قیمت دلار | قیمت دلار چند | کاهش قیمت دلار با مذاکرات وین |

از هفته گذشته که مذاکرات رنگ و بوی توافق به خود گرفت دلار تقریبا با ثبات نسبی به پیش رفته و امروز نسبت به روز گذشته کاهش کمی داشته است.

سایت شماره یک:

با مثبت شدن مذاکرات وین، دلار از مسیر افزایشی دست کشید و خود را برای فرود در کانال کاهشی آماده می‌کند. اما این توافق چه قدر می‌تواند قیمت دلار را کاهش دهد.

هفنه گذشته، بازار ارز در انتظار شروع دور جدید مذاکرات، نوسان چندانی نداشت و اندکی افزایش یافت. معامله‌گران محتاطانه رفتار کردند و دست از خرید کشیدند تا ببینند این هفته با شروع مذاکرات، بازار به چه سمتی خواهد رفت.

در این بین، بازار ارز در اولین روز هفته و پیش از شروع مذاکرات با روند کاهشی آغاز کرد.

کاهش 40 تومانی قیمت دلار

بر این اساس، نرخ دلار در صرافی‌های بانکی در این ساعت از معاملات به ۲۷هزار و ۳۹۸تومان رسید که نسبت به دیروز، ۴۰تومان کاهش را نشان می‌دهد. 

یورو نیز در صرافی‌های بانکی به ۳۱هزار و ۲۰۰تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۲۸۰تومان افزایش یافت.

همچنین یورو در صرافی ملی نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر ماند و ۲۷هزار و ۴۰۱تومان برای فروش اعلام شد. یورو نیز در تابلوی این صرافی ۳۰هزار و ۶۷۶تومان نمایان شد.

روند آتی مذاکرات در کنار خبر سفر ناگهانی رییس جمهور به روسیه باعث شده تا کارشناسان انتظار داشته باشند بازار در هفته جاری نوسانات بسیاری را تجربه کند.

مهم‌ترین دلیل این کاهش را، می‌توان خبر شروع دور جدید مذاکرات در روز دوشنبه دانست. ابتدا قرار بود مذاکرات پس از تعطیلات کریسمس آغاز شود اما هفته گذشته وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد پیش از به پایان رسیدن سال ۲۰۲۱، دور هشتم مذاکرات از سر خواهد گرفته شد.

در عین حال، اخبار مثبتی درباره نتیجه مذاکرات و دستیابی به یک توافق در این دور، از داخل کشور به گوش می‌رسد. یکی از نمایندگان پیش از این اعلام کرده بود این دور، آخرین دور مذاکرات است و احتمال دستیابی به یک توافق در آن بالاست.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر