشید باشگاه پرسپولیس در لیگ قهرمانان حضور خواهد داشت. AFC ورود تیم ما را خوشامد گفته است. مجوز حرفه ای از نان شب برای ما واجب تر است.

آقای نوراللهی تلفنی با من تمام کرد و گفت شنبه می‌آیم و با شما قرارداد می‌بندم. یک عددی به ما گفت و ما تلفنی توافق کردیم اما او رفت. حسین کنعانی به من گفت من اگر قرارداد نبسته بودم، می‌ماندم.

آقای رادو ۷۵ هزار دلار از پول سابقش باقی مانده بود. او به دفتر من آمد و با هم صحبت کردیم. ایشان بسیار آدم بی ادبی هستند. با اینکه قبل از آن هم با من گفتگویی داشتند، از او پرسیدیم مشکلت چیست؟ گفت باید من هم مثل بازیکنان دیگر ببینید. ما سه نفر هم شاهد داریم. ما اگر می‌خواستیم مثل بازیکنان دیگر پیش برویم باید ۲۰ درصد به ایشان پرداخت می‌کردیم و حساب قبلش هم تسویه می‌کردیم.

برای اینکه مثل بقیه بازیکنان ۲۰ درصد دریافتی داشته باشد و حسابش هم صاف شود ۸۰ هزار یورو باید پرداخت می‌کردیم. ما ۵۰ هزار یورو نقد به ایشان دادیم و خواهش کردیم و گفتیم تا سه هفته دیگر ۳۰ هزارتا به شما می‌دهیم و از این به بعد تعهد اخلاقی و رسمی که هر پولی به بازیکنان دادیم به شما هم بدهیم و ایشان دست دادند و خداحافظی کردند. ما درباره رادو هیچ کوتاهی نکردیم. ما مدارکمان مستند است.

دو نامه به رادو دادیم و خواهش کردیم و گفتیم تشریف بیاورید که در خدمت شما باشیم و اینکه برگردد یا خیر با خودش است. کاری که ما باید انجام می‌دادیم انجام دادیم.

پس از این صحبتها حراست وزارت ورزش، از حاضران خواست تا محل را ترک کنند؛ صدری نیز وعده داد که هفته آینده در نشستی خبری به باقی پرسش‌ها در حضور خبرنگاران پاسخ بدهد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر