این 11 بازیکن نفرات برتر هفته دهم لیگ برتر از نظر تیم فنی "ورزش سه" هستند.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، 11 بازیکنی که از تیم‌های مختلف از بازی‌های حساس این هفته مورد انتخاب تیم فنی قرار گرفته‌اند، به تفکیک در پست‌های 11 گانه آرایش یافته‌اند؛ بخاطر داشته باشید گاهی به واسطه درخشش‌های بیشتر در برخی از پست‌ها، مجبور به تغییرات در اَرنج و سیستم انتخابی هستیم. به‌عنوان مثال در این هفته با توجه به کثرت بازیکنان تهاجمی و وینگرهای موفق، سیستم 3-3-4 برای تیم هفته انتخاب شده است.

در عین حال نباید از یاد برد که همیشه بازیکنان شایسته‌ای هستند که در طول یک هفته عملکرد درخشان‌شان در تیم هفته جای نمی‌گیرد. بنابر این باید یادی از آنها کنیم؛ بازیکنانی مثل ایمان صادقی گلر فجر که با یک سیو تماشایی دروازه تیمش را از فرو ریختن در بازی با مس نجات داد، علیرضا حقیقی دروازه‌بان موفق نساجی در بازی با آلومینیوم اراک، امیرمحمد پورمحمد مدافع هوادار که در مقابل حملات ذوب‌آهن مقاومت کرد، یاسین سلمانی هافبک درخشان تیم سپاهان که در دیدار با استقلال شانس یارش نبود، کریستوفر کنت دروازه‌بان اتریشی سپاهان با بازی پا فوق‌العاده و سیوهایش برابر آبی‌پوشان، سیاوش یزدانی مدافع میانی درخشان استقلال در حساس‌ترین بازی هفته، سید مهدی حسینی هافبک دفاعی پر نفس و فوق‌العاده مس رفسنجان برابر فجر سپاسی، عیسی آل‌کثیر مهاجم پرسپولیس که حضور کوتاهش باعث گلزنی مقابل پیکان شد، احسان مرادیان که درون دروازه فولاد نمایش خوبی مقابل گل‌گهر داشت، امید حامدی‌فر که در پست هافبک دفاعی عملکرد خوبی برابر فجر سپاسی نشان داد و میلاد فخرالدینی و پوریا آریاکیا که در کناره‌های خط دفاعی آلومینیوم کم‌نقص و پرتلاش ظاهر شدند.

تیم منتخب هفته دهم "ورزش سه" را این بازیکنان تشکیل می‌دهند:

 

* دروازه‌بان

سید حسین حسینی (استقلال)

درخشش‌های سیدحسین حتی مورد تمجید منتقدانش هم قرار گرفته است. سنگربانی که لیگ نوزدهم پر فراز و نشیبی را سپری کرد و در لیگ بیستم زیر سایه رشید مظاهری قرار گرفت و دو اشتباه مرگبار برابر نفت مسجدسلیمان و ذوب آهن مرتکب شد اما رفته رفته به یکی از بهترین های تیمش بدل شد و اکنون هیچ کدام از هواداران استقلال هراسی از خطر به روی دروازه تیمشان ندارند. حسینی برابر سپاهان نیز روز خوبی را سپری کرد. او 2 سیو خوب و موثر داشت و 4 خروج موفق از دروازه اش را به ثبت رساند. گلر آبی ها با چند قطع توپ روی ارسال های تیم نویدکیا ناجی دروازه تیمش شد. کاری که در دربی هم انجام داد و اکنون حسینی به مرز پختگی رسیده و به همان گلری تبدیل شده که استقلالی ها انتظارش را می داشتند.

* مدافعان

هادی محمدی (تراکتور)

فراز کمالوند به درستی در پایان دیدار با تراکتور به مالکیت بیشتر تیمش اشاره کرد. در روزی که تبریزی‌ها در خانه با یک گل پیش افتاده بودند، از اواسط نیمه اول به بعد این نفت بود که کنترل بازی را در دست گرفت ولی نتوانست از سد دفاعی تراکتور عبور کند. هادی محمدی که در کنار عبدالله حسینی زوج خط دفاعی تیمش را تشکیل داده بود، در نبردهای هوایی و دوئل های زمینی اجازه خودنمایی به حمله‌وران میهمان را نداد و در کنار مهدی حقیقت گلر تراکتور روز خوبی را برای خط دفاعی تیم‌شان رقم زدند.

علیرضا آرتا (گل‌گهر)

مدافع میانی گل‌گهر در روزی که بیشتر اختیار توپ و میدان در دستان شاگردان قلعه‌نویی بود، در مقابل ضدحملات فولاد به خوبی ایستادگی کرد و توانست روز خوبی را در قلب خط دفاعی گل‌گهر در کنار آرمین سهرابیان بگذراند و در بازیابی و دفع توپ یکی از فعال‌ترین بازیکنان زمین بود و اجازه نداد تا شاگردان نکونام به شمار گل‌های خود بیفزایند و این عملکرد خوب او باعث شد تا نام وی در جمع برترین بازیکنان هفته قرار گیرد.

مهدی شیری (پرسپولیس):

مدافع راست تیم پرسپولیس که به مهره فیکس سرخ‌پوشان تبدیل شده، در دیدار با تیم سابق خود نیز عملکرد بسیار خوبی داشت تا به‌عنوان برترین مدافع راست این هفته فوتبال ایران لقب بگیرد. او در این بازی 10 کنش دفاعی داشت و همچنین چند سانتر انجام داد، اما شاید اوج کارش زمانی بود که تحت فشار توپ را به امید عالیشاه پاس داد تا کاپیتان دوم پرسپولیس در موقعیتی مطلوب صاحب توپ شود و این تیم به گل دوم برسد.

میلاد بدرقه (فولاد)

این بازیکن که پیشتر در پست‌های هافبک دفاعی و دفاع میانی برای فولاد بازی کرده بود، در دیدار روز گذشته با گل‌گهر در پست مدافع وسط کارش را آغاز کرد اما پس از تعویض مهران درخشان‌مهر، به پست دفاع چپ انتقال داده شد تا در یک بازی حضور در دو پست متفاوت را تجربه کند که بدون شک یکی از خوب‌های فولاد در دیدار روز گذشته برابر گل‌گهر بود و درخشش این بازیکن و هم‌تیمی‌هایش در خط دفاعی موجب شد تا تیم نکونام سه امتیاز ارزشمند را از سیرجان به سوغات بیاورد.

* هافبک‌ها

سامان نریمان جهان(تراکتور)

کاپیتان تراکتور در دقیقه 2+90 دیدار روز گذشته مقابل نفت مسجدسلیمان استارتی انفجاری زد و با شلیکی دقیق به گوشه  دروازه، پیروزی تیمش را قطعی کرد. نریمان‌جهان در این بازی تنها یک مرتبه با شوت در چارچوب شانسش را برای گلزنی امتحان کرد که آن یک بار نیز به گل رسید. 3 دریبل موفق و 3 تکل موفق و یک گل که خیال تراکتور را راحت کرد، از جمله فعالیت های نریمان جهان برابر نفت بود. این بازیکن با بازی خوبی که در طول بازی و میانه میدان از خود ارائه کرد، نمره بالایی گرفت و بهترین بازیکن زمین لقب گرفت تا در ترکیب منتخب هفته قرار بگیرد.

اسماعیل شریفات (آلومینیوم)

مثل روزهایی که در فولاد و استقلال با سرعت بالای خود و نفوذهای سریع‌اش خط دفاعی رقبای تیمش را آزار می‌داد، امسال هم در آلومینیوم این روند را در پیش گرفته و توانسته تبدیل به یکی از مهره‌های موثر اراکی‌ها شود که مقابل نساجی مازندران هم این روند را دنبال کرد. اسماعیل شریفات که زیر نظر رسول خطیبی دوباره شرایط فنی خوبی پیدا کرده، در دیدار با نساجی بارها با فرارهای سریع خود از جناح راست زمین موقعیت‌های خطرناکی به وجود آورد و اگر دقت هم‌تیمی‌هایش در زدن ضربات آخر بود، او می‌توانست پاس گل بدهد ولی با این وجود او توانست مقابل نساجی برای دومین بار در این فصل پنالتی بگیرد و تیمش را صاحب یک امتیاز مهم برای رسیدن به صدر جدول کند.

جعفر سلمانی (استقلال)

گل جعفر سلمانی به سپاهان دومین شلیک 3 امتیازی این بازیکن در لیگ بیست و یکم بود. بازیکنی که دیرتر از سایر بازیکنان به تمرینات استقلال اضافه شد و برای هماهنگی نیازمند زمان است، در هفته‌های گذشته مورد هجمه برخی انتقادات صرفا غیرمنطقی قرار گرفته بود، اما یکبار دیگر به کمک تیمش آمد و عامل اصلی در شکل گیری بردی ارزشمند بود. سلمانی که برابر هوادار نیز با شوتی دقیق نخستین گل فصل تیمش را زده بود، برابر سپاهان خوب شروع نکرد اما رفته رفته بر بازی مسلط شد و در ترکیب تیمش موثر بود و با شایستگی در ترکیب منتخب هفته جای گرفت.

* مهاجمان

امید عالیشاه (پرسپولیس)

هافبک شماره 2 سرخ‌پوشان بازی را در خط حمله آغاز کرد و در کنار مهدی عبدی زوج خط حمله را تشکیل داد و نمایش درخشانی را ارائه کرد. او البته پس از مصدومیت عبدی یک خط عقب تر آمد و در پست تخصصی توانست یک پاس گل هم بدهد. علاوه بر این پاس گل او 8 قطع توپ هم داشت تا بهترین بازیکن میدان شود. نکته جالب اینکه او هفته گذشته هم پاس گل دوم سرخ‌پوشان را داده بود و حالا با این پاس گل در میان برترین گل‌سازان لیگ ایران قرار گرفته است.

محمدجواد محمدی (هوادار)

گلزن خبرساز هفته نهم، در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر هم درخشید و ستاره تیم هوادار بود؛ محمدی روی گل 3 امتیازی هوادار نقش پررنگی را داشت، چراکه ابتدا خود او در موقعیت گلزنی بود، اما شوت مهاجم هوادار دفع شد و در ادامه با ضربه سر خود توانست سازنده گل هوادار باشد. او پیش از آن‌که در نقش گلساز ظاهر شود، یک فرصت خوب گلزنی دیگر هم داشت که با بدشانسی ضربه سر او به گل نرفت اما با این‌حال این درخشش از مهاجم جوان هوادار در نقش‌جهان باعث شد تا نام وی در جمع برترین بازیکنان هفته قرار گیرد.

شروین بزرگ (صنعت نفت آبادان)

مهاجم تعویضی صنعت نفت در 20 دقیقه فرصتی که از سوی علیرضا منصوریان دریافت کرد، توانست نقش اصلی را در دوئل تیمش با شهر خودرو ایفا کند و در آخرین لحظه با یک ضربه آکروباتیک و دیدنی گلی 6 امتیازی را به سود شاگردان منصوریان رقم زد تا این‌چنین تعویض طلایی هفته باشد و علی‌رغم حضور کوتاه‌مدت خود در زمین بتواند نقش اصلی را در پیروزی صنعت نفت در مقابل شهر خودرو ایفا کند. این درخشش و گلزنی بزرگ سبب آن شد تا او یکی از یازده بازیکن برتر هفته شناخته شود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر