سرپرست تیم ملی فوتبال بانوان ایران معتقد است این تیم کاملاً انگیزه صعود از گروه خود و سپس گرفتن سهمیه جام جهانی را دارد.

سایت شماره یک:

به گزارش ورزش سه، اعلام لیست تیم ملی و پس از آن اتفاقاتی  همچون کناره گیری زهرا قنبری از حضور در اردوی تیم ملی فوتبال ایران باعث شد حرف و حدیث هایی درباره تیم بانوان به وجود بیاید. به همین دلیل با فاطمه علی پور، سرپرست تیم ملی فوتبال بانوان ایران به صحبت پرداختیم تا در جریان آخرین اخبار این تیم قرار بگیریم.

سرپرست تیم ملی بانوان ایران در ابتدا درباره غیبت زهرا قنبری در این اردو به صحبت پرداخت. او در این باره گفت: زهرا قنبری همیشه یکی از بهترین بازیکن های فوتبال ایران بوده و طبیعی است که هر مربی بخواهد او را در تیم خود داشته باشد، در تیم ملی نیز اوضاع همین گونه است از زمانی که مصدومیت قنبری کمتر شد، مریم ایراندوست نام این بازیکن را به لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی های تیم ملی اضافه کرد تا روند درمانی این بازیکنان زیر نظر کادر فنی و کادر پزشکی تیم ملی بانوان، به صورت مناسبی پیش برود تا در نهایت او بتواند زودتر از موعد اعلام شده میدان برود که همین اتفاق هم مرحله مقدماتی بازیهای جام ملتهای آسیا افتاد.

فاطمه علیپور در این باره ادامه داد: به این ترتیب نام این مهاجم در لیست اخیر تیم ملی نیز قرار گرفت اما او امروز اعلام کرد به دلیل مشکل خانوادگی و رسیدگی به بیماری پدرش امکان حضور در اردوی تیم ملی را نخواهد داشت و به این ترتیب از ادامه حضور در جمع ملی پوشان و حضور احتمالی در جام ملت های آسیا، عذرخواهی کرد. به هر حال ما در جریان بیماری پدر زهرا قنبری بودیم و طبیعی است که برای همه ما رسیدگی به خانواده در اولویت کارها قرار دارد، به این ترتیب در صورتی که این بازیکن امکان سپردن کارهای مربوط به مداوای بیماری پدرش به شخص دیگری را نداشت، طبیعی بود که از حضور در اردو انصراف دهد.

سرپرست تیم ملی درباره حضور یا عدم حضور بعضی از بازیکنان دعوت شده به تیم ملی گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال که ما اردوهای تیم ملی و حرکت برای رسیدن به بازی های جام ملت‌های آسیا را استارت زدیم تاکنون ۷۰ بازیکن در مراحل مختلف به اردوی تیم ملی آمدند و مورد آزمایش قرار گرفتند و جالب است که از این تعداد بازیکن فقط ۴ نفر در مراحل مختلف قید حضور در تیم ملی را زدند و به این ترتیب می‌توان گفت اگر تلاشی برای ایجاد حاشیه سازی هم شده به لطف خدا روی تیم ملی تاثیری نداشته است.

او درباره بازیکنان که تمایل به حضور در تیم ملی نداشتند گفت: اولین بازیکنی که در همان اردوی ابتدایی عذرخواهی کرد و به تیم ملی نیامد زهرا علیزاده بازیکن مستعد و باتجربه شهرداری سیرجان بود او در پاسخ به چرایی عدم حضور در تیم ملی گفت خاطره خوشی از حضور در اردوهای قبلی ندارد و آسیب‌های روحی و روانی فراوانی دیده و بنابراین ترجیح می دهد دیگر برای تیم ملی ایران به میدان نرود، تلاش کردیم تا او را راضی کنیم حضور پیدا کند و تغییر شرایط را به او نشان دهیم که در پاسخ به ما گفت متوجه همه تغییرات ایجاد شده در تیم ملی هست اما برای عدم حضور در تیم ملی قسم‌خورده و حاضر به شکستن قسم خود نیست.

علیپور درباره دومین نام مهمی که از حضور در تیم ملی سر باز زد گفت: زهرا خواجوی دومین بازیکنی بود که از یک زمانی تصمیم گرفت دیگر در تیم ملی حضور نداشته باشد. این تصمیم او بسیار برای همه عجیب بود چرا که کادر فنی تیم ملی روی خواجویی به عنوان دروازه‌بان اول این تیم حساب باز کرده بود و همه تلاش خود را می کرد این گلر با بهترین وضعیت جسمی روحی و روانی در دروازه ایران بایستد، حتی در اردوی تیم ملی ایران در بلاروس خواجوی با وجود آسیب دیدگی در کنار سایر بازیکنان به اردو آمد و آنجا به درمان آسیب دیدگی این بازیکن پرداختند، اما به ناگاه در یکی از اردوهای تیم ملی وقتی نام مریم یکتایی دروازه بان لژیونر کشورمان در لیست تیم ملی قرار گرفت او گفت من دیگر نیستم و به طرز عجیبی تنها یک روز قبل از پرواز تیم ملی کنار کشید و به نوعی به بازیکنان حاضر در اردو شوک وارد کرد، اما همه دیدند در آن بازی ها زهره کودایی درون دروازه تیم ملی ایستاد و توانست مانند یک ستاره بدرخشد و نام خود را در سطح آسیا بر روی زبان‌ها بیندازد.

سرپرست تیم ملی در این باره ادامه داد: در اردوی قبلی هم افسانه چترنور به دلیل بیماری نتوانست به تیم ملی دعوت شود اما عدم حضور او با جواب منفی شبنم بهشت برای حضور در اردو نیز همراه شد چراکه این دو همبازی وابستگی زیادی به همدیگر دارند و سالهاست در کنار هم بازی می کنند، به همین دلیل شبنم بهشت نیز تصمیم گرفته در آن اردو حضور نداشته باشد و در کنار  همبازی خود بماند تا به این ترتیب از افت روحیه چترنور جلوگیری کند، تصمیمی که گرفته شد از همدلی بازیکنان تیم ملی حرف داشت تا اینکه امروز قنبری درباره عدم حضور در تیم ملی و به دلیل محافظت از پدرش و همچنین پیش بردن روند درمانی او پیامی منتشر کرد تا به این ترتیب چهارمین بازیکنی باشد که علی رغم دعوت به تیم ملی به اردو نیامد.

علیپور درباره شرایط فعلی تیم ملی ایران از نظر برگزاری بازی تدارکاتی نیز گفت: خوشبختانه ما هر آنچه برای تیم ملی خواستیم اتفاق افتاد به غیر از برگزاری بازی های تدارکاتی. بازی هایی که برگزاری آن انصافا از دست فدراسیون خارج بود. فدراسیون فوتبال تقاضای برگزاری بازی تدارکاتی برای تیم ملی ایران داشت اما متاسفانه به هر دلیلی جواب مثبت نمی‌گرفت ما هم که پیش بینی کرده بودیم که چند دیدار تدارکاتی که در هند خواهیم داشت اما که این اتفاق نیز نخواهد افتاد حالا یک دیدار تدارکاتی با تیم ذوب آهن خواهیم داشت و پیش از آغاز رقابت‌های جام ملت‌ها نیز یک بازی تدارکاتی با فیلیپین البته مطابق با دستورالعمل منتشر شده توسط afc خواهیم داشت.

او در پایان گفت: به لطف خدا با توجه به درخشش تیم ملی در مرحله اول این رقابت‌ها، توقع مردم و فدراسیون از این تیم در حد معقول است و در سوی دیگر بازیکنان تیم ملی انگیزه های فراوانی برای صعود از گروه خود و البته کسب سهمیه جام جهانی دارند باور بازیکنان ما، موفقیت در این بازی هاست بازیکنانی که کاملا آنها ایمان داریم که با توجه به شرایط و کادر فنی قطعا می توانند به موفقیت برسند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر