استقلال در لیگ برتر ده بازی را شکست نخورده است، آنها تنها یک بازی تا شکستن این رکورد در لیگ برتر و ۵۳بازی تا رکورد بزرگ خود فاصله دارند.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه "، ده هفته از لیگ برتر در فصل بیست و یکم گذشته است و استقلال با شش برد و چهار تساوی و با کسب ۲۲امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

آخرین بار که آبی ها فصل را تا هفته دهم بدون شکست آغاز کردند به لیگ نهم بر می گردد و حالا شاگردان مجیدی فرصت دارند با پیروزی و یا تساوی برابر پدیده در هفته یازدهم این رکورد را در لیگ برتر بهبود بخشند.

اما این بهترین عملکرد آنها نیست. تیم فراموش نشدنی که قهرمان ایران و آسیا شد و در ادامه به یک نایب قهرمانی در آسیا هم در سال ۷۰رسید رکوردی جاودانه و ماندگار خلق کرده است.

استقلال ۶۳بازی متوالی بدون شکست را حد فاصل ۲۲اسفند سال ۶۸تا ۱۲آذر سال ۷۰ با هدایت منصورخان پورحیدری سپری کرد و رکوردی غیر قابل باور را در تاریخ فوتبال ایران به جا گذاشت. آنها در این بین قهرمان ایران شدند، قهرمان آسیا شدند تا ستاره دوم را کسب کنند و چند روز بعد از شکسته شدن رکوردشان در یک قدمی ستاره سوم به نایب قهرمانی آسیا بسنده کردند.

استقلال بعد از باخت یک بر صفر برابر تام در۲۲اسفند سال ۶۸ در ورزشگاه آزادی که روز درخشش احمدرضا عابدزاده در دروازه تیم اصفهانی بود تا روز ۱۲آذر سال ۷۰که برابر تیم پورا در جام حذفی تهران  در ضربات پنالتی شکست خورد و از قضا یحیی گل محمدی سرمربی حال حاضر پرسپولیس نیز یکی از بازیکنان آن تیم پورا بود در ۶۳بازی متوالی شکست نخورد، تا رکوردی جاودانه را رقم بزند.رکوردی که به نظر می رسد دست یافتن به آن در این روزها سخت و دشوار باشد.

البته اگر بخواهیم شکست آنها در ضربات پنالتی را محاسبه نکنیم باید به شکست  در بازی بعدی این تیم در ۲۴آذر سال ۷۰برابر الهلال در دور گروهی جام باشگاه های آسیا در قطر با نتیجه یک بر صفر اشاره کرد که پایانی بود بر رکورد جاودانه آبی ها و منصور پورحیدری که همچنان غیر قابل دسترس به نظر می رسد و به نظر به این زودی ها شکسته نخواهد شد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر