سرمربی مس رفسنجان درباره عملکرد فنی تیمش، اشتباهات داوری و هم‌چنین فشردگی برنامه سازمان لیگ صحبت کرد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه" بعد از شکست 2-1 مس رفسنجان مقابل نساجی مازندران در دیداری خانگی، که باعث شد روند 7 بازی پیاپی بدون شکست شاگردان ربیعی از بین برود و آن‌ها فرصت رسیدن به رتبه سوم جدول را از دست دادند، محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان در کنفرانس خبری بعد از بازی حاضر شد و به صحبت با خبرنگاران پرداخت.

ربیعی که قصد داشت به جز عملکرد فنی تیمش در مسابقه امروز، در فشردگی بازی‌های سازمان لیگ، عملکرد داوران و مسائل دیگر هم صحبت کند، حدود 15 دقیقه همکلام با خبرنگاران بود و صحبت‌های جالبی را انجام داد که مشروح صحبت‌های سرمربی مس رفسنجان را در ادامه می‌خوانید:

* خستگی تیم‌مان در نیمه اول محرز و مشخص بود

این پیروزی را به نساجی و هوادارانش تبریک می گویم؛ در نیمه اول خوب بازی نکردیم و این به خاطر فشار بازی 120 دقیقه‌ای مقابل تراکتور در جام حذفی بود، مصدومیت‌ها و محدودیت استفاده از نفرات باعث شد نیمه اول خوب نباشیم و خستگی بازیکنان در نیمه اول مشخص و محرز بود.

* از سازمان لیگ گله دارم اما تمکین می‌کنیم

قبلاً هم اعلام کرده بودیم، فاصله خیلی کم بازی تبریز تا این بازی خیلی تاثیر گذار بود؛ تیم حریف یک روز بیشتر از ما استراحت کرده بود. این گِله‌ را هفته پیش نیز از سازمان لیگ انجام داده بودم، اما باید بالاخره با این مسائل کنار بیایم و مثل بقیه موارد تمکین می کنیم.

* وقتی که باید کامبک می‌زدیم، ورق بازی برگشت!

در نیمه دوم ما تیم برتر زمین بودیم؛ موقعیت های خوبی ایجاد کردیم و به گل هم رسیدیم. بعد از آن هم موقعیت داشتیم ولی دقیقا جایی که باید کامبک می زدیم، ورق بازی با یک اتفاق برگشت. سعی می‌کنم خیلی محترمانه از حق تیمم دفاع کنم، رفسنجان یک شهرستان 300 هزار نفری است و با سه سال مشقت این مجموعه به اینجا رسیده است. در تمام این سه سال سعی کردم نهایت احترام و شخصیت را برای بچه‌ها ایجاد کنم.

* پنالتی درست برایمان می‌گیرند اما هجمه‌سازی می‌شود

در هفته‌های گذشته مورد هجوم قرار گرفتیم؛ 4 پنالتی برای ما گرفته شد و تمام کارشناسان بر این پنالتی‌ها تاکید کردند، اما هجمه‌ای سر این پنالتی‌ها ایجاد کردند. در فصل گذشته 30 هفته برای تیم پنالتی گرفته نشد و الان پنالتی کاملاً درست روی مجید علیاری به دلیل بی‌احتیاطی مدافع نساجی اتفاق افتاد، اما به خاطر هجمه‌ و فشاری که می‌آید گرفته نشد. در طرف مقابل پنالتی برای نساجی گرفته می‌شود که اصلاً پنالتی نیست و ورق بازی برگشت.

* پنالتی نساجی واقعا درست بود؟

اشتباه داوری می‌تواند وجود داشته باشد، اما این حق را باید به ما بدهید که ذهنیت ایجاد شود. اگر 20 پنالتی سالم دیگر برای تیمی اتفاق بیفتد باید گرفته شود و عدالت باید در داوری اجرا شود، اما آیا واقعاً پنالتی نساجی درست بود؟

* اصلا داور امروز در قواره بازی با نساجی نبود

واقعاً ناراحت هستم و اگر این پنالتی نباشد، این حق را به مجموعه خودمان می‌دهم که بدانیم این پنالتی به خاطر هجمه نادرستی است که به وجود آمده بود و این را می‌دانستیم، اما اطمینان داشتیم تیم داوری تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. به نظر تیم داوری تحت تاثیر قرار گرفته بود؛ داوری با نهایت احترام در قواره این بازی نبود و بسیار بد و با بی‌احترامی با من صحبت می‌کرد که اصلاً این نیز ایرادی ندارد.

* گفتم باید 7 دقیقه اضافی می‌گرفتید، اخراج شدم!

در نهایت نیز از کنار زمین اخراج شدم که هیچ ایرادی ندارد، اما مگر من چه چیزی گفتم؟ گفتم شما فقط 4 دقیقه وقت اضافه اعلام کردید، اما فقط 10 تعویض انجام شد و بیش از 3 دقیقه در زمان پنالتی ما بازی خوابید. در زمان پنالتی تیم حریف نیز یک یا دو دقیقه بازی خوابید و حداقل 7 دقیقه وقت اضافه داشت.

* از داور عذرخواهی می‌کنم اما ...

خواهش می‌کنم وقت‌های تلف شده را محاسبه کنید؛ این را من گفتم و در حالی که هنوز به من نرسیده است کارت قرمز را در آورد و اخراجم کرد که این نیز ایرادی ندارد. باز هم به ناصر جنگی، داور بازی احترام می‌گذارم و اگر الان نیز نقدی ایشان کردم عذرخواهی می‌کنم.

* در کمال احترام باخت را قبول نمی‌کنم

در این 15 سال یاد گرفتم اول احترام مخاطبم و بعد احترام مجموعه‌ای که در آن کار کردم را نگه دارم؛ از نظر من داوری اصلاً خوب نبود و امروز با نهایت احترام این باخت را نمی‌پذیرم. در نتیجه باختیم اما از نظر قالب بازی، حق‌مان باخت نبود، چند بار فیلم بازی را دیدم اما آقای جعفری اصلا به بازیکن حریف کاری ندارد و توپ را می‌زند اما اگر این را پنالتی بگیرد، بداند که حق یک مجموعه و یک تیم است که نادیده گرفته شد.

* در عمر مربیگری‌ام آنقدر درباره داوری صحبت نکرده بودم

چقدر برایم سخت بود، که در کنفرانس خبری درباره داوری صحبت کردم؛ خیلی درباره داوری صحبت کردم، هیچوقت در همه این سال‌ها آنقدر درباره داوری اصلاً صحبت نکرده بودم، عذرخواهی می‌کنم که اینقدر درباره داوری حرف زدم.

* واقعا امروز در حق‌مان اجحاف شد

به ما تاکید کردند در خصوص داوری صحبت نکنیم، اما دوستان محترم کمیته انضباطی که خدا را شکر یک بار پایم به این کمیته باز نشده؛ اگر امروز در خصوص داوری صحبت نکنم جواب این هوادار و مجموعه را چگونه باید بدهم؟ واقعاً در حق ما اجحاف شد و بعد سر صحبت در خصوص وقت تلف شده از بازی اخراج شدم. اتفاقی که در یک بازی مهم باعث شد تیم من از سرمربی محروم باشد. من فقط داور را صدا کردم و گفتم آقای داور 4 دقیقه وقت اضافی داشت؟ فقط دروازه‌بان 3-4 دقیقه روی زمین خوابیده بود!

* بازی در سرچشمه به ضرر ماست تا رقبا!

بازی در سرچشمه بیشتر به ضرر ما است تا تیم حریف و قبلاً نیز این را گفتم؛ وقتی به سرچشمه می‌آیم به دلیل تفاوت ارتفاع و شرایط زندگانی اینجا دچار مشکل می‌شوم. شما ببینید تیم ما چقدر در بیرون از خانه بهتر بازی می‌کند. در نیمه دوم بچه‌ها خیلی خوب بودند و این با همت و تلاش بچه‌ها بود.

* همیشه باخت را به گردن می‌گرفتم اما امروز حق‌مان نبود

از طرفی یادمان باشد در نیمه دوم خیلی فشرده و درست‌تر بازی کردیم و به درستی به گل رسیدیم و بعد از گل نیز مجید علیاری یک تک به تک را بیرون زد و بعد از آن در اولین حمله حریف بدون هیچ برخوردی داور پنالتی گرفت؛ بازی نزدیک بود و ادب حکم می‌کند در خصوص کادرفنی تیم‌های مقابل حرف نزنم، اما این بار واقعا حق تیم مس ضایع شد. بازی‌های زیادی را باختم و همیشه به تیم مقابل تبریک گفتم و باخت را گردن گرفتم، اما این باخت واقعاً حق ما نبود.

* سعی کردم محترمانه درباره داوری حرف بزنم

انشاالله نظارت کمیته داوران در خصوص انتخاب داوران بیشتر باشد و من حرفم در این خصوص را زدم و خیلی سعی کردم محترمانه بگویم که کوچکترین چیزی در حرف‌هایم نباشد.

* ما متمول نیستیم و حاضریم هزینه‌هایمان را بگوییم

می‌گویند این تیم متمول است، اما ما متمول نیستیم؛ همه تیم‌های لیگ هزینه خود را اعلام کنند و ما نیز اعلام می‌کنیم. اگر تیمی نظم دارد دلیل بر متمول بودن نیست. یک شهرستان 300 هزار نفری ظرف سه سال این شده و این مسئله می‌تواند گزنده باشد و خیلی‌ها را آزار بدهد.

* مسئولان لطفا حواس‌شان به این تیم باشد!

اگر مسئولان از تیم مراقبت نکند تیم دچار مشکل خواهد شد؛ روند کاری من و کیفیت و رشد تیم مشخص است و در خصوص مسائل کلان من پاسخگوی خوبی نیستم.

* والله تیم برای رفسنجان است، دنبال چه هستید؟

اردوی ما برای چهار ماه پیش است و همه تیم ها نیز اردو رفتند؛ همین تیم که امروز هم بازی داشتیم به اردو رفته بود. رقم قرارداد من نیز این نیست و شما مدیون شدید که این حرف را زدید و رقم (10 میلیارد) را اعلام کردید! رقم قرارداد من این نیست، رسانه شما هم با تیم ما و مجموعه ما خوب نیست و ما هم احترام می‌گذاریم اما اگر الان تیم ما بعد از 9 بازی شکست خورده و شما به دنبال موشکافی از جریانی هستید که باید از آن استفاده کنید، والله این تیم برای شما و رفسنجان است، نمی‌دانم دنبال چه می‌گردید.

* افتخار می‌کنم با این تیم تاریخ‌ساز و رکوردشکنی داشتم

اگر دوست دارید به لیگ یک برگردد، در سه سال متوالی رتبه دورقمی کسب کند اما تا زمانی که من سرمربی این تیم باشم، جلوی تمام ناملایمتی‌ها می‌ایستم برای فخر فوتبال رفسنجان و مردم رفسنجان می‌جنگم و افتخار می‌کنم تمام رکوردهای لیگ یک را شکستم و به لیگ برتر تیم را آوردم و افتخار می‌کنم در سال اول و در شرایطی که کسی فکرش را نمی‌کرد، تیمم رتبه تک رقمی شد و الان هم جزو پنج شش تیم است.

صحبت‌های ربیعی در شرایطی به پایان رسید که با تشویق حضار در سالن کنفرانس خبری همراه شد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر