این دومین بازی پیام نیازمند در تیمی بود که در این فصل از رقابتهای لیگ تنها 13 گل خورده و خط دفاع و گلر شماره یکش عملکرد خوبی داشته‌اند.

سایت شماره یک:

به گزارش ورزش سه، از همین بابت است که نیمکت‌نشینی و پوشیدن پیراهن شماره 12 برای پیام نیازمند سخت‌تر هم می‌شود چون فعلا مربی دست به گلر نخواهد زد و تنها فرصت برای بازی همین مسابقات حذفی است؛ رقابتی که تبدیل به محلی برای درخشش گلر ملی پوش فوتبال ایران شده است.

در روزهایی که شایعاتی مبنی بر بازگشت او به ایران شنیده می شد، پیام نیازمند توانست یک تنه تیم 10 نفره اش را نجات داده و به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی پرتغال برساند. اتفاقی تکراری که در تنها بازی سنگربان ایرانی برای تیمش نیز در مرحله قبلی جام حذفی رخ داده بود.

استادیوم شهرداری 22 ژوئن فامالیکائو میزبان دیداری از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی بود. پورتیموننزه در فاصله کمتر از 72 ساعت باید از جنوبی ترین نقطه پرتغال به سمت شمالی ترین قسمت این کشور سفر می کرد آن هم در حالیکه این تیم زمان کافی برای ریکاوری پس از دیدار سخت و نزدیک برابر آروکا نداشت.

پائولو سرجیو سرمربی پرتغالی که نامی آشنا برای ایرانیان است، تصمیم گرفت تا یک بار دیگر فرصت حضور در میدان را به نیازمند بدهد.  آخرین و تنها بازی پیام برای پورتیموننزه در مرحله یک‌سی‌ودوم جام حذفی پرتغال مقابل اولیویرنسه بود که بعد از نتیجه ۳ بر ۳ در ۱۲۰ دقیقه، پورتیموننزه با درخشش گلر ایرانی خود در ضربات پنالتی برنده از زمین خارج شده بود.

بازی برای پورتیموننزه خوب پیش رفته بود آنها با یک گل از میزبان پیش بودند ولی اخراج آیلتون مورتی در دقیقه 50 کار را برای تیم پائولو سرجیو سخت کرد و همین 10 نفره بودن باعث شد مقاومت نیازمند و خط دفاعی پورتیموننزه هشت دقیقه پیش از سوت پایان شکسته شود و بازی در 90 دقیقه با تساوی یک – یک به پایان برسد. در 120 دقیقه نیز دفاع جانانه نیازمند که 4 سیو موثر داشت به همراه خط دفاعی، باعث شد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در پنالتی ها گلر ایرانی پورتیموننزه یک بار دیگر به مدد تیمش آمد و همان اتفاقاتی را که در مرحله یک سی و دوم و در ضربات پنالتی انجام داده بود، مجددا تکرار کرد و با درخشش در ضربات مرگبار پنالتی باعث صعود تیمش شد و ثابت کرد که پنالتی گرفتن در خون اوست.

پیام توانست 2 مورد از 4 پنالتی فامالیکائو را مهار کند. او ضربات نخست و چهارم میزبان را که توسط سیمون بانزا و چارلز پیکل بازیکنان فرانسوی و سوئیسی حریف نواخته شده بودند را با توانایی بالا مهار کرد و باعث صعود پورتیموننزه ای شد که 70 دقیقه را با یک یار کمتر بازی می کرد.

درخشش نیازمند در این دیدار کافی بود تا صفحه توئیتری باشگاه پورتیموننزه به سنگربان ایرانی خود لقب قهرمان را بدهد و با انتشار تصاویری از پیام، به تعریف و تمجید از او بپردازد. حالا پورتیموننزه یکی از 8 تیمی است که راهی دور یک چهارم نهایی جام حذفی پرتغال شده و این گلر ملی پوش امید زیادی دارد تا بتواند یک بار دیگر توانایی هایش را احتمالا در تقابل با تیمی قدرتمند و بزرگتر در فوتبال پرتغال نشان دهد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر