مهدی طارمی دیشب حداقل 2 بار فرصت گلزنی مقابل تیم ویزلا را داشت اما این روزها بخت با ستاره ایرانی پورتو یار نیست.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه" پورتو در استادیوم کوچک و زیبای ویزلا خیلی زود به گل اول رسید، زمانی‌که روی یک پاس عمقی از میانه میدان توپ به لوئیس دیاز رسید تا ستاره کلمبیایی که این روزها تبدیل به مهم‌ترین گلزن تیم شده، در نقشی که قبلاً طارمی آن را برعهده داشت، اولین گل بازی را در یک فرار عمقی و یک کنترل و یک دریبل و با ضربه پای راست به ثمر برساند.

چند دقیقه بعد، پس از آن‌که مهدی طارمی دروازه‌بان حریف را به چالش کشید؛ ستاره ایرانی پورتو با یک چرخش و یک پاس سریع در دقیقه 19 بازهم لوئیس دیاز را از حفره‌های دفاعی حریف راه انداخت تا پاس به بیرون او این‌بار توسط اوتاویو تبدیل به گل دوم تیم شود.

در ادامه نیمه اول، ویزلا بود که توپ و میدان را در اختیار داشت اما درخشش دروازه‌بان پورتو مانع از به ثمر رسیدن گل علیه هم‌تیمی‌های طارمی شد تا در دقیقه 46 و بلافاصله بعد از آغاز نیمه دوم، مهدی طارمی بازهم در بطن یک حرکت تهاجمی این‌بار وِیدو مهاجم نیجریه‌ای را در جناح چپ صاحب توپ کند تا او با یک فرار 30 متری برای بار سوم دروازه حریف را باز کند.

بعد از این گل، میزبان براثر یک خطای شدید روی دروازه‌بان پورتو 10 نفره شد تا میهمان با خیال راحت‌تری به بازی ادامه دهد و گل چهارم را هم این‌بار روی یک گل به خودی به ثمر برساند؛ در صحنه‌ای که کرنر ارسالی از سمت چپ در حالی‌که می‌رفت روی سر طارمی قرار بگیرد با سر مدافع ویزلا به گل چهارم پورتو تبدیل شد تا او بازهم در لحظه شادی گل یکی از افراد نزدیک به دوربین باشد.البته مهدی شاید چندان از این آمار خوشش نیاید و به فرصتی که از دست داده فکر کند، ولی حقیقت این است که او در این پیروزی نیز نقش پررنگی داشت.همانطور که  با وجود برد 4 گله پورتو و درخشش دیاز بازهم این طارمی بود که بیشترین بحث را به خود اختصاص داد.

ستاره ایرانی  محبوب روزنامه‌نگاران پرتغالی نیز هست پس تا پای ویتور برونو، دستیار سرخیو کونسیسائو  به نشست مطبوعاتی رسید او با چند سئوال درباره شماره نه تیمش مواجه شد:  شیوه بازی ما، بازی کردن با 2 مهاجم است اما مهدی بازیکنی است که در پست‌های متفاوت به میدان می‌رود؛ اما وقتی مهدی با این چالش مواجه شد که در چند بازی موفق به گلزنی نشد، ما احساس کردیم که او از این‌که کانون توجه منفی به سمت او آمده، خیلی خوشحال نیست و سرمربی تصمیم گرفت برای امنیت‌خاطر و آرامش در دو بازی قبلی به او استراحت بدهد. سرخیو این کار را کرد تا وقتی طارمی به تیم برگشت، متوجه شود که قرار است کمک بیشتری به تیم کند و کیفیت بهتری از خود به نمایش بگذارد.

مربی سرمه‌ای‌پوشان پورتو در ادامه به بررسی ویژگی‌های خاص مهدی طارمی پرداخت و گفت: او در فضاهای زیادی از زمین حرکت می‌کند و هم‌چنین فضاهای زیادی را برای هم‌تیمی‌هایش ایجاد می‌کند، همانطور که در این بازی دیدید؛ او در بین مدافعان حریف و بیرون محوطه جریمه بازی می‌کند و این کیفیت بی‌نظیر اوست که خط حمله ما را ترسناک می‌کند. مهدی راداری در سر دارد که به ندرت بین مدافعان اسیر می‌شود. حالا ممکن است که شما با آمار و ارقام گل نزدن او را در 9 بازی به رخ ما بکشید اما برای ما تاثیرگذاری اوست که اهمیت دارد.

او هم‌چنین با توجه به خروج طارمی از فهرست پورتو در بازی قبلی مقابل ریوآوه، این تئوری را که سرمربی تیم اقدام به تنبیه‌اش کرده را تکذیب کرد و گفت: فوتبال بازی اشتباهات است و بازیکن هم یک انسان؛ هیچ کسی از خطاها و اشتباهات در امان نیست اما تنبیه کسی که تلاش می‌کند که بهترین کار را برای تیم انجام دهد، بی‌معناست. هدف ما هم لزوماً این نیست که مهدی گل بزند، بلکه برای ما مهم این است که او زمانی‌که انتظارش را ندارید، وارد شود و به تیم کمک کند.

از همه شواهد و قرائن این‌طور به نظر می‌آید که طارمی حمایت کامل کادرفنی تیم را پشت سر خود دارد؛ چرا که او با ویژگی‌های خارق‌العاده‌اش پورتو را تبدیل به تیم ترسناک‌تری می‌کند اگر چه بازیکنان کنار دستی او ممکن است در یکی دو ماه گذشته توجه بیشتری را به خود جلب کرده باشند. با این‌حال اگر تماشاچی همیشگی بازی‌های پورتو باشید، تفاوت قدرت این تیم را با یا بدون طارمی تشخیص می‌دهید، همان‌طور که مربی برونو می‌گوید: بازیکنی با راداری در سر!

ستاره‌ای که در بازی‌های پیش روی تیم ملی عوض روزهای غیبتش را در می‌اورد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر