مهدی ترابی می‌گوید که جایی بهتر از پرسپولیس در ایران وجود ندارد و او دوست دارد در این تیم بماند.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، مهدی ترابی ستاره تیم پرسپولیس در بازی با پیکان یک پاس گل داد تا خود را به عنوان برترین گلساز سرخپوشان مطرح کند اما دقایقی پس از این پاس گل، او دوباره مصدوم شد و روی زمین افتاد تا با خروجش از ترکیب، نگرانی اردوی قرمزها را فرا بگیرد.

او حالا در گفتگو با خبرنگار ما به این مصدومیت و شرایط بازگشتش اشاره کرده و به دیگر سوالات از جمله پیرامون پایان قراردادش با پرسپولیس و احتمال جدایی از این تیم پاسخ داده است.

ترابی همچنین در مقابل پرسشی بحث برانگیز پیرامون وضعیت تیم ملی هم قرار گرفت و درباره شایعه خداحافظی از تیم ملی هم پاسخ داده و همچنین درباره وضعیت کار اسکوچیچ و آینده او در تیم ملی نیز صحبت کرده است.

این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

* بازی با پیکان را با پیروزی پشت سر گذاشتید و دوباره به کورس قهرمانی بازگشتید.

بازی پیکان سه امتیازی داشت که خیلی به آن نیاز داشتیم و خدا را شکر توانستیم با هر سختی که وجود داشت، سه امتیاز را بگیریم. باید در همه بازی ها مثل بازی با پیکان با تمرکز بالا وارد بازی بشویم و بتوانیم از موقعیت هایی نهایت استفاده را ببریم و خدا را شکر در بازی با پیکان این اتفاق افتاد و امیدوارم که در ادامه بازی ها هم بتوانیم همینطور با تمرکز بالا ضربات آخر را خیلی بهتر بزنیم و انشاالله بتوانیم برد های بهتری بیاوریم.

* خودت هم در این بازی یک پاس گل دادی.

وقتی همه تیم زحمت می‌کشند بالاخره یک نفر پاس گل می‌دهد و خدا را شکر این بازی هم یک پاس گل من دادم و یک پاس هم آقا امید [عالیشاه] داد و بقیه بچه ها هم همینطور. مهم موفقیت پرسپولیس است که انشاالله بتوانیم پرچمش را بالا نگه داریم و همه تلاشمان این است که بتوانیم موفقیت های سال های گذشته را دوباره تکرار کنیم. مطمئنیم دور از دسترس نیست. انشاالله که با تلاش بچه ها و کادرفنی موفقیت های گذشته را تکرار کنیم.

* در این بازی سیدجلال حسینی هم بازی کرد و عملکرد خوبی داشت.

کاپیتانی که آقا سید دارد در لیگ ایران بی نظیر است و کسی نمی‌تواند نقش کاپیتانی آقا سید را پنهان کند. واقعا هم هنوز خیلی خوب برای ما کار می‌کند و امیدوارم دوباره بتواند در بازی های بعد و سالهای بعدی هم بماند و واقعا نان پدر و شیر مادر حلالش. چیزی که ما تا الان دیدیم آقا سید واقعا توانایی اش را داشته و همیشه هم خوب بوده و هر بازی بهتر از بازی قبل عمل کرده است. امیدوارم که همیشه سلامت باشد و بتوانیم کنار ایشان نکات مثبت زیادی یاد بگیریم.

* در اواسط بازی به دلیل مصدومیت از زمین خارج نشدی.

با مصدومیتی که از بازی های قبل داشتم، دکتر حقیقت و علی اعظم خیلی تلاش کردند که به این بازی برسم و خیلی خوب کار کردیم و خدا را شکر نیمه اول هم هیچ مشکلی نداشتم. در نیمه دوم یک گرفتگی شدید داشتم که کادرفنی و کادر پزشکی تشخیص دادند که تعویض شوم. مشکل حادی نیست و کار کنیم بهتر هم می‌شوم و از بازی بعد دوباره در خدمت تیم هستم.

* به بازی ویستاتوربین می‌رسی؟

برای بازی با ویستاتوربین باید ببینیم آقا یحیی چه تشخیصی می‌دهند و اگر بخواهند من می‌توانم بازی کنم. باز هم کار می‌کنم و انشاالله با تشخیص آقا یحیی و کادر پزشکی انشاالله بتوانیم به این بازی هم برسم.

* پرسپولیس در این فصل لغزش‌هایی داشته، فکر می‌کنی به ششمین قهرمانی برسید؟

همه تلاش ما این است بتوانیم ششمین قهرمانی پیاپی را به دست بیاوریم و این ذهنیتی است که در همه بچه ها وجود دارد. مطمئن هستیم با یکپارچگی و اتحادی که بین بچه ها و کادرفنی و مجموعه باشگاه وجود دارد می‌توانیم به آن برسیم. باید تمرکزمان هر بازی بیشتر از بازی قبل باشد و انشاالله با تلاش هایی که می‌کنیم به این هدف بزرگ هم برسیم.

* درباره لیگ قهرمانان هم صحبت کنیم که حذف شدید. فکر می‌کنی چه شد که به الهلال باختید؟

در آن مقطع اتفاقاتی افتاد و نتوانستیم به موقع برویم و نتوانستیم خیلی کنار یکدیگر تمرین کنیم ولی ما پرسپولیس هستیم و دنبال بهانه نیستیم. رفتیم و متاسفانه بازی را در روزی که واقعا هم خوب نبودیم واگذار کردیم ولی تلاش می‌کنیم دوباره موفقیت های گذشته را چه در آسیا و چه در لیگ ادامه بدهیم و تکرار کنیم تا دل هواداران را شاد کنیم. مطمئن هستیم که این دور از دسترس نیست و تلاشمان این است که دوباره پرچم پرسپولیس را بالا نگه داریم.

* این فصل اعضای تیمتان خیلی به داوری اعتراض دارند و مشخصا خود تو. به نظر از تصمیمات داوران آسیب دیدی و حالا با سه کارت زرد در آستانه محرومیت هستی.

من دوست ندارم درباره داوری های صحبت کنم اما درباره کارت زردهای من، سه کارت زرد گرفتم ولی دو تا از آنها واقعا کارت زرد نداشت. یکی را که تمام کارشناسان اعلام کردند پنالتی بود ولی متاسفانه داور تمارض من را تشخیص داد و حتی بعدا کمیته داوران می‌توانست این کارت زرد را برگرداند ولی این کار را نکرد و کارت زرد دیگر هم بازی با استقلال بود و مطمئن هستم که هیچ خطایی نکردم، ولی آقای بنیادی‌فر خطا تشخیص داد. دو تا از سه کارت زردی که گرفتم واقعا حقم نبوده ولی اتفاقی است که افتاده و قطعا از این به بعد تلاشم را می‌کنم و بیشتر خودم را کنترل می‌کنم که این اتفاقات پیش نیاید.

* دوست داشتم درباره دربی هم نظرت را بپرسم که انتقادات زیادی به هر دو تیم بود.

بازی خیلی خوب نبود. در نیمه اول که بازی خاصی نبود ولی در شروع نیمه دوم تیم ما کاملا سوار بازی بود و چند موقعیت خیلی خوب هم داشتیم و متاسفانه نتوانستیم گل بزنیم که اگر یکی از توپ هایمان داخل دروازه استقلال می‌رفت شرایط خیلی فرق می‌کرد ولی متاسفانه در طول ۴۵ دقیقه نیمه دوم چند سوت آقای بنیادی‌فر باعث شد زمانی که ما سوار بازی بودیم بازی برگردد و بازی را متعادل کرد و این به ضرر ما شد و متاسفانه نشد که در ادامه بازی، بازی خوبمان را انجام بدهیم چون استقلال بیشتر روی بازی مستقیم و ضربات ایستگاهی تمرکز کرده بود ولی متاسفانه آقای بنیادی‌فر با دو سوت خراب کرد ولی مساوی شد و دربی هم شرایط خاص خودش را دارد.

* رابطه ات با بازیکنان تاجیک چطور است؟ شنیده‌ایم که خیلی خشن هستند.

بازیکنان تاجیک هر دو خوب هستند. جوان هستند و نیاز به تجربه دارند ولی در کل به نظرم بازیکنان خوبی هستند و می‌توانند به تیم ما کمک کنند.

* این شاید سوال خیلی‌ها باشد؛ اینکه آیا شایعه تصمیمت برای خداحافظی از تیم ملی درست بود؟

نه؛ این مسائل اصلا واقعیت نداشت و هر بازیکنی دوست دارد در تیم ملی حضور داشته باشد. درست است بازی نکردم و دوست دارم بازی کنم ولی این اتفاق نیفتاد اما اصلا بحث خداحافظی نیست.

* از آقای اسکوچیچ دلگیر هستی؟

قطعا باید تلاش خودم را بیشتر کنم که به ترکیب برسم و اصلا اینطور نیست که می‌خواستم خداحافظی کنم یا از کسی ناراحت باشم. هر بازیکنی دوست دارد لباس تیم ملی کشورش را بپوشد و من هم از این قاعده مستثنی نیستم، فقط باید تلاشم را بیشتر کنم که انشاالله در ترکیب اصلی قرار بگیرم و این اتفاقی است که به خودم بستگی دارد و انشاالله که تلاشم را بیشتر می‌کنم.

* فکر می‌کنی آقای اسکوچیچ باید در تیم ملی بماند یا مربی جدیدی استخدام شود؟

آماری که آقای اسکوچیچ به دست آورده گویای همه چیز است و به نظر من بهترین نتایج را به دست آورده. امیدوارم که به شکل خوبی از ایشان حمایت شود تا بتواند در ادامه مسیر هم نتایج گذشته را تکرار کند.

* این یک بحث رایج در حوزه تیم ملی است که خیلی‌ها می‌گویند باید به صعود از مرحله گروهی فکر کنیم اما برخی هم می‌گویند سطح تیم ملی همین صعود به جام جهانی است.

اگر ما بزرگ فکر نکنیم قطعا پیشرفت نمی‌کنیم. چرا تیم ملی نتواند از گروهش صعود کند؟ در بازی های دور قبل در یک صحنه بود که نتوانستیم صعود کنیم که اگر آن اتفاق می‌افتاد قطعا صعود کرده بودیم. صعود تیم ملی به جام جهانی که تقریبا قطعی است و الان همه هدف بچه ها و مجموعه تیم ملی باید این باشد که انشاالله با یک برنامه ریزی دقیق و خوب بتوانند به دور بعد صعود کنند که دور از دسترس هم نیست.

* برگردیم به پرسپولیس و مشکلات مالی. این مشکلات برای خود تو آزاردهنده نیست؟

مشکلات مالی همیشه وجود دارد اما بیشتر باید برگردیم به مشکلاتی که بیرون وجود دارد. ما دوست داریم تکلیف کادر مدیریتی زودتر مشخص شود و این برای من مهم است چون بالاخره من بازیکن یا مربی تیم می‌خواهد شخصی که در باشگاه است را کامل بشناسد که بداند با چه کسی صحبت کند. الان متاسفانه آقای صدری بنده خدا بعنوان سرپرست حکمش هم تمام شده است. آقای سجادی باید سریع تر تکلیف آقای صدری را مشخص کند.

* درباره مشکلات مدیریتی چه نظری داری؟

اگر قرار است آقای صدری بماند سریع تر این کار را انجام بدهند تا یک ثباتی به باشگاه بیاید تا در مجموعه باشگاه هم یک ثبات خاصی داشته باشیم. مطمئن باشید ما بازیکنان برای اینکه پول نگرفتیم در زمین در کارمان تاثیر ندارد و همه تلاشمان را می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم ولی دوست داریم خود باشگاه هم یک ثباتی داشته باشد که انشاالله ما را در موفقیت هایمان بیشتر همراهی کند.

* قراردادت رو به پایان است، آیا دوباره از پرسپولیس جدا خواهی شد یا در تیم می‌مانی؟

فعلا که هیچ پیشنهادی داده نشده و کجا بهتر از پرسپولیس؟ فعلا پیشنهاد تمدید به من داده نشده و مهم امسال است که بتوانیم قهرمانی را به دست بیاوریم و تا آخر فصل زمان زیاد است. انشاالله اگر صلاح بدانند با باشگاه صحبت می‌کنیم که اگر خدا خواست توافق کنیم.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر