به دلیل شیوع ویروس کرونا امیکرون که نمونه هایی از آن درایران ثبت شده بازگشت تماشاگران به استادیوم های فوتبال فعلا متوقف شد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون پزشکی ورزشی با همکاری ستاد مبارزه با کرونا در ورزش در تلاش بود که زمینه را برای بازگشت تماشاگر به استادیوم های فوتبال مهیا کند و حتی به همین بهانه دیدار استقلال در برابر نساجی و ادامه پرسپولیس در برابر صنعت نفت با حضور تماشاگر برگزار شد اما شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در جهان و مشاهده آن در ایران موجب شد تا فعلا اجرای این پروژه متوقف شود. 

در خبری که به همین بهانه در سایت فدراسیون پزشکی ورزشی منتشر شده این چنین آمده: « تا زمان پایداری شرایط کشور در مقابل سویه امیکرون کرونا، محدودیت‌ها بر اساس رنگ‌بندی فوق‌العاده اومیکرون خواهد بود. رنگ‌بندی عادی بر اساس روند بستری بیماران بوده است، اما در رنگ‌بندی فوق‌العاده امیکرون، حتی تشخیص یک مورد ابتلای سرپایی به امیکرون می‌تواند رنگ یک شهر را به نارنجی تغییر دهد، زیرا این نوع از کرونا با سرعت انفجاری سرایت می‌کند و اگر به موقع جلوی انتشار آن گرفته نشود به موج ششم سراسری تبدیل خواهد شد.» 

در ماه دی و بهمن ایرانیان به تزریق دوز سوم واکسن دعوت شده اند و آمار نمونه های مثبت کرونا به خصوص کرونا امیکرون موجب تصمیم گیری ستاد مبارزه با کرونا در ورزش در خصوص حضور تماشاگران در استادیوم های فوتبال خواهد شد. آنچه که مسلم است بازی های فوتبال چه در لیگ برتر و چه در لیگ های پایین تر تا پایان دور رفت بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر