بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران امروز(اول دی ماه) تا ظهر فردا (۲دی ماه) آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و طی امشب و فردا در نواحی پرتردد گاهی غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

سایت شماره یک:

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش برف و باران و کاهش دما تا ۸ درجه سانتیگراد از فردا شب (۲ دی ماه) خبر داد.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران امروز(اول دی ماه) تا ظهر فردا (۲دی ماه) آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و طی امشب و فردا در نواحی پرتردد گاهی غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر فردا (۲دی ماه) با نفوذ زبانه سامانه سرد بارشی، به‌تدریج افزایش ابر در استان و از فردا شب تا شنبه (۴دی ماه) در بعضی ساعات بارش برف، گاهی مه و کولاک برف در نواحی شمالی به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها همراه با کاهش محسوس ۴ تا ۸ درجه‌ای دما مورد انتظار است. طی این مدت گاهی مه رقیق و بارش پراکنده برف و باران در سایر نقاط به‌ویژه در نیمه شمالی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

از ظهر جمعه (۳دی ماه) تا بامداد شنبه (۴دی ماه) در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید و در نواحی جنوبی و غربی گاهی وزش باد شدید مورد انتظار است. برای روز یکشنبه(۵دی ماه) آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و از عصر یکشنبه (۵دی ماه) در نواحی پرتردد گاهی غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه (امین‌آباد) با دمای  ۷- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران نیز فردا (۲ دی ماه) نیمه ابری همراه با غبارمحلی وگاهی ابری با بیشترین و کمترین دمای ۱۱ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت پس فردا (۳ دی‌ماه) ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی مه رقیق و بارش پراکنده و در بعد ازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۰  و ۱  درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا سامانه بارشی نیمه غربی کشور را در بر گرفته و در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب و جنوب غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی سبب بارش باران و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات سبب بارش برف می‌شود.

صادق ضیائیان درباره‌ آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ بعد ازظهر ا‌مروز سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور شده است که سبب بارش پراکنده در برخی نقاط استان‌ آذربایجان غربی می‌شود.

وی افزود: روز آینده سامانه بارشی نیمه غربی کشور را در بر گرفته و در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب و جنوب غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی سبب بارش باران، وزش باد شدید موقت، رعدوبرق و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز شنبه 27 آذر در غرب و جنوب غرب کشور، برخی نقاط مرکز کشور، ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال تهران، البرز، قزوین و زنجان بارش باران، وزش باد شدید موقت و رعدوبرق ادامه دارد و در گیلان و مازندان و برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و شمال شرق کشور بارش پراکنده خواهیم داشت، این شرایط جوی روز یکشنبه 28 آذر در استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب استان مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و نیمه غربی کشور و دامنه جنوبی البرز را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: شدت بارش‌ها از شنبه تا دوشنبه هفته آینده در استان‌های چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان، شمال کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات شمال و شرق خوزستان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا آلودگی هوا در برخی شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور ادامه دارد.

ضیائیان ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و کرمان و زاهدان با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در 6 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود درباره وضعیت هوای پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری به تدریج همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 10 و 3 درجه خواهد بود.

از روز پنجشنبه با ورود یک سامانه بارشی، آغاز و استارت بارش های بسیار خوب و گسترده ای را در کشور شاهد خواهیم بود که طی مدت طولانی تداوم خواهد داشت.

از روز پنجشنبه الی چهارشنبه هفته بعدی بطور مداوم فعالیت موج بارشی را در مناطق مختلف کشور شاهد خواهیم بود که تقریباً ۹۰ درصد کشور را با هوایی بارانی و برفی همراه خواهد کرد. 

شدت اصلی بارش ها در استان های غربی خواهد بود.

منبع : فارس

تگ های مرتبط

ارسال نظر