ستاره 17 ساله بارسا با گلزنی در بازی امشب، خاطره اولین گل مسی با پیراهن کاتالان ها را زنده کرد.

سایت شماره یک:

به گزارش ورزش سه، پابلو مارتین پائز گاویرا که در دنیای فوتبال با نام گاوی شناخته می شود، امشب اولین گل رسمی خود با پیراهن بارسلونا را به ثمر رساند؛ ستاره 17 ساله آبی اناری ها تنها بعد از گذشت 19 دقیقه از بازی امشب مقابل الچه در هفته هجدهم لالیگا و چند دقیقه بعد از گل اول تیمش توسط ژوتگلا، دروازه حریف را باز کرد.

گاوی در میانه های زمین حریف و در حالت پشت به دروازه با کنترلی زیبا که با پاشنه خود انجام داد، یک بازیکن حریف را به زیبایی از پیش رو برداشته و سپس با سرعت هر چه تمام تر به سمت محوطه جریمه حرکت کرد؛ او برای ورود به محوطه جریمه یک بازیکن دیگر را هم دریبل کرده و با ضربه زمینی، گوشه سمت راست دروازه را هدف گرفت؛ توپ دور از دستان دروازه بان الچه از خط عبور کرد تا شماره 30 جوان بارسا در این فصل در یک مسیر تاریخی برای تکرار خاطرات مسی جوان با شماره 30 قدم بردارد.

گل گاوی او را به سومین گلزن جوان تاریخ باشگاه بارسلونا با 17 سال و 135 روز تبدیل کرد. او با این رکورد از لئو مسی که با 17 سال و 331 روز گلزنی خود برای بارسا را شروع کرده بود، پیشی گرفت. آنسو فاتی (16 سال و 304 روز) و بویان (17 سال و 53 روز) دو گلزن جوانی هستند که در سن پایین تری نسبت به گاوی اولین گل خود را با پیراهن کاتالان ها به ثمر رسانده اند.

لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا که این فصل راهی پاریس شد، زمانی که 17 سال و 114 روز داشت اولین بازی خود را برای بارسا انجام داد و سپس بعد از 7 بازی در مقابل آلباسته که با پیروزی دو بر صفر تیمش همراه بود، اولین گل خود را روی پاس دیدنی رونالدینیو به ثمر رساند. او در آن فصل شماره 30 را در شرایطی به تن می کرد که شماره 10 به تن شاعر فوتبال بود و گلزنی امشب ستاره 17 ساله بارسا همه را به یاد آن بازی تاریخی انداخت که نقطه شروعی بود بر افتخارات تمام نشدنی لیونل مسی.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر