علی علیپور همانطور که نفس نفس می‌زد توپ گل شده‌اش را از داخل دروازه بنفیکا بیرون کشید و با سرعت آن را به میانه میدان آورد و روی تپه گچی کاشت.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، این واکنش سریع گلزن ایرانی تیم ماریتیمو در شب تحقیر شدن سبز و قرمزپوشان مقابل محبوب‌ترین تیم پرتغال، بنفیکا لیسبون بود. تیمی که موفق شده بارسلونا را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حذف کند و همراه با بایرن به جمع تیم‌های پلی‌آف این تورنمنت بزرگ اروپایی صعود کند. با این حال به نظر می‌رسید ماریتیمو و مربی خوش لباسش با استراتژی بهتری مقابل بنفیکا قرار بگیرند اما آنها خیلی زود توسط نونز به گل اول بازی رسیدند و هواداران پر تعدادشان را به آغوش هم فرستادند؛ آن هم در شرایطی که علی علیپور روی نیمکت ماریتیمو ناخن‌های انگشتان خود را می‌جوید.

علیپور با وجود نمایش مثبتش در سه بازی گذشته بازهم نیمکت نشین دیدریک جوئل مهاجم کامرونی ماریتیمو بود که سرمربی عقیده دارد به واسطه تکنیک خوب و حفظ توپ در پیشانی خط حمله گزینه بهتری نسبت به دیگران محسوب می‌شود‌. اما ماریتیمو که با هدف یک بازی تهاجمی و با سه مهاجم در این بازی حاضر شده بود به سختی توسط بنفیکای مدعی تنبیه شد. بنفیکایی‌ها البته برای زدن گل دوم تا دقیقه 35 انتظار کشیدند که در این لحظه گیلبرتو برای دومین بار توپ را وارد دروازه ماریتیمو کرد. کاری که مهاجمان و هم‌تیمی‌های او تا اواخر نیمه دوم سه بار دیگر هم انجام دادند تا نتیجه پنج-هیچ روی تابلوی ورزشگاه نقش ببندد.

در این لحظه سرمربی ماریتیمو علی علیپور را به میدان فرستاد تا شاید او با دوندگی در خط جلو بتواند تغییری رقم بزند. کاری که علیپور با انگیزه و تلاش و اشتیاقش در آن موفق بود و بعد از چند حضور سریع در بین مدافعان حریف، او در نهایت موفق شد با ضربه سری تماشایی دروازه بنفیکا را فرو بریزد و نتیجه را پنج بر یک کند. البته علیپور در شادی چهارمین گل فصلش در لیگ پرتغال تنها بود چرا که نتیجه ثبت شده دل و دماغی را برای شادی او و هم‌تیمی‌هایش نگذاشته بود. با این حال او توپ را با سرعت از داخل دروازه بنفیکا خارج کرد و به وسط زمین برد تا امیدواری خود را برای کم کردن فاصله نشان بدهد.

 

او ظاهرا تنها بازیکن پرتلاش و امیدوار ماریتیمو بود چرا که بازی بسیار ضعیف در خط دفاعی و خط هافبک ماریتیمو باعث شد دو بار دیگر هم دروازه هم‌تیمی‌های علیپور با ضربات رامس(86) و سفروویچ(90+1) فرو بریزد تا بنفیکا پیش از دیدار با پورتو در جام حذفی که یک دیدار سنتی و بسیار حساس به شمار می‌آید روحیه خوبی پیدا کند. البته پورتو در بازی موازی خود چهار گل به ویزلا زد تا مدعیان قهرمانی پرتغال برای یکدیگر چنگ و دندان نشان بدهند.

برای هواداران ایرانی مهم گلزنی مهاجم شمالی و سابق پرسپولیس بود که او این کار را به خوبی انجام داد تا نشان بدهد با وجود نیمکت نشینی با خودش به نتیجه رسیده تا حتی از کوچکترین لحظه‌هایش هم استفاده کند. این کاری است که علیپور به طور مکرر در چند هفته گذشته و در همه بازی‌هایی که به عنوان یار تعویضی به میدان آمده انجام داده و روی تمام گل‌های تیمش بعد از حضور در زمین موثر بوده است؛ آنهم در شرایطی که مهدی طارمی زوج سابق او در خط حمله پرسپولیس با وجود حضور ثابت در ترکیب پورتو چند هفته‌ای است گل نمی‌زند اما پرچم ایرانی‌ها در لیگ پرتغال پایین نیامده است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر